۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۳۱۸۶۹۶
فعال فضای مجازی:

خلأ حضور طلاب رسانه‌فهم در فضای مجازی احساس می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد مرکز تخصصی تبلیغ در رسانه‌های نوین با اشاره به فعالیت‌های گسترده علمای وهابی در فضای مجازی و تبلیغ بر علیه شیعه، گفت: خلأ طلاب فاضل رسانه‌فهم در عرصه فضای مجازی وجود دارد و این هم کار یک یا دو نفر نیست، بلکه به همکاری جمعی از طلاب نیاز است.
حجت‌الاسلام سيدكميل باقرزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید کمیل باقرزاده، استاد مرکز تخصصی تبلیغ در رسانه های نوین، پیش از ظهر امروز در نشست هم اندیشی انقلاب اسلامی، تبلیغ و فضای مجازی که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به پیشینه این مرکز، اظهار داشت: ما در لبنان که بودیم وارد وضعیت جامه مجازی عرب زبان شدیم و نکته جالب توجه حضور پر رنگ مفتی‌های وهابی در شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیس بوک و تویتر بود.


وی با بیان این که در جامعه عرب زبان در رأس هرم پر مخاطب ترین شبکه‌های اجتماعی شخصیت های مذهبی و روحانی بودند، ادامه داد: در جوامع دیگر هنرمندان و بازیگران در رأس این هرم هستند و روحانیت اگر مخالف با این ارتباط نباشند در سطوح پایین این هرم قرار دارند.


حجت الاسلام باقرزاده با اشاره به این که معاندان تشیع صفحاتشان میلیونها مخاطب پیدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: برای مثال العریفی که یک عالم معروف وهابی است در صدر پر مخاطب ترین صفحات قرار دارد و بحث اصلی این است که وقتی کسی را دنبال می‌کنند معلوم می‌شود که تأثیر گذاری آنها هم بیشتر است.


وی با بیان این که لیدر فضای مجازی امروزه علمای اهل تسنن و وهابی هستند، خاطرنشان کرد: این ها هستند که در فضای مجازی موج ایجاد می‌کنند و حتی با دروغ پردازی و جنگ روانی علیه ایران به القای مقاصد خود می‌پردازند و برای مثال یک گزاره دروغ مانند این که در ایران اهل تسنن نماینده در مجلس ندارد به تبلیغ بر علیه ایران می‌پردازند.


استاد حوزه علمیه با اشاره به این که طلاب باید برای نشر معارف دین از این ابزار نهایت استفاده را ببرند، افزود: ما باید این جبهه را تشکیل دهیم و در فضای مجازی در هر حوزه‌ای که تخصص داریم وارد شویم و به جامعه جهت دهیم؛ نباید کار را به دوش دیگران و شورای عالی فضای مجازی بیندازیم بلکه این خود ما هستیم که باید این موج را شروع کنیم و از کنار هم قرار گرفتن این رفقای طلبه یک مجموعه انقلابی را تشکیل دهیم.


وی به خلأ وجود طلاب فاضل رسانه فهم در فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: این کار یک نفر و دو نفر نیست و ما باید در کنار هم جمع شویم و این جنس که متشکل از آحاد طلاب است را بسازیم و مردم بدانند که طلبه‌ها هستند و می‌توانند مشکلات خود را مطرح کنند و کسی هست که پاسخگو باشد.


حجت الاسلام باقرزاده فعالیت در فضای مجازی را با هدف تبلیغ دین دانست و خاطرنشان کرد: بسته به تعریفی که از دین ارائه می‌شود تبلیغ دین هم صورت می‌گیرد؛ غربی‌ها که دین را حداقلی می‌دانند تفاوت دارد با نگاه ما که دین را در تمام مسائل فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی دارای برنامه می دانیم؛ ما می خواهیم مبلغ این دین باشیم و فضای مجاز یکی از عرصه‌های تبلیغ است.


وی با بیان این که برخی خود را دیندار می‌دانند اما به مسائل سیاسی ورود نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: شاخص اصلی در این مرکز این است که در تمام حوزه‌ها فعالیت داشته باشیم و دین به معنی حقیقی کلمه را بتوانیم تبلیغ کنیم و این جبهه های پراکنده را تجمیع کنیم و کاری کنیم که هر مخاطبی وارد شود نتواند از تبلیغ دین بی بهره باشد و همان‌گونه که نظام فکری اسلام ناب اینگونه است به تبلیغ دین بپردازیم.


استاد حوزه علمیه افزود: نکته دومی که در مرکز خیلی روی آن تأکید می‌شود تکیه بر نظام فکری مقام معظم رهبری و ارتباط مستقیم با ادبیات ایشان است که اگر سخنی دارند واجب است بر ما که در شبکه‌های اجتماعی آن را منعکس کنیم؛ زیرا اگر بخواهیم هرم ولایی خود را تبلیغ کنیم در رأس این هرم مقام معظم رهبری هستند و شاخص این دین اصیل، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هستند.


وی با بان این که تبلیغ باید خود را در عمل نشان دهد، اظهار داشت: وقتی مقام معظم رهبری از نفوذ حرف می‌زنند و در دیدار با ائمه جمعه می‌فرمایند جلوگیری از نفوذ از مصادیق حق الناس است این ما هستیم که باید انتشار دهیم و روشنگری کنیم.


حجت الاسلام باقرزاده با اشاره به وظیفه ما در فضای مجازی خاطرنشان کرد: دو منبع بالا دستی در نظام است که یکی برنامه ششم توسعه است و دیگری سیاست گذاری شورای عالی فضای مجازی است و کسی که در نهایت باید در این عرصه اقدام کند طلبه‌ها و روحانیون هستند و ما باید کار خود را انجام دهیم و آموزش ببینیم و به این عرصه ورود پیدا کنیم./843/202/ب2

ارسال نظرات