۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۳۱۶۰۰۷
مدیر گروه قرآن و متون اسلامی دانشگاه معارف:

رسالت روحانیت در دفاع از اعتقادات جامعه اسلامی بسیار سنگین است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نصیری با اشاره به تلاش بی وقفه حجت الاسلام قلی پور گیلانی در جهت گسترش علوم حوزوی، گفت: امروز شیطان به صورت وسیعی به اعتقادات و اخلاقیات مردم ضربه می‌زند که تلاش مضاعف روحانیت برای مقابله با شیطان را می‌طلبد.
حجت الاسلام علي نصيري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نصیری، مدیر گروه قرآن و متون اسلامی دانشگاه معارف، پیش از ظهر امروز در مراسم چهلم مرحوم حجت‌الاسلام مسلم قلی پور گیلانی که در مسجد فاطمیه قم برگزار شد، با اشاره به حادثه اسفناک منا، اظهار داشت: حجت الاسلام قلی پور از روحانیان سخت کوش و دغدغه مند انقلاب بود که از عمر خود برای تعلیم معارف اهل بیت(ع) به خوبی استفاده کرد.


وی با اشاره به مسؤولیت سنگین حوزه‌های علمیه در سنگربانی از اعتقادات مردم خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که شیطان در دو حوزه اخلاقیان و اعتقادات برای مردم نقشه می کشد و ضربه می‌زند؛ اگر چه که در نزد خداوند حوزه اعتقادیات مهم تر است ولی از آن جهت که بیشتر مردم در حوزه اخلاق و رفتار می‌لغزند قرآن سوء رفتار و فحشا را مقدم بر اعتقادیات داشته است.


استاد حوزه و دانشگاه افزود: تمام فرقه های سوفسطایی و الحاد و زنادقه و همچنین نفی برخی پیامبران و اولیای خدا همه در حوزه اعتقادیات است که شیطان صدمات زیادی به مردم زده است و یکی از صدمات این انحرافت به وجود آمدن آل سعود است که این گونه در خدمت استکبار و استعمار است و نتیجه آن می‌شود این که یک عده آدم‌های شکم باره عیاش ثروت بی کران کشورهای اسلامی را به پای استکبار می‌ریزند و خود را هم خادم الحرمین می‌نامند.

 

وی با بیان این که آل سعود با وجود این همه جنایت حتی یک عذرخواهی هم از بازماندگان منا نکرده‌اند، ابراز داشت: این همان شیطان است که در قالب آنها تجسد یافته است و بسیاری از بندگان خوب خدا را در منا کشتند و هزاران نفر را عزادار کردند.

 

حجت الاسلام نصیری به نقشه‌های شیطان در زمینه اخلاقی و رفتار اشاره کرد و افزود: شیطان در این حوزه دو سلاح دارد که یکی شهوت و دیگری غضب است که سبب جنایات زیادی در طول تاریخ شده است؛ جنگ جهانی اول و دوم به خاطر غضب بی جای هیتلر به وجود آمد و عامل شهوت نیز سبب آلودگی محیط‌ها می‌شود.

 

وی در ادامه به نقش روحانیت و علما در مبارزه با شیطان اشاره کرد و اظهار داشت: در دهه بیست که رژیم سکولار پهلوی حاکم بود، نویسنده ای به نام احمد کسروی کتاب‌هایی بر ضد دین نوشت که با فشار روحانیت و مردم حکومت مجبور شد جلوی چاپ آن کتاب‌ها را بگیرد و الان هم که دشمنان از طریق ماهواره و اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به مبارزه با دین پرداخته‌اند روحانیت باید به صحنه بیاید و مردم را در برابر این شبهات مقاوم کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: وقتی شیطان به این سلاح ها مجهز است روحانیت باید تلاش خود را مضاعف کند زیرا در این دوره کار ما بسیار سنگین است زیرا باید در برابر جامعه پاسخگو باشیم و این جامعه تشنه معارف ناب را سیراب کنیم و شاید بتوان گفت که در این روزگار خوابیدن برای طلاب حرام باشد و این علم است که می تواند چراغ هدایت ما باشد و لحظه ای نباید از علم اموزی غفلت داشته باشیم./843/202/ب2

ارسال نظرات