۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۳۱۷۱۲۳
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد؛

ضرورت ترویج کرسی‌های تفسیر قرآن کریم در قزوین

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین ترویج کرسی‌های تفسیر قرآن کریم را امری ضروری دانست و گفت: جلسات تفسیر فراوانی در حال حاضر در استان قزوین برگزار می‌شود و برای اینکه قزوین به این مرحله برسد تلاش‌های بسیار زیادی صورت گرفته و باید قدرشناس تلاش‌های مفسران قرآن کریم باشیم.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالکريم عابديني حجت الاسالم والمسلمين عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین صبح امروز در دیدار حجت ‌الاسلام‌ والمسلمین محمد موحدی‌نژاد مدیر عامل مؤسسه ترویج فرهنگ قرآن که با محوریت ترویج کرسی‌های تفسیر در استان برگزار شد، گفت: مردم استان قزوین علاقه زیادی به جلسات تفسیر قرآن کریم دارند و این مهم موجب توسعه بسیار خوب جلسات تفسیر در این استان شده است.

 

وی در ادامه ترویج بیشتر کرسی‌های تفسیر قرآن کریم را امری ضروری دانست و افزود: جلسات تفسیر زیادی در حال حاضر در استان قزوین برگزار می‌شود و برای اینکه قزوین به این مرحله برسد تلاش‌های بسیار زیادی صورت گرفته و باید قدرشناس تلاش‌های مفسران قرآن کریم باشیم.

 

حجت ‌الاسلام‌ موحدی‌نژاد در ادامه با اشاره به اهمیت کرسی‌های تفسیر قرآن، ابراز کرد: باید تلاش کنیم تا کرسی‌های تفسیر قرآن کریم در بین همه اقشار جامعه فراگیر شود و برای هر صنفی این موضوع مورد توجه و اهمیت قرار گیرد.

 

استفاده از نیروی انسانی برای ترویج تفسیر قرآن کریم

وی در ادامه بیان کرد: برای دست‌یابی به این هدف نیازمند ساختن نیروی انسانی هستیم، هر چند بسیاری از طلاب و روحانیان از علم تفسیر بهره‌مند هستند اما فن بیان مقوله مهمی است که باید در میان صاحبان علم تفسیر تقویت شود.

 

این مفسر قرآن در ادامه اظهار کرد: تاکنون 3 هزار طلبه در دوره‌های مقدماتی فن تفسیر شرکت کرده‌اند و این آمادگی وجود دارد تا در قزوین برای خواهران و برادران طلبه و روحانی این دوره برگزار شود.

 

حجت‌الاسلام‌ علی عباسی مدیر حوزه علمیه استان قزوین نیز در سخنانی، گفت: اینکه تفسیر باید برای عموم گفته شود، روشی است که از سوی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی مطرح شده و همه ما آن را پذیرفته‌ایم و برای تحقق آن فعالیت‌های مفیدی در قزوین صورت گرفته است./955/203/ب1

ارسال نظرات