۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۳۱۸۷۱۴
استاد تاریخ مؤسسه امام خمینی تأکید کرد:

نقش کاندیدای اصلح در رفع آسیب‌های فرهنگی و معضلات اجتماعی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام افلاکیان به ضعف دولت‌ها در مباحث فرهنگی اشاره کرد و گفت: اگر دغدغه‌ یک کاندیدا، رسیدن به پست و مقام یا رسیدن به کانون‌های قدرت و ثروت باشد و از مباحث فرهنگی و معضلات فرهنگی غافل باشد، قانون‌گذاری و در مرحله بعد حل مشکلات، صورت نمی‌گیرد.
انتخابات

حجت الاسلام مجید افلاکیان، استاد تاریخ مؤسسه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به نقش کاندیدای اصلح و شایسته در رفع آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: اگر نمایندگان با اصول و مبانی اسلام، آشنایی داشته باشند و در گام بعد به این مبانی، پایبند باشند، بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی را می‌توانند حل کنند.

 

وی تصریح کرد: اگر دغدغه‌ یک کاندیدا، رسیدن به پست و مقام یا رسیدن به کانون‌های قدرت و ثروت باشد و از مباحث فرهنگی و معضلات فرهنگی غافل باشد، قانون‌گذاری و در مرحله بعد حل مشکلات، صورت نمی‌گیرد.

 

حجت الاسلام افلاکیان یادآور شد: اگر نماینده‌ای دلبسته و وابسته به غرب باشد و با اصول نظام اسلامی آشنایی نداشته باشد، نمی‌تواند برای حل مشکلات مردم، تصمیم‌گیری شایسته‌ای داشته باشد و حتی برعکس عمل می‌کند.

 

وی به ضعف دولت‌ها در مباحث فرهنگی اشاره کرد و گفت: مجلس قوه مقننه است و می‌تواند دولت را ملزم به اجرای قوانین کند یا می‌تواند دولت را نسبت به کارهایی که انجام نمی‌دهد، بازخواست کند.

 

استاد تاریخ مؤسسه امام خمینی(ره) تأکید کرد: اگر نمایندگان، دلسوز و متعهد به مردم باشند و وابسته به غرب نباشند، می‌توانند بودجه‌های دولت را به گونه‌ای تنظیم کنند که در رفع مشکلات مردم تلاش کند و به معضلات اجتماعی و فرهنگی اهمیت دهد.

 

وی به حذف بودجه‌های فرهنگی در دولت‌های مختلف اشاره و تصریح کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ سرمایه‌گذاری برای حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی، سرمایه‌گذاری است و هزینه محسوب نمی‌شود و مجلس می‌تواند از دولت این تعهد را مطالبه کند.

 

حجت الاسلام افلاکیان با اشاره به ایام فاطمیه به انفاق و ایثار فاطمی(س) اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالاتر از گذشت مالی؛ ایثار و گذشت از منافع شخصی و حزبی و گروهی برای قرار گرفتن افراد ولایت‌مدار و آشنا به اصول در رأس و قانون‌گذاری کشور است./908/ت302/ی

ارسال نظرات