۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۳۱۵۴۳۴
حجت الاسلام ادیب یزدی در همدان:

بقای انقلاب به زلف رهبری گره خورده است/ از انقلابی ها انتظار می رود انقلابی باقی بمانند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: برخی می خواهند مشکلات جامعه را به ولایت فقیه نسبت دهند یعنی در واقع منکر را معروف و معروف را منکر نشان دهند و این در حالی است که بقای انقلاب به زلف ولایت فقیه گره خورده است و نگه داری انقلاب از انقلاب کردن به مراتب مشکل تر است.
اديب يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی استاد حوزه و دانشگاه در مراسم نشست بصیرتی که شب گذشته در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت پاسداشت دهه فجر انقلاب گفت: ملت ایران باید 22 بهمن را الگوی تارخی خود قرار دهد چراکه رمز سربلندی و دستیابی به آن در 22 بهمن مکتوب است.

 

وی در ادامه راه عزت ملت را در گرامیداشت 22 بهمن توصیف کرد و ابراز داشت: زیبا ترین پیوندها میان امام و امت و اوج فداکاری برای رسیدن به استقلال و شرف در گرو 22 بهمن است و باید گفت که 22 بهمن قله تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

 

جلوه ماندگار 22 بهمن

حجت الاسلام ادیب یزدی خاطرنشان کرد: یکی از جلوه های ماندگار در 22 بهمن شکفتگی جایگاه رهبری و ولایت فقیه در دوران معصوم است چرا که در طول تاریخ حکومتی نداشتیم که محبین با سران حکومت رابطه مردم و رهبری داشته باشند.

 

وی در ادامه با اشاره به بحث مهدویت و اهمیت آن در دوران حاضر ابراز داشت: بحث مهدویت همیشه در میان مردم مورد توجه بوده است و این به واسطه زحمات علمای مختلف در ادوار گوناگون تاریخ است.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به جمله ای از اقبال لاهوری افزود: در جامعه ای که علما محبوب و مقبول باشند آن جامعه در حال اعتلا و رشد است و اگر در جامعه ای علما منزوی و در انزوا باشند آن جامعه رو به افول است از این رو است که مسؤولان و مردم باید قدرشناس علما باشند چرا که هیچ قشری نمی تواند جایگزین آنها باشد.

 

جایگاه امام در شکل گیری انقلاب

وی ادامه داد: در میان علمای الهی جایگاه امام خمینی جایگاهی ویژه است که نیاز به بازنگری و توجه ویژه دارد چرا که شخصیت امام شخصیتی ذو ابعاد، دقیق، مقتدر، عالم و عارف به مسائل است.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی یادآور شد: در دیداری که برای ما در زمان حیات آیت الله گلپایگانی حاصل شد خدمت ایشان رسیدیم و ایشان گفتند که در زمان طلبگی با امام هم حجره بودم و طبق برنامه عبادی برای انجام نماز شب بیدار می شدم و بعد از استراحت کوتاهی برای نماز صبح اماده می شدم اما امام که آن زمان 19 سال بیشتر نداشت این گونه نبود و هر دو نماز را بی وقفه به هم متصل می کرد.

 

وی در ادامه افزود: برای من این سوال باقی بود تا آنکه یک شب در سجده شنیدم که از خداوند می خواست که به وی توفیق انتقام خون جدش را عنایت کند و من پیش خود گفتم مگر با این وضع سلطنت و رژیم پهلوی این امر امکان دارد تا آنکه انقلاب پیروز شد و من معنای آن شب زنده داری ها را به طور کامل درک کردم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: جسارت و شهامت امام برای انجام برخی عملیات ها در دوران جنگ تحمیلی که هزینه های جانی در پی داشت مثال زدنی است چرا که امام در اوج آرامش و با عظمت روحی دستور به انجام این کارها می دادند و این نشان از مورد تأیید بودن ایشان از سوی امام عصر(عج) است و باید گفت که اقتدار امام دشمن را زمین گیر کرد.

