۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۳۱۷۳۱۰

اختراع «علم پان» از سوی مبلغ حوزوی

خبرگزاری رسا ـ طلبه مخترع با بیان این­که تمامی موفقیت­های خود را از طریق علم پان(پرورش نبوغ اسلامی) و آیات و روایات و منابع اسلامی می­دانم، گفت: این علم به دو بخش شکوفایی خلاقیت و پرورش نبوغ تقسیم می­شود که ذهن افراد طبق آموزش­ها و کارگاه­های علمی که در این علم پیش بینی شده است، شکوفا می­شوند.
محمد عبدالله زاده طلبه  مخترع

حجت­الاسلام محمد عبدالله­زاده، طلبه مخترع در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به معرفی علم «پان» پرداخت و خاطرنشان کرد: مدتی است که علمی شبیه به علم تریز از جهت تولید و رشد فناوری، اما ماهیتاً متفاوت با این علم، تحت عنوان علم پان(پرورش اسلامی نبوغ) اختراع کرده­ام که بیش از 90 درصد بازدهی دارد.

 

این طلبه مخترع درباره دستیابی به علم پان اشاره و خاطرنشان کرد: در گذشته پس از یک سری مطالعات در موضوعات علم موفقیت داشتم، اما حقیقتاً به وسیله این علومی که تنها ادعا می­کنند و یا به وسیله قانون جذب، به هیچ موفقیتی نرسیدم؛ یک استاد خصوصی در شهرستان سبزوار داشتم که همان علوم موفقیت امروزی را با ارائه تمرینات جدید که جنبه تئوری داشته و بی­تأثیر بود، به وجود آورد و آن تمرینات ملموس شده بود.

 

این مبلغ دینی به اولین اختراع خود پرداخت و اظهار داشت: اختراعات بنده از سال سوم ابتدایی شروع شد، اما جهش این اختراعات زمانی بود که قواعد این علم را اختراع کرده و اجرا کردم و جهش زیادی در تعداد اختراعاتم و کیفیت آن­ها داشت؛ پس از یک سال که فعالیت متمرکز بر روی اختراعاتم، در طول یک سال، 180 مورد را اختراع کردم و بیشتر موفقیت خود را از طریق این علم می­دانم که به دست آوردم.

 

وی افزود: پس از گذراندن دوره خصوصی، مسأله اختراعات بنده بر مبنای آیات قرآن و روایات شروع شد؛ نکته­ای که به نظرم خطور کرد که خدا برای انسان­ها راهنما فرستاده و در شرایط مختلف دستورات خاصی برای رسیدن به کمال و سعادت داده است و با خود تصور کردم همین پازلی را که خداوند متعال برای رسیدن به کمال و موفقیت طراحی کرده است، اگر برای رسیدن به کمال و موفقیت در زمینه­های دنیایی و در بحث علوم و فناوری را به کار بستم و این علم را به دست آورده و اجرا کردم، تمامی موفقیت­های خود را از طریق همین علم و آیات و روایات و منابع اسلامی می­دانم.

 

حجت­الاسلام عبدالله­زاده با اشاره به شکوفایی خلاقیت در دوره پرورش نبوغ تصریح کرد: در دوره پرورش نبوغ، افراد طبق آموزش­ها و کارگاه­های علمی که در این علم پیش بینی شده است، شکوفا می­شوند و این علم فقط در همین حد ضمانت می­کند که خلاقیت و نبوغ شکوفا شود و اینکه افراد آن را در چه زمینه و زمینه­هایی و به چه میزان از خلاقیت خود استفاده و پیشرفت کنند، وابسته به ادامه­دادن و تلاش خودشان دارد.

 

این طلبه مخترع به ارتباط این علم با حوزه علمیه پرداخت و گفت: با توجه به اینکه علم پان بر مبنای آیات و روایات است، حوزه می­تواند همکاری­هایی را در این زمینه داشته باشد، چرا که با اهداف حوزه تداخل دارد و همچنین کاری جدا و بیگانه از حوزه نیست و در بحث این علم هم زمینه همکاری بسیاری با حوزه علمیه وجود دارد.

 

این مبلغ دینی به مبنای علم پان(پرورش اسلامی نبوغ) اشاره کرد و یادآور شد: مبنای این علم را که اختراع کردم، شکستن عادت­ها، فوران ذهنی و پرورش خلاقیت ذهن، پرورش خلاقیت در عمل بوده  و پایه­های این علم، آیات و روایات است.

 

وی درباره ورود آیات و روایات این دوره خاطرنشان کرد: در این علم که هر کجا سخنی از موفقیت به میان می­آید و مطالبی را ارائه می­دهیم، تعدادی آیه و روایت را مطرح خواهیم کرد که به عنوان مثال در بخش تفهیم ارزش همت و اراده، احادیث و روایاتی بیان می­شود و قبل از آن بحث خودآگاهی و شناخت را مطرح می­کنیم که در این زمینه منابع دینی، انسان­ها را در به دست آوردن شناخت در مورد خود و پیرامون جهان هستی و خلقت خداوند دعوت کرده است.

 

حجت­الاسلام عبدالله­زاده به انواع شناخت در علم پان پرداخت و اظهار داشت: در این علم، شش نوع شناخت بیان شده است و باید این موارد را در بحث موفقیت خود، ملاک عمل قرار دهند که به عنوان مثال می­توان شناخت کلی جهان خلقت، شناخت جهان امروزی، شناخت کشور محل سکونت، شناخت امکانات و دسترسی های منطقه محل زندگی، شناخت کلی خود و شناخت داشته­های شخصی اشاره کرد که باید مد نظر قرار داد و بهترین هدف و نتیجه را کسب کرد.

 

این طلبه مخترع درباره کلاس های این دوره تصریح کرد: مطالبی که در این دوره ارائه می­شود، تئوری و کارگاهی و عملی است که در بخش­های عملی در جلسات اول، بحث تصور و قدرت پردازش ذهن فرد را در قالب نقاشی و امثال آن مورد بررسی قرار می­دهیم و یک سری بحث­های روانشناسی که از روی نقاشی آشکار می­شود، مشخص خواهد شد؛ در مراحل بعدی به شکوفایی استعدادهای فرد پرداخته می­شود.

 

این مبلغ دینی افزود: در مراحل بعدی فرد در زمینه­های مختلف در معرض بارش اطلاعاتی قرار می­گیرد و با توجه به این­که با علوم مختلف درگیر می­شود، سبب پردازش قوی ذهن خواهد شد و در بحث اعتماد به نفس یک سری تمرین­هایی داریم که از فرد خواسته می­شود تا به صورت کنفرانس ارائه دهد و کارگاه­های عملی دیگری نیز در ادامه برگزار می­شود.

 

وی درباره تضمینی­بودن آموزش این علم گفت: این علم دو نکته شکوفایی خلاقیت(دوره­ای کوتاه) و پرورش نبوغ را به صورت تضمینی شامل می­شود.

 

حجت­الاسلام عبدالله­زاده به دوره پرورش خلاقیت اشاره کرد و یادآور شد: این علم به دو بخش تقسیم می­شود که پرورش خلاقیت یک بخش آن را شامل می­شود و آموزش آن تقریبا در عرض یک ماه است، اما غالبا پس از گذشت ده پانزده جلسه از شروع این دوره، مخترع تربیت شده است که دانش­آموز، دانشجو و یا افرادی که دارای سن بالاتری هم باشند و در گذشته حتی نمی­توانسته­اند یک پیچ و مهره باز و بسته کند، طبق این دوره، نه تنها می­تواند کارهای فنی منزل خود را انجام دهد، بلکه مخترع و ایده­پرداز می­شود و در بحث­های صنعتی بسیار راحت می­تواند ادامه دهد و در این زمینه خلاقیت داشته باشد.

 

این طلبه مخترع خاطرنشان کرد: بخش دوم آن مرتب با پرورش نبوغ است؛ مسأله نبوغ که مطرح می­شود، صرفا بحث اختراع نیست، بلکه پس از رسیدن به نبوغ، فرد می­تواند نبوغ خود را در زمینه­های مختلف اختراع، مدیریتی، تربیت فرزندان و خانواده و حتی در برخورد با جامعه و تمامی مراحل زندگی استفاده کند.

 

این مبلغ دینی در پایان با اشاره به برگزاری این دوره اظهار داشت: دوره پرورش خلاقیت در گذشته در تهران برگزار می­شد، اما اکنون دو دوره در قم در حال حاضر برگزاری است که دوره جدید آن متعاقبا اعلام خواهد شد تا علاقه­مندان به فراگیری این علم بتوانند بهره کافی را داشته باشند./822/302/ب2

ارسال نظرات