۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۳۱۸۳۱۶
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی:

توطئه دشمن تغییر شرایط در مجلس خبرگان است/ تئوری ولایت فقیه راز ماندگاری انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی درباره اهمیت دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با توجه به توطئه های دشمنان، گفت: آنچه امروز این ملت را با وجود تمام مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها، رکود و تورم در صحنه نگاه داشته است و این گونه در راهپیمایی 22بهمن به خیابان می‌آیند تنها تئوری ولایت فقیه است.
حجت الاسلام والمسلمين عبداللهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام والمسلمین عبدالمحمود عبداللهی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان، امشب در مسجد جامع نجف آباد، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا، برخی از ابعاد شخصیتی حضرت را برشمرد و گفت: یکی از فضایل و ابعاد شخصیتی حضرت، ارتباط با عالم غیب است که وهابی مسلکان در این بعد شخصیتی به شیعه اشکال می کنند که مگر فاطمه به مرتبه نبوت رسیده بود که با عالم غیب ارتباط داشته باشد.

 

وی در پاسخ به این شبهه وهابیت افزود: ارتباط با عالم غیب و دریافت وحی دو مسئله جدا از یکدیگر است همان گونه که خداوند در آیات قرآن درباره حضرت مریم و مادر حضرت موسی اشاره به ارتباط با عالم غیب کرده است، و این گونه ارتباط با عالم غیب ملازم با نبوت نیست و بارزترین بعد شخصیتی حضرت فدایی راه ولایت شدن است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی درباره اهمیت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: نظامی که حضرت امام با الهام گیری از مکتب اهل بیت در این کشور پایه ریزی کردند و نظام پوسیده و مستعمره شاهنشاهی را ساقط نمودند، بر پایه دو اصل رهبری ولایت فقیه و حضور ملت و آرای عمومی مردم است.

 

وی انقلاب ایران را در هم کوبنده جهان دو قطبی برشمرد و افزود: اصلی ترین پیامد انقلاب، بیرون آمدن دین از انزوای جوامعی بود که آن را افیون ملت ها یا منحصر در کلیسا می‌دانستند و امام نه تنها دین را مبنای نظام قرار دارد، بلکه قوانین جامعه نیز برپایه دین نگاشته شد و کشوری که بر مبنای دین اداره می‌شود باید در رأس حکومتش ولی فقیه حاضر باشد و این همان اصل ولایت فقیه است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره این شبهه که گروهی اصل ولایت فقیه را تنها منحصر به دوران امام می‌دانند، گفت: تئوری ولایت فقیه از زمان خود ائمه وجود داشته است و علما سلف به کرات به آن اشاره کرده‌اند ولی حضرت امام این تئوری را به مرحله عمل کشاند و دنیا این تئوری و معماری ولایت فقیه را مشاهده کرد.

 

وی درباره اهمیت جایگاه ولایت فقیه در جامعه و جهان تأکید کرد: آنچه امروز این ملت را با وجود تمام مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها، رکود و تورم در صحنه نگاه داشته است و این گونه در راهپیمایی 22بهمن به خیابان می‌آیند تنها تئوری ولایت فقیه است که این گونه ملت را در صحنه نگاه داشته است و آنچه دشمن در طی این 38سال به اشکال مختلف و به خصوص در انتخابات امسال به دنبال آن است تضعیف جایگاه ولایت فقیه است.

 

توطئه دشمن در انتخابات، تغییر شرایط در مجلس خبرگان است

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در ادامه تصریح کرد: اهمیت مجلس خبرگان رهبری نیز از همین جا روشن می شود که دشمن طمع دارد تا با تغییر شرایط مجلس خبرگان و ورود افرادی که تمایل به دشمن دارند، توطئه های خود را عملی کند.

 

وی با اشاره به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره معیارهای انتخاب اصلح نمایندگان مجلس نیز افزود: توجه به تذکرات رهبری به خصوص در این دو ماه اخیر مهمترین معیارهای انتخاب اصلح را به کرات بیان کرده‌اند، تداوم انقلاب را در پی خواهد داشت.

 

ولایت مداری و دشمن شناسی شاخصه اصلی نامزد اصلح است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مهمترین معیارهای انتخاب اصلح بیان کرد: داشتن دغدغه ارزش‌های دینی و حاکمیت احکام الهی و ارزش های اسلامی مهمترین معیار نامزد اصلح است و تمام شعارها اگر بر مبنای دین نباشد، هیچ ارزشی ندارد به خصوص اصلاح و رشد اقتصادی بدون در نظر گرفته شدن دین، راه به جایی نخواهد برد.

 

وی ولایت مداری و همراه با رهبری را دیگر معیار انتخاب اصلح برشمرد و گفت: خطوط اصلی انقلاب توسط رهبری مشخص می شود و یک نامزد اصلح نه در شعار بلکه عملاً باید مطیع رهبری باشد و این ولایت مداری نه در یک مقطع خاص بلکه تداوم داشته باشد به خصوص در موضع گیری های داخلی و خارجی به خوبی مشهود است.

 

شعارهای انتخاباتی بدون شعور و معرفت دینی بی ارزش است

حجت الاسلام عبداللهی در ادامه افزود: دشمن شناسی دیگر خصیصه اصلی یک نامزد اصلح است که باید بصیرت سیاسی و اجتماعی داشته باشد که یک شعاعش دشمن شناسی است و همان گونه که رهبری فرمودند، اگر برجام امضا شد به معنای فراموش کردن استکبار به عنوان دشمن نیست، آمریکا قابل اعتماد نیست و باز شدن باب تعاملات خارجی به معنای فراموشی عقبه‌های دشمن نمی باشد و این خصوصیت باید در یک نماینده اصلح به خوبی مشهود باشد.

 

وی با تأکید بر حضور مردم همانند حضور در راهپیمایی 22بهمن درباره دیگر ابعاد یک نماینده اصلح بیان داشت: در ایام انتخابات شعارها بسیار زیاد می‌شود ولی شعار بدون شعور ارزشی ندارد و همان گونه که عبادات در کنار معرفت معنا پیدا می‌کند، فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی نیز باید همین گونه باشد و با معرفت و توجه به معیارهای اسلامی و ولایی وارد صحنه شود./1306/پ202/ج

ارسال نظرات