۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۳۲۰۱۸۳
به همت مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان؛

همایش شکوفه های آسمانی در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان گفت: فرزندانی کوشا تربیت کنیم که مایه روشنایی چشم والدین و جامعه و مایه امید برای فردای این امت باشند.
همايش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حائری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان، صبح امروز در همایش شکوفه های آسمانی که به منظور تجلیل و تقدیر از فرزندان ممتاز طلاب و روحانیان حوزه علمیه خراسان در محل حسینیه امام خمینی (ره) مشهد برگزار شد با تسلیت فوت عالم بزرگوار آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به حدیث امام صادق(ع) که می فرمایند «أَلْعِلْمُ نُورٌ یَقْذِفُهُ اللّه‏ فِى قَلْبِ مَنْ یَشآءُ.»اشاره کرد و افزود: علم، نورى است که خداوند به قلب هر کس که بخواهد مى افکند.


وی با تقدیر و تشکر از والدین حوزوی که برای تربیت فرزندان خود زحمت کشیده اند، گفت: سعی کنیم فرزندانی کوشا تربیت کنیم که مایه روشنایی چشم والدین و جامعه و مایه امید برای فردای این امت باشند.  

  
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه لازم است نخبگان و طلاب حوزه علمیه الگویی مناسب برای خود داشته باشند، خاطر نشان کرد: نظام تربیتی اسلامی نظام شعاری نیست بلکه نظام الگویی است.


وی با اشاره به اینکه نظام کمونیسم هفتاد سال بر نظام اسلامی حکومت فکری، سیاسی و نظامی داشت، اظهار کرد: مکتب کمونیسم با فطرت انسان همخوانی ندارد.


حجت الاسلام حائری با بیان اینکه نظام اسلامی بر اساس فطرت برنامه ریزی شده است و اینکه می تواند الگو ارائه دهد، ابراز کرد: باید افتخار کرد که در طول زندگانی چندین ساله روحانیت و از زمان شیخ مفید و شیخ طوسی و دیگر عالمان شیعی که حوزه های علمیه را تاسیس کردند هزاران هزار الگوی فرهیخته و عاملان با عمل تربیت شدندکه تحویل جامعه شدند.


آیت الله واعظ طبسی الگویی عظیم در مدیریت و علم و جهاد بود

وی در ادامه یکی از شاخصه های این نظام را مرحوم آیت الله واعظ طبسی دانست و خاطر نشان کرد: هشتاد سال زندگی با مجاهدت، چهل سال مدیریت در یکی از کلان ترین مراکز اسلامی و تقوای واقعی بر خلاف آنچه که دشمنان تصور می کردند از ویژگی های این عالم بزرگوار بود.


مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان دوری از گناه، خودخواهی، بی اعتنایی به دنیا و مال دنیا و اینکه زمان مدیریت خود تمام خرج تولیت را صرف برنامه های فرهنگی کرد را از ویژگی های این عالم بزرگوار دانست و خاطر نشان کرد: آیت الله واعظ طبسی الگویی عظیم در مدیریت و علم و جهاد بود.


وی با بیان خاطره ای از مجاهدت های آیت الله واعظ طبسی به حضور تاثیر گذار این عالم در زمان انقلاب در کنار مقام معظم رهبری اشاره کرد و عنوان کرد: این عالم بزرگوار در جلسه ای که چندی پیش در محضر وی برگزار شد راضی نبودند در خصوص خاطرات ایشان در زمان انقلاب و فعالیت‌هایی که از سوی این عالم انجام گرفته بود منتشر شود.


سعادت و خوشبختی در سایه سار اطاعت از والدین است

حجت الاسلام حائری در ادامه با بیان اینکه فرزندان قدر والدین خود را بدانند و دست والدین خود را ببوسند؛ خاطر نشان کرد: سعادت و خوشبختی در سایه سار اطاعت از والدین است.

 

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان در پایان خطاب به خانواده های طلاب حوزه با اشاره به اینکه با تمام وجود تلاش کنیم خداوند نعمت هایی را که به ما داده است قدردان آن باشیم، اظهار کرد: مشوق فرزندان باشیم که نیاز علم و عمل را برآورده کنند.

 


خاطر نشان می شود این همایش که با هدف تشویق و ترغیب فرزندان طلاب و روحانیانی که حائز رتبه برتر در مدارس شده اند، برگزار شد به صورت نمادین از 12 نفر دانش آموز پسر در مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی تجلیل شد./859/202/ب1

ارسال نظرات