۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۳
کد خبر: ۳۲۰۲۸۴
مدیر حوزه علمیه کاشان:

آیت الله واعظ طبسی از چهره های شاخص در مبارزه با رژیم پهلوی بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: آیت الله طبسی خطیبی توانمند بود، از این رو در منابر خود مطالبی علیه حکومت شاهنشاهی ارائه می کرد و از سوی مزدوران آن زمان به زندان انداخته و شکنجه شد.
حجت الاسلام منصور فرجي

حجت الاسلام منصور فرجی، مدیر حوزه علمیه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که آیت الله واعظ طبسی یکی از همراهان، شاگردان و سیاسیون قبل از انقلاب در مشهد بود، گفت: ایشان و رهبر معظم انقلاب در کلاس درس شهید نواب تربیت شدند و روحیه مبارزه گری و ستیزه جویی را از آنجا فراگرفتند.

 

وی افزود: آیت الله طبسی خطیبی توانمند بود، از این رو در منابر خود مطالبی بر علیه حکومت شاهنشاهی ارائه می کرد و از سوی مزدوران آن زمان به زندان انداخته و شکنجه شد.

 

حجت الاسلام فرجی با بیان این که آیت الله طبسی مباحث سیاسی را در مدرسه نواب مشهد مقدس کلید زد و از آنجا زیربنای مبارزه با رژیم پهلوی شکل گرفت، گفت: جَو مشهد اقتضای چنین فعالیت هایی را نداشت، اما آیت الله طبسی، رهبر معظم انقلاب و شهید نواب با تعریف فضایی جدید، مبارزات خود را آغاز کردند.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان با یادآوری این که در مشهد قبل از انقلاب عنوان می شد که ما با سیاست کاری نداریم، اما مبارزان آن زمان با فعالیت های خود توانستند اقدامات مناسبی علیه رژیم شاهنشاهی انجام دهند، گفت: آیت الله واعظ طبسی یکی از چهره های شاخص در مبارزه با رژیم پهلوی بود.

 

وی با اشاره به این که بعد از انقلاب با حکم امام راحل، آیت الله واعظ طبسی به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد، گفت: مقایسه آستان قدس رضوی ابتدای انقلاب با زمان حال، خدمات ارزنده آیت الله طبسی را نمایان می کند.

 

به گفته وی، زیرساخت ها، برنامه ریزی ها، درآمدزایی، احداث منابع اقتصادی و ایجاد اشتغال، توسعه حرم، احداث صحن های زیرین حرم، احداث مضجع طبقه پایین حرم، دانشگاه رضوی، احداث کتابخانه ها و پارکینگ ها، نتیجه همکاری مسؤولان و مدیریت آیت الله واعظ طبسی در رأس آنها است.

 

حجت الاسلام فرجی با بیان این که برخی از صحن های حرم مطهر با هزینه شخصی آیت الله واعظ طبسی توسعه پیدا کرده است، گفت: صحن قدس رضوی یکی از اقداماتی است که با هزینه شخصی آیت الله طبسی انجام شد.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان با تأکید بر این که مدیریت، درایت و برنامه ریزی آیت الله طبسی در آستان قدس رضوی مشهود است، گفت: با وجود زائران بسیار آستان قدس رضوی، خدمات مناسبی به آنها ارائه می شود.

 

حجت الاسلام فرجی با اشاره به این که اقدامات فرهنگی مناسبی که در آستان قدس رضوی انجام می شود، گفت: روزانه هفده هزار نفر با غذای حضرتی آستان قدس رضوی پذیرایی می شوند./1307/302/ب1

ارسال نظرات