۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۶
کد خبر: ۳۱۷۷۳۸
آیت الله کعبی در گفت وگو با رسا:

جامعه مدرسین ملجأ مردم در حمایت از نظام و تشخیص صراط مستقیم انقلاب اسلامی است/ مردم به لیست انتخاباتی خبرگان جامعه مدرسین اعتماد می کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان با تاکید بر این که مردم به لیست انتخاباتی جامعه مدرسین برای مجلس خبرگان اعتماد می کنند، این نهاد را مورد اعتماد و احترام حضرت امام و رهبر معظم انقلاب و دلسوزان نظام دانست.
آيت الله کعبي آيت الله کعبي

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به لیست جامعه مدرسین برای انتخابات مجلس خبرگان گفت: جامعه مدرسین عالی ترین نهاد روحانیت پس از مرجعیت است.


وی افزود: جامعه مدرسین نهادی علمی، اخلاقی و اجتماعی سیاسی روحانیت است که ظرفیت اجتماعی، فرهنگی و سیاسی روحانیت را در جهت تبیین و دفاع از اسلام و مقابله با بدعت ها، انحراف ها و دفاع از نظام اسلامی و ولایت و امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با آسیب ها و آفت های در درون امت اسلامی و پاسداری از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه را بر عهده دارد.


آیت الله کعبی با بیان این که نسل اول جامعه مدرسین شاگردان درجه یک امام راحل بودند، اظهار داشت: همواره امام و رهبری سخنان بسیار مهمی را درباره جامعه مدرسین بیان کردند به عنوان مثال حضرت امام به جوان فرمودند که اگر جذب جامعه مدرسین نشوند گرفتار اسلام آمریکایی خواهند شد.


وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند که جامعه مدرسین مغز متفکر و چشم بینای نظام اسلامی است که این عبارت ها بسیار مهم محسوب می شود، جامعه مدرسین مرجع شناس است و همواره مراجع تقلید را به مردم معرفی می کند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که از اول انقلاب تا کنون رویه این بوده که جامعه مدرسین برای انتخابات مجلس خبرگان لیست ارائه می کرده است، ابراز داشت: چون جامعه مدرسین متشکل از اساتید فاضل حوزه است تبعا بهتر می توانند علما را شناسایی کنند.


وی عنوان کرد: مردمی که در تعیین مراجع تقلید به جامعه مدرسین اعتماد می کنند قطعا در زمینه معرفی نامزدهای خود برای مجلس خبرگان رهبری نیز اعتماد خواهند کرد؛ تا کنون جامعه مدرسین به عنوان ملجأ و مأمن مردم در دفاع از اسلام و عظمت مسلمین، حمایت از نظام اسلامی و تشخیص صراط مستقیم انقلاب اسلامی بوده است و ان شاءالله خواهد بود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات