۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۳۱۷۹۸۱
امام جمعه بهشهر:

حضور حداکثری در انتخابات نشان دهنده کارآمدی نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر، حضور حداکثری مردم در دوره های گذشته انتخابات را نشان دهنده کارآمدی نظام اسلامی در سه دهه اخیر دانست و گفت: ملت ایران این بار نیز با حضوری فراموش نشدنی بر مهر تأییدی بر کارآمدی نظام خواهند زد.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری امام جمعه بهشهر، امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه (س) با بیان این که در میان زنان و بانوان اسلامی، حضرت فاطمه زهرا(ع) محبوبترین چهره دینی، و اخلاقی در میان مسلمانان و دیگر مردم جهان به شمار می‌رود، گفت: شخصیت این بانوی ارزشمند اسلام اسوه و الگویی تام و تمام برای همه زنان عاشق عفت و فضیلت است.

 

مسؤول حوزه علمیه بهشهر با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا(س) روح آموزش و پرورش اسلامی را در مهد عفت و کانون تقوای خانوادگی به پسران و دختران خود آموخت، افزود: ایشان به عنوان حلقه طلایی بین نبوت و امامت نقش بسیار تأثیرگذاری در تربیت فرزندان خود ایفا کردند.

 

وی با بیان این که بانوان جامعه اسلامی باید در تربیت فرزندان خود از سیره حضرت فاطمه(س) الگو برداری کنند، ادامه داد: اگر خانواده‌های ما به دنبال پرورش فرزندانی دیندار و سعادتمند هستند باید سیره ائمه معصومین(ع) را در زندگی خود جاری کنند.

 

امام جمعه بهشهر، حضرت فاطمه زهرا (س) را محتوای دین و حقیقت ولایت برشمرد و با اشاره به نقش حجاب فاطمی در جامعه اشاره کرد و افزود: عفاف فاطمی سلامت عفت عمومی جامعه را نیز تضمین می کند.

 

وی با تأکید بر این‌که زن امروزی باید حضرت فاطمه را الگوی خود قرار دهد تا همیشه در نظام مقدس اسلامی تأثیرگذار باشد افزود: حضرت زهرا (س) هدیه گران بهای خدا، ارمغان جاودانه آسمان، نعمت بیکران جهان هستی، چشمه سار هماره جوشان کوثر سعادت و نیک بختی است.

 

حجت الاسلام جباری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم در هفتم اسفند ماه، حضور کمرنگ مردم در انتخابات را هدف و خواسته اصلی دشمن دانست و افزود: ملت بزرگ ایران به برکت نظام اسلامی و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب هر‌گونه تهدیدی را با قاطعیت پاسخ داده و از توطئه‌های دشمنان ترسی ندارد.

 

وی، حضور حداکثری مردم در دوره های گذشته انتخابات را نشان دهنده کارآمدی نظام اسلامی در سه دهه اخیر دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران این بار نیز با حضوری فراموش نشدنی بر مهر تأییدی بر کارآمدی نظام خواهند زد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، حضور حداکثری در انتخابات را جلوه ای از حمایت ملی از انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: شرکت در انتخابات، سهیم شدن در سرنوشت خود است و همه برای برپایی یک انتخابات با شکوه تلاش می کنند.

 

امام جمعه بهشهر، مشارکت مردم در انتخابات را بیعت با سیاست ها و آرمان های نظام، امام راحل و شهدا دانست و بیان داشت: مردم با حضوری فعال در انتخابات هفتم اسفند اجازه نخواهند داد، نقشه های دشمنان تهدیدی برای نظام باشد.

 

وی، شرکت در انتخابات را یک وظیفه شرعی و ملی عنوان و تصریح کرد: همه در کمال بی‌طرفی، بدون اعمال سلیقه و به دور از هر گونه انحراف از شعارها برای صیانت از انقلاب و اصل مردم سالاری دینی، انتخاباتی پر شور را برگزار می کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر حضور حداکثری در انتخابات بیان داشت: حضور مردم در روز رأی‌گیری می تواند ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) و تبعیت از رهبری باشد و با انتخاب فرد اصلح می توانیم دین و نظام جمهوری اسلامی را در برابر توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان بیمه کنیم.

 

امام جمعه بهشهر با تأکید بر رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات گفت: انتخابات یک آزمون ملی است و حضور فعال مردم و تشکل‌های دینی در انتخابات باعث می شود تا عزت ملی و اعتبار کشور حفظ شده و دشمن را از ایجاد فتنه مأیوس و ناامید کند.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که انتخابات می تواند عرصه ظهور و بروز وحدت، عقلانیت و شعور ملی ایران اسلامی باشد، ادامه داد: حضور حداکثری مردم کشورمان در این انتخابات سبب ناامیدی کامل دشمنان نظام خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به رعایت اخلاق انتخاباتی تصریح کرد: نباید در انتخابات با هم کینه توزی کرده، به یکدیگر تهمت بزنیم و برخلاف قوانین و مقررات جامعه اسلامی خود رفتار کنیم.

 

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) بهشهر، شرکت در انتخابات و رأی دادن را نشانگر اوج بیداری هر ایرانی دانست و تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی همه تلاش خود را برای خدشه دار کردن ای انتخابات به کار گرفته اند.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به وظایف مبلغان و ائمه جماعات برای دعوت از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات گفت: وظیفه شرعی، عقلی و ملی ما اقتضا می کند که مردم را برای شرکت گسترده در پای صندوق های رأی تشویق و ترغیب کنیم.

 

حجت الاسلام جباری در پایان تأکید کرد: اگر به استقلال و هویت اسلامی ایرانی و اتحاد و انسجام و امت اسلامی معتقد باشیم حضور گسترده در همه صحنه های انقلاب را باید در فکر و ذهنمان نهادینه کنیم./1317/202/ب3

ارسال نظرات