۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۳۲۰۰۲۰
با حضور بیش از 1600 نفر؛

آزمون کتبی چهارمین طرح تربیت حافظان قرآن کریم در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین آزمون کتبی چهارمین طرح تربیت حفظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور و با حضور مسؤولان در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
طرح تربيت حافظان قران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین آزمون کتبی چهارمین طرح تربیت حفظ قرآن کریم امروز و همزمان با سراسر کشور با حضور 1960(360 نفر از زندان) حافظ از خراسان رضوی در حسینیه امام خمینی(ره) و با حضور مسؤولان کشوری و استانی برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در محل آزمون با اشاره به مطالبه رهبری در سال 90 برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، اظهار کرد: سازمان اوقاف در طی این برنامه چهارساله موفق به تربیت بیش از یک میلیون حافظ که عهده دار بود، شده و به طور قطع در برنامه بعدی این تعداد افزایش دارد چرا که این سازمان تجربه موفقی کسب کرده است.

 

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از شرکت یک میلیون و 260 هزار حافظ قرآن در طی برنامه چهارساله اوقاف خبر داد و تصریح کرد: برگزاری طرح تربیت حفظ قرآن در جهت تحقق مطالبات رهبری در سال 90، یک کار بی سابقه ای به شمار می رود چرا که سازمان اوقاف تاکنون تجربه چنین فعالیتی را نداشته است ولی تجربه موفقی در این چهار ساله داشتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به آمار شرکت کنندگان آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن، خاطرنشان کرد: نخستین آزمون کتبی حافظان قرآن کریم با حضور 400 هزار نفر حافظ در 360 شهرستان و 504 حوزه امتحانی برگزار شد.

 

گفتنی است، آزمون شفاهی چهارمین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم خراسان رضوی در 87 پایگاه شهری و روستایی و با حضور 6 هزار و 898 نفر از حافظان قرآن سراسر استان برگزار شد که از این تعداد 1960 نفر به آزمون کتبی راه یافتند، برای کسانی که موفق به کسب 70 در صد امتیاز شوند گواهینامه حفظ قرآن صادر می شود./844/202/ب1

ارسال نظرات