۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۳۱۷۷۰۷

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ آغاز بازرسی ادارات اوقاف کشور از امروز، برگزیدگان وبلاگ و نرم افزار جشنواره ملی «وقف چشمه همیشه جاری» در یزد معرفی شدند و جمهوری اسلامی ایران، مدل واقعی مردم سالاری است از اخبار کوتاه سازمان اوقاف و امور خیریه است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شوزب شیری، مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف با اشاره به دستور نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف مبنی بر بازنگری در فرآیند و شیوه اجرای بازرسی پایان سال از استانها و ستاد سازمان و تغییر زمان دوره بازرسی، اظهارداشت: طبق کارشناسی های صورت گرفته و موافقت حجت الاسلام و المسلمین محمدی، بازرسی از استانها طی دو مرحله برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به محورهای بازرسی های سال 94، تصریح کرد : اولویت های ویژه برنامه های ابلاغی سال 94 در حوزه های مختلف و تدابیر و موضوعات مورد تأکید نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان همچون تدابیر برنامه ای، بررسی مجوزهای صادره در حوزه های اوقافی، بهره وری اقتصادی و بررسی تفویض اختیارات استانی از جمله محورهای بازرسی های امسال است.

 

حجت‌الاسلام شیری اضافه کرد: بررسی گلوگاه های فساد اداری در استانها، بررسی گزارش های واصله سازمان های نظارتی و اجرای پیشنهادهای رسیده در این گزارش‌ها، بررسی معایب و نارسایی های بازرسی در سال گذشته و مشکلات موجود، بررسی اسناد مردودی و بررسی میزان رضایت مندی از مدیران و کارکنان از دیگر محورهای مهم بازرسی های سال 94 است.

 

مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات سازمان اوقاف در پایان خاطرنشان کرد : نخستین دوره بازرسی برنامه محور از برنامه‌ها و اولویت‌های سال 94 استان‌های ایلام، مازندران، گیلان، یزد، خراسان رضوی، قم، سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمانشاه، گلستان، چهارمحال بختیاری، همدان، سمنان، زنجان، خراسان شمالی و فارس از امروز شنبه اول اسفندماه به مدت پنج روز آغاز شد.

 

برگزیدگان وبلاگ و نرم افزار جشنواره ملی «وقف چشمه همیشه جاری» در یزد معرفی شدند

حجت الاسلام محمود میرجلیلی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در مراسم اختتامیه جشنواره ملی وقف، چشمه همیشه جاری اظهار داشت: در راستای ترویج سنت حسنه وقف، برنامه‌های فرهنگی و هنری بسیاری در طول سال تدارک دیده می‌شود که با اجرای آنها، زمینه ترویج این سنت حسنه در جامعه فراهم می‌شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری نیز از جمله این برنامه‌ها است که به صورت ملی برگزار شد و چهارمین دوره آن نیز امسال به میزبانی یزد برگزار شد.

 

وی با اشاره به مشارکت 25 استان کشور در این جشنواره خاطرنشان کرد: امسال 507 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید که از میان آثار رسیده، 60 اثر مورد داوری قرار گرفت و پس از داوری هیئت داوران، برگزیدگان انتخاب و از آنها تجلیل خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد یادآور شد: این جشنواره در بخش‌های وبلاگ‌نویسی، نر‌م‌افزارهای چندرسانه‌ای، نرم‌افزارهای تلفن همراه و ... برگزار شد.

 

در پایان این مراسم با حضور مسئولان استان، مدیران اوقاف و امور خیریه استان یزد و مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، از صاحبان هشت اثر تجلیل شد .

 

در بخش وبلاگ‌نویسی این جشنواره، حمیده ربیعی، رسول گلی‌زاده و سیدمحمد حسینی به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند .

 

در بخش نرم‌افزار چند رسانه‌ای جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری نیز، لیلا سادات مظفری مقام نخست، پوریا پیروزمند مقام دوم و فرشاد ابومحمدی اردکانی مقام سوم را از آن خود کردند .

 

در بخش نرم‌افزار تلفن همراه نیز کامبیز قوطوری و محمدجواد افشاری به عنوان نفرات شایسته تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

جمهوری اسلامی ایران، مدل واقعی مردم سالاری است

حجت الاسلام و المسلمین محمدی ، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سفر به کشور لبنان با کاردینال بشاره الراعی، رهبر مسیحیان مارونی لبنان دیدار و گفتگو کرد.

 

براساس این گزارش ، کاردینال بشاره الراعی رهبر مسیحیان مارونی لبنان در این دیدار گفت : ما نیاز به حمایت کشورهای دوست داریم و از جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم تا در این مقطع تاریخی به دولت و ملت لبنان برای حفظ ثبات سیاسی کمک کند.

 

وی با اشاره به اینکه ارتباط خوبی میان مسیحیان و مسلمانان لبنان وجود دارد ، افزود: در حال حاضر بزرگترین مشکل ما در لبنان انتخاب رئیس جمهور است .

 

الراعی اضافه کرد : مدل جمهوری اسلامی در ایران ، مدل مردم سالاری است و اینکه رئیس جمهور مستقیماً توسط مردم انتخاب می شود، عین دمکراسی واقعی است.

 

همچنین در این دیدار نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : مسلمانان و ایرانیان در کنار پیروان سایر ادیان و بلاخص مسیحیان در آرامش و بصورت مسالمت آمیز زندگی می کنند و به عقاید یکدیگر احترام میگذارند .

 

وی به بازدید مقام معظم رهبری در ابتدای سال میلادی از خانواده شهدای مسیحی اشاره کرد و گفت : ایشان به پیروان ادیان الهی محبت دارند و این در قول و عمل ایشان قابل مشاهده است .

 

رئیس سازمان اوقاف در پایان آرزو کرد هرچه زودتر لبنان به ثبات سیاسی دست یابد و برای ملت لبنان هم آرزو موفقیت کرد./1325/101/ب2

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

ارسال نظرات