۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۳۱۶۰۶۷
حجت الاسلام اشکوری:

حضور مردم در صحنه وفاق ملی را تثبیت می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اشکوری یکی از اصلی‌ترین اصول سیاسی در اداره کشور را حضور سیاسی مردم توصیف کرد و گفت: حضور سیاسی بیشتر در عرصه سیاسی و به صورت خلاصه مشارکت سیاسی بیشتر نشانگر مشروعیت بیشتر نظام مورد نظر است.
حجت الاسلام اشکوري
حجت الاسلام عبدالمجید اشکوری استاد حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از مهمترین مفاهیم سیاست را مشارکت سیاسی دانست و گفت: هر نظام سیاسی وقتی مشارکت سیاسی مردم در آن بروز پیدا می‌کند، برکاتی در آن به وجود می‌آید.
 
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مشارکت سیاسی نشانگر مشروعیت نظام سیاسی حاکم است، به هر میزان که این مشارکت سیاسی بیشتر باشد نظام سیاسی مورد نظر مشروعیت بیشتری دارد.
 
حجت الاسلام اشکوری با اشاره به سخن رهبر کبیر انقلاب مبنی بر حضور در انتخابات به عنوان واجب شرعی ابراز داشت: دلیل اهمیت انتخابات و بیان این سخت توسط امام خمینی (ره) به این خاطر است که باعث مشروعیت نظام می‌شود.
 
وی مشارکت ملی را منجر به وفاق ملی دانست و گفت: هر کجا مشارکت سیاسی بیشتر باشد وفاق ملی بیشتری است؛ امروز کشور با توجه به مسائل مختلف پیش آمده نیازمند وفاق ملی بیشتر است.
 
استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: این مشارکت سیاسی باعث کارآمدی نظام و کشور می‌شود، یعنی هرچه این حضور سیاسی بیشتر باشد این کشور در عرصه‌های مختلف می‌تواند کارآمدی بیشتری نشان دهد.
 
حجت الاسلام اشکوری حضور سیاسی را باعث اقتدار ملی دانست و ابراز داشت: در رابطه مستقیم این دو وقتی حضور و اقتدار با هم جمع می‌شود ضریب امنیت ملی بالا می‌رود و قدرت کشور بیشتر می‌شود. به این دلیل حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن سال به سال اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و جمهوری اسلامی را در مسیر تکامل قرار می‌دهد.
 
وی حمایت از اهداف نظام و خود نظام را نشانه مبارزه با استکبار و صهیونیسم جهانی دانست و گفت: این راهپیمایی به استکبار جهانی نشان می‌دهد که مردم با هم وحدت دارند و با این وحدت ملی می‌توانند مشکلات داخلی و خارجی را از سر راه خود بردارند./836/ت302/ج1
ارسال نظرات