۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۳۱۷۴۷۲
مدیر حوزه علمیه خواهران سیریک:

بصیرت‌بخشی روش مؤثری برای نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران سیریک، بصیرت‌بخشی و ارائه راهکارهای علمی به جوانان را روش مؤثری برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه دانست.
بصيرت

صغری ذاکری مدیر حوزه علمیه خواهران سیریک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با بیان اینکه فکر نسل جوان از نظر مذهبی آنچنان که باید راهنمایی نشده و از این نظر فوق العاده نیازمند است گفت: ریشه بیشتر انحرافات دینی و اخلاقی نسل جوان را در لابه لای افکار و عقاید آنان باید جست‌وجو کرد.

 

وی افزود: دشمنان نظام و اسلام، حجاب را سد راه خود می دانند، بنابراین رواج بدحجابی و بی حجابی را تنها راه ضربه زدن به کشورهای اسلامی در دستور کار خود قرار داده اند.

 

به گفته مدیر حوزه علمیه خواهران سیریک، ارائه الگوهای حجاب و عفاف در کنار آموزش، بهترین راهکار ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است.

 

ذاکری با اشاره به اهمیت ویژه رعایت عفت برای زن و مرد و حفظ حدود و حریم محرم و نامحرم در آیین اسلام، تصریح کرد: حفظ حجاب زن در برابر بیگانه، از ضروریات دین اسلام است.

 

وی در ادامه، بسیاری از شرارت‌ها و آسیب‌هایی که به دختران و زنان جامعه وارد می‌‌شود را ناشی از نداشتن حجاب و عفاف دانست.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران سیریک ادامه داد: درونی کردن فرهنگ عفاف و حجاب به عنوان یک ارزش بین دختران و زنان سبب مقاومت بیشتر آنان در برابر انحرافات اجتماعی است.

 

وی بدحجابی را عامل مهم عدم امنیت زن در جامعه نام برد و ابراز داشت:  زنان به عنوان نیمی از جامعه و عهده دار تربیت فرزندان، از مهم‌ترین نیروهای اجتماعی تأثیرگذار در ساخت تاریخ و حدوث تحولات مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه به شمار می روند.

 

ذاکری بی‌ارزش شدن زن در جامعه، افزایش آمار طلاق، بلوغ زودرس جوانان را از دیگر پیامدهای بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه برشمرد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران سیریک با بیان اینکه داشتن بصیرت و آگاهی نسبت به انجام یک کار، دوام و قوام آن عمل را بیشتر خواهد کرد تصریح کرد: روش بصیرت‌بخشی و دادن راهکارهای علمی روش مؤثری برای نهادینه کردن حجاب و عفاف در جامعه است.

 

وی در بخش دیگری سخنان خود به رواج فرهنگ حجاب در کشورهای غربی اشاره داشت و بیان کرد: گسترش حجاب در میان دختران و زنان غیر مسلمانانی که به اسلام روی می‌آورند، نماد شکوفایی اسلام در غرب است.

 

 

مدیر حوزه علمیه خواهران سیریک در پایان تصریح کرد: زنان و دختران غربی حجاب را یک عامل مهم در ایجاد امنیت روحی و روانی که با پدیده برهنگی و بی بند و باری در غرب مورد تهدید قرار گرفته است تلقی می کنند./851/302/ب2

ارسال نظرات