۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۳۱۶۷۱۱

مراسم اختتامیه جشنواره حدیثی آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه جشنواره حدیثی آیت الله العظمی بروجردی با سخنرانی رییس مرکز تخصصی حدیث و رییس پژوهشکده علوم و معارف حدیث برگزار شد.
جشنواره
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اختتامیه جشنواره حدیثی آیت الله العظمی بروجردی عصر امروز در ساختمان پژوهشکده حدیث حوزه تالار ثقة الاسلام کلینی برگزار شد.
 
حجت الاسلام شاه حسینی، دبیر جشنواره حدیثی آیت الله العظمی بروجردی در ارائه گزارشی از روند علمی جشنواره، گفت: 40 نفر محقق در پژوهشکده و 300 نفر فارغ التحصیل یا مشغول به تحصیل هستند و 128 اثر از این افراد دریافت شده است که استقبال شایسته تقدیر و بی نظیری است.
 
وی افزود: از 128 اثر 15 اثر از خانواده‌ها و 113 اثر از آقایان بود؛ 56 مقاله دریافت شد که 52 مقاله از آقایان و چهار مقاله از خانم‌ها بود و 8 اثر هنری، 7 پایان نامه و پنج وبلاگ هم مورد ارزیابی قرار گرفت.
 
حجج الاسلام خدامیان آرایی و محمودی که از برگزیدگان این جشنواره هستند به طور خلاصه آثار خود را معرفی کردند و از مسؤولان برگزاری این جشنواره تشکر کردند.
 
در ادامه حجت الاسلام فرهاد عباسی، رییس مرکز تخصصی حدیث حوزه پژوهش‌های انجام شده در این جشنواره را ستود و گفت: داوری‌ها در این جشنواره بدون هیچ تسامحی انجام شده است و آثار برگزیده دارای محتوا و ساختار بسیار عالی هستند.
 
وی ادامه داد: مرکز تخصصی حدیث حوزه توانسته در طول سال‌های فعالیت خود 600 نفر مربی و معلم حوزه را در سطح بالا تربیت کند که در سراسر کشور به تعلیم مردم در زمینه‌های نهج البلاغه و صحیفه سجادیه مشغول‌اند.
 
پس از آن محمد عرب در ذکر دو خاطره از قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: قبل از انقلاب به همراه دکتر ولایتی فعالیت‌هایی برای پیروزی انقلاب داشتیم و بعد از انقلاب به همراه دکتر ولایتی خدمت حضرت امام رسیدیم و به ایشان گفتم که فرمایش شما مبنی بر «انقلاب ما انفجار نور بود» را با چشم در دور افتاده‌ترین مناطق آفریقا دیدم.
 
در پایان حجت‌الاسلام سیدمحمدکاظم طباطبایی، رییس پژوهشکده علوم و معارف حدیث با تشکر از شرکت کنندگان در این جشنواره ابراز داشت: به طلاب محترم حاضر تذکر می‌دهم که فعالیت‌هایی که شما انجام می‌دهید بسیار کمتر از سطحی است که در گذشته دانشمندان اسلامی انجام می‌دادند.
 
رییس پژوهشکده علوم و معارف حدیث با بر شمردن مشکلات دانشمندان اسلامی از جمله شیخ مفید و دیگران اظهار داشت: اکنون انقلاب اسلامی موقعیت خوبی را برای دانشمندان اسلامی ایجاد کرده است و بدون توجه به امکاناتی که در اختیار طلاب حوزه علمیه است باید توجه داشت که امروز تحصیل در علوم دینی یک افتخار است و عالم دینی در صدر علما قرار دارد.
 
حجت‌الاسلام طباطبایی تصریح کرد: در دیداری که با رهبر معظم انقلاب داشتیم فرمودند «تمام امکاناتی که در اختیار شما قرار دارد بهتر از امکاناتی است که در اختیار شیخ مفید قرار داشت حال به نظر شما مشکل چیست» بعد از فکر کردن درباره این مسأله به این نتیجه رسیدم که جای تفکری خلاق در حوزه‌های علمیه کم است.
 
وی در پایان ابراز داشت: در مدراس علمیه باید کسانی را که تفکر خلاق دارند کشف شوند و با سرمایه‌گذاری روی این افراد و کمک دیگران حوزه از این ایستایی که در حال شکل گیری است گذشته و با جهشی بلند حرکتی نو را در جهان اسلام رقم زند.
 
شایان ذکر است، در انتهای این مراسم به 22 نفر برگزیده جشنواره هدایایی اهدا شد./836/202/ب2
ارسال نظرات