۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۳۱۵۶۳۳
حجت الاسلام اکرمی:

جمهوری اسلامی به دنبال برگزاری حج شرافتمندانه است

خبرگزاری رسا ـ رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با ذکر اینکه حج باید همیشه پررونق باشد، گفت: برگزاری حج باشکوه مورد تأکید قرآن کریم است؛ ما خواهان برگزاری حجی هستیم که شرافتمندانه برگزار و شعائر حج به خوبی از سوی مسلمانان اجرا شود.
حجت الاسلام اکرمي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفت‌وگو یی با اشاره به اهمیت مراسم حج تمتع گفت: دین اسلام دین اجتماعی است؛ عید قربان، عید فطر، عید مبعث و کنگره عظیم حج حکایت از توجه اسلام به جنبه های اجتماعی دارد و حج در این رابطه آثار اجتماعی گسترده ای برای عظمت امت اسلامی دارد.

 

وی افزود: موعد حج تمتع زمان حضور میلیونها نفر از امت اسلامی با مذاهب مختلف اما با مشترکات اساسی در یک مکان مقدس است و این فرصت برای همدلی و وحدت مغتنم است.

 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: جمع فراوانی از امت اسلامی در زمان و نقطه مشخص به مکه مشرف می شوند و هیچ زمانی این حضور کمرنگ نشده و تعطیل بردار نیست.

 

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با ذکر اینکه حج باید همیشه پررونق باشد، گفت: برگزاری حج باشکوه مورد تأکید قرآن کریم است؛ ما خواهان برگزاری حجی هستیم که شرافتمندانه برگزار و شعائر حج به خوبی از سوی مسلمانان اجرا شود.

 

وی عنوان کرد: اگر دولت سعودی شایستگی برگزاری مراسم حج را نداشته باشد، باید مسلمانان همت و برای برگزار مراسم شکوهمند و عاری از هرگونه ناامنی اندیشه کنند و وظیفه علمای اسلام در این رابطه بیشتر از همه است.

 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری گفت: مسلمانان نباید حج و مراسم آن را متعلق به دولت عربستان بدانند، بلکه مراسم حج متعلق به همه دنیای اسلام است؛ همان طور که واتیکان در دل اروپا قرار گرفته و برای خود ضابطه و قاعده خاص دارد، برای برگزاری مراسم حج نیز باید امت اسلامی برنامه شکوهمند در نظر داشته باشد که حج در انحصار یک دولت و یک حکومت نباشد.

 

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه جمهوری اسلامی جزء پیکره امت اسلامی است، گفت: حضور در همه فعالیتهای اجتماعی- سیاسی و برنامه های امت اسلامی مثل حج از اهداف جمهوری اسلامی است؛ ما هیچ گاه به دنبال جدایی از از دنیای اسلام نیستیم؛ اگر دولت سعودی امنیت حجاج ما و برگزاری مراسم آبرومند حج را تضمین کند، جمهوری اسلامی در این مراسم شرکت می کند.

 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در پایان گفت: مسئولان کشور نیز باید تلاش کنند حج آبرومند و در شان نظام جمهوری اسلامی برگزار شود و زمینه های معنوی را در حجاج بیت الله الحرام آماده کنند./1330/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات