۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۳۱۵۴۰۵
با حضور آیت الله سبحانی؛

یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم با حضور آیت الله سبحانی و رییس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.
آيين گشايش يازدهمين نمايشگاه کتاب استان قم در مصلي قدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم با حضور حضرت آیت الله سبحانی، آیت الله مقتدایی، رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسؤولان استان در مصلی قم آغاز به کار کرد.


دکتر لاریجانی در این مراسم با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب در استان ها یک واقعه مهم فرهنگی محسوب می شود، اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه ها می تواند در رشد و توسعه فرهنگی استان ها نیز نقش بسزایی ایفا کند.


وی با بیان اینکه شرایط نشر در کشور مناسب نیست، افزود: با وجود اینکه کشور ما کشوری فرهیخته محسوب می شود ولی شرایط اقتصادی به گونه ای است که نشر در ایران از گردش مالی خوبی برخوردار نیست و این امر می طلبد تا مسؤولان برای رونق صنعت نشر برنامه ریزی لازم را داشته باشند.


حجت الاسلام دانشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این مراسم با بیان اینکه بیش از 450 ناشر در یازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم حضور یافتند، تصریح کرد: یکی از ویژگی های این نمایشگاه حضور بیش از صد هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب استان است.


وی ادامه داد: استان قم این پتانسیل را دارد تا به یک تفرجگاه معنوی برای خانواده های دوستدار کتاب و کتاب خوانی با برگزاری نمایشگاه های تخصصی کتاب تبدیل شود./858/203/ب2

ارسال نظرات