۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۳۱۹۰۵۰
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

حضرت زهرا اوج ولایت پذیری، ولایت محوری و ولایت مداری بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه شخصیت حضرت زهرا(س) نمایانگر شخصیت پیامبراکرم(ص) است، گفت: روح الهی در وجود حضرت زهرا(س) است، به لحاظ شخصیتی مقام عصمت دارند و در واقع ایشان انسانی تربیت یافته از سوی خداوند متعال هستند.
حضرت زهرا(س)

حجت الاسلام عبدالرحیم علیزاده، نماینده طلاب و فضلای رودسر و املش در مجمع نمایندگان حوزه علمیه، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه  حضرت زهرا(س) اوج ولایت پذیری، ولایت محوری و ولایت مداری را به همه نشان دادند، اظهار کرد: آن حضرت که در عین حال یک زن نمونه و اسوه است در فرزند بودن برای رسول اکرم(ص) و همسر بودن برای امام علی(ع) و مادر بودن برای حسنین(ع) و زینب کبری(س) و در عین حال اهل عبادت و ذکر و مقام عبودیت را به خوبی به نمایش گذاشتند.

 

وی ادامه داد:  ایشان در میدان های مجاهدت و ایثار و تلاش مستمر برای دفاع از رسالت و امامت که هر دو تشکیل دهنده ولایت هستند، نقش الگویی را ایفاء کردند.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در زمان رسول اکرم(ص) شرایط بسیار سختی را تحمل کردند و همیشه در کنار پدر بزرگوارشان بودند و در شعب ابی طالب رفته حضور داشتند.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه اضافه کرد: این بانوی بزرگوار اسلام در دوران تاریخ ساز رسول خدا از مکه به مدینه همراه ایشان بود، حضرت فاطمه(س) به ازدواج فردی در می‏آید که دائما در حال رزم بوده و در شرایط بسیار سخت دوران امام علی(ع) در کنار ایشان حضور داشتند.

 

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگوی همه زنان عالم و سیده نساء عالمین است، ابراز داشت: ایشان باید برای نسل امروز و فردای ما الگو باشند، این حضرت در تربیت فرزندانش ممتاز است و فرزندانی همچون حسنین(ع) و زینب کبری(س) تربیت کردند.

 

حجت الاسلام علیزاده افزود: حضرت زینبی که توانست مانند مادر بزرگوارشان ولایت مداری را حفظ کند و در کنار امام حسن(ع) و حسین(ع) توانست به خوبی وظایف خود را در اوج سختی‌ها انجام دهد؛ بنابراین باید در زمینه تربیت فرزندان از حضرت زهرا(س) درس گرفت.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با بیان اینکه بزرگان در شناخت ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) اظهار عجز می‏کنند، تصریح کرد: حضرت زهرا(س) شخصیتی هستند که بعد از رحلت پیامبراکرم(ص) جبرئیل بر ایشان ناز می شد و در واقع التیام بخش قلب مجروح ایشان بود.

 

وی اضافه کرد: در واقع شخصیت حضرت زهرا(س) از یک طرف می‌تواند نمایانگر شخصیت حضرت رسول اکرم(ص) و از سوی دیگر نمایانگر شخصیت امام علی(ع) و فرزندان بزرگوارشان هستند.

 

حجت الاسلام علیزاده در پایان گفت: روح الهی در وجود حضرت زهرا(س) است، به لحاظ شخصیتی مقام عصمت دارند و در واقع ایشان انسانی تربیت یافته از سوی خداوند متعال هستند./875/ت302/ی

ارسال نظرات