۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۳۱۵۶۵۶
امام جمعه ملایر:

نماینده خبرگان رهبری باید در خط ولایت و دور از هواپرستی باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ملایر گفت: افرادی که در خط ولایت و از هواپرستی به دور هستند باید به مجلس خبرگان راه یابند چراکه وظیفه خبرگان بسیار حساس است.
حجت‌الاسلام سيد رضا فاضليان، امام جمعه شهر ملاير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید رضا فاضلیان امام جمعه ملایر در مراسم جشن انقلاب با موضوع حماسه و اقتدار و یادبود شهید آیت الله مدنی که در مسجد جامعه همدان برگزار شد با اشاره به آیه «و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم الائمه و نجعلهم الوارثین»، اظهار داشت: اراده خداوند بر آن است که مومنان را در سراسر عالم تمکین دهد و این نخستین گام در تحقق انقلاب اسلامی است.

 

وی با اشاره به حقیقت انقلاب و مقدمات آن اظهار داشت: منت به معنای نعمت سنگین است و خداوند در قرآن از سه نعمت یاد کرده است که نخست نعمت اسلام و دوم نعمت بعثت و سوم نعمت ولایت است از زمان حضرت آدم تا کنون بیشتر از پنج سال حکومت اسلامی برپا نبوده وان هم در زمان امام علی (ع) وجود داشته است.

 

وی ادامه داد: با ظهور انقلاب اسلامی دولت کریمه انقلاب بر ایران ارزانی شد و تاریکی های اعتقادی و اخلاقی و فکری از بین رفت و این در حالی است که در قرآن ظلمت همیشه به صورت جمع آورده می شود و نور به صورت مفرد و این به دلیل آن است که نور در عالم همان حق است و آن هم بیش از یکی نیست.

 

امام جمعه ملایر در ادامه خاطر نشان کرد: بیست و دوم بهمن ماه روز قدرت وحکومت خدا است که حکومت 2500 ساله شاهنشاهی به حکومت الهی مبدل شد و باید توجه داشت که انقلاب اسلامی دو چیز را لازم دارد صبر و شکر فراوان.

 

وی با اشاره به معماری امام خمینی در تشکیل نهادهای انقلابی خاطرنشان کرد: امام خمینی، مجلس خبرگان، شورای نگهبان و قوای سه گانه را تشکیل داد و این در شرایطی بود که در آن روز حکومت های طاغوتی در پی ضربه زدن به جامعه اسلامی بودند.

 

استاد درس اخلاق حوزه علمیه همدان با اشاره به آثار انقلاب در داخل و خارج کشور گفت: آثار انقلاب در داخل ازاله حکومت 2500 ساله شاهنشاهی، سیاسی شدن مردم ،تصویب قانون مقدس اسلامی، برگزاری انتخابات و پیشرفت های علمی و صنعتی است.

 

وی ادامه داد: آثار انقلاب اسلامی ایران در خارج از کشور بیداری مسلمین و مستضعفین در کشورهای مسلمان و آزاده جهان و سرکوبی کودتاهای علیه نظام اسلامی ایران است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فاضلیان در ادامه ابراز داشت: چهار چیز انقلاب را برپا کرده است که عبارتند از توجه امام زمان (عج)، راهنمایی امام خمینی، اتحاد مردم وسختی هایی که مردم در اسارت آزادگان و شهادت مردم متحمل شدند.

 

وی تحول اخلاقی جوانان که سبب شد آن ها از فساد و فحشا به اوج قله های ایمان برسند را از اعجاز امام زمان (عج) در حق انقلاب توصیف کرد و گفت: انقلاب را باید نگه داریم چرا که نگهداری از انقلاب سخت تر از خود انقلاب است.

 

امام جمعه ملایر در ادامه با اشاره به ویژگی های شهید ایت الله مدنی اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی های بارز این شهید بزرگوار علاقه وافر ایشان به امام و اخلاص او بود.

 

وی در پایان تصریح کرد: افرادی که در خط ولایت و از هواپرستی به دور هستند باید به مجلس خبرگان راه یابند چراکه وظیفه خبرگان بسیار حساس است و من معتقدم آن چه از حلقوم مبارک رهبر انقلاب صادر می شود به منزله فرمایش امام زمان (عج) است و باید این فرمایشات انجام شود و احدی از مرجع تقلید تا مردم حق مخالفت با ایشان را ندارد./979/203/ب1

ارسال نظرات