 

مهندسی امام در چینش نهادها

وی با بیان این که معماری انقلاب از سوی امام خمینی بی نظیر است افزود: امام به گونه ای نهادها را تو در تو معماری کرده است که امکان کودتا در کشور وجود ندارد و انقلاب باید همواره به دست مردم باشد که این دوران را می توان دوران تنزیل انقلاب نامید.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی گفت: ترکیب جمهوریت و اسلامیت بزرگترین برکت انقلاب اسلامی است البته بسیاری از افراد جمهوریت را با اسلامیت در تضاد می دانستند اما دیدند که ترکیب این دو امر دنیا را متوجه خود ساخت و کاخ استکبار را به لرزه درآورد.

 

وی در ادامه دوران بعد از امام راحل را دوران تأویل توصیف کرد و گفت: تأویل به معنای بر آورده شدن تمام وعده ای دوران تنزیل است در حقیقت دوران تنزیل خواص خود را دارد ولی در دوران تأویل قضایای دیگری رشد می کند.

 

 

دوران تأویل انقلاب

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: در دوران تأویل امتحانات عیجیبی برای مردم پیش آمد می کند و رهبری مردم شرایط خاص خود را دارد و به مراتب سخت تر و جان کاه تر از دوران تنزیل است.

 

 

وی با اشاره به آیات ابتدایی سوره عنکبوت ابراز داشت: پیامبر(ص) بعد از نزول این آیات متوجه شد که برای خاندانش بعد از او چه پیش خواهد آمد و از همین رو نسبت به این مسأله بیمناک بود و در روایات متعددی این نگرانی را نشان داده است.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره به خصوصیات دوران تأویل در جامعه گفت: دوران تأویل دوران بی وفایی ها و دشمنی ها است چون در دوران تنزیل کسی جرأت نمی کند ذات خویش را نمایان کند ولی در دوران تأویل به دلیل برخی کارشکنی ها و شناسای افراد و نفوذ در میان آنها از سوی دشمن اداره کشور به مراتب سخت تر است.

 

وی افزود: برخی می خواهند نظام را نا کارآمد نشان دهند و با بهانه های واهی به دنبال تخریب اعتقادات مردم هستند، برای نوابغ نقشه ها می کشند، به دنبال نا متعادل کردن مردم و نظام هستند و می خواهند مدیریت نظام را هدف قرار دهند تا بین مردم و نظام فاصله ایجاد کنند.

 

مشکلات دوران تأویل

استاد حوزه علمیه افزود: برخی می خواهند این ناکارآمدی را می خواهند به ولایت فقیه نسبت دهند یعنی در واقع منکر را معروف و معروف را منکر نشان دهند و این در حالی است که بقای انقلاب به زلف ولایت فقیه گره خورده است و نگه داری انقلاب از انقلاب کردن به مراتب مشکل تر است.

 

وی با اشاره به وقایع صدر اسلام درباره مشکلات دوران امام علی (ع) گفت: مشکلات زمان امام علی(ع) و پیامبر(ص) قابل مقایسه نیست و پیامبر در مواقع مختلف برای غربت امام علی(ع) گریسته اند.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی گفت: همه استقلال و شرف ما به واسطه رهبر معظم انقلاب است که در دوران تصدی ایشان در امر رهبری شاهد هزاران اعجاز خداوندی بوده ایم، در قضیه سوریه همه گفتند که بشار اسد رفتنی است تا مگر اسرائیلی دیگردر منطقه ایجاد شود تا به اهداف شوم خود برسند و در این راه از هیچ توطئه ای فروگذار نکردند.

 

تدبیر رهبر انقلاب در قضیه سوریه

وی ادامه داد: برخی از خودی ها هم گفتند ما را به سوریه چه کار؟ اما رهبر انقلاب با قاطعیت دستور حفظ سوریه را صادر کردند و این امر سبب امنیت امروز کشور است و این نشان دهنده ملهم بودن ایشان است که البته هنوز برخی از افراد خودی به آن پی نبرده اند.

 

استاد حوزه علمیه افزود: از انقلابی ها انتظار است که انقلابی باقی بمانند و امروز تنها در زیر پرچم ولایت می توان انقلابی باقی ماند و همه باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم و شهادت کمترین چیزی است که در راه منویات ایشان انجام داده ایم./979/201/ب1

ارسال نظرات