۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۳۱۵۲۰۰
امام جمعه اهل سنت پاوه:

تحکیم بنیان خانواده از مهم ترین مؤلفه های سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت پاوه با بیان این‌که تحکیم بنیان خانواده از مهم ترین مؤلفه های سبک زندگی اسلامی است، گفت: خانواده در فرهنگ اسلامی از جایگاهی ویژه و برجست‌ایه برخوردار است زیرا بستر رشد و تکامل فرزندان است.
ملا قادر قادري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا قادر قادری امام جمعه اهل سنت شهرستان پاوه عصر امروز با حضور در همایش انقلاب اسلامی و سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: تحکیم بنیان خانواده از مهم ترین مؤلفه های سبک زندگی اسلامی است، خانواده در فرهنگ اسلامی از جایگاهی ویژه و برجسته برخوردار است زیرا بستر رشد و تکامل فرزندان است.


امام جمعه شهرستان پاوه ادامه داد: رفتار و کردار افراد جامعه وابسته به میزان امنیت خاطر و آرامش فرد در خانواده است، تقویت بنیان خانواده به دینداری و توجه به معنویات وابسته بوده و از اجتماع و رسانه ها نیز اثرپذیر است.


ماموستا قادری نقش زنان در حفظ بنیان خانواده را مهم دانست و گفت: حفظ عفت و حجاب زن نه تنها موجب صیانت از حریم خانواده می شود بلکه جامعه را نیز از نا امنی ها و پلشتی ها می زداید.


وی تصریح کرد: حجاب چارچوب امن زن است، تبلیغات سوء کشورهای غربی در راستای هتک حجاب زنان برای از هم پاشیدن بنیان خانواده های اسلامی و تشدید نا امنی های اجتماعی است.


امام جمعه پاوه با اشاره به نقش برجسته بانوان در دوران جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: حجاب هیچ گاه مانع و محدودیت زنان نبوده و چه بسا همین بانوان محجبه در دوران جنگ تحمیلی دوشادوش مردان به دفاع از حریم کشور پرداخته و ایفای نقش کردند.


ماموستا قادری بیان داشت: نگاه ابزاری کشورهای غربی به مقام زن موجب افول شخصیت زنان تا حد ابزارهای تبلیغاتی و سرگرمی شده است، در حالی که در اسلام بانوان از جایگاهی رفیع برخوردارند.


وی با تأکید بر لزوم آموزش بانوان ابراز داشت: زنان مهم ترین نقش را در شکل گیری شخصیت فرزندان بر عهده دارند از این رو کسب آموزش های لازم موجب ارتقای سطح بینش و بصیرت آن ها شده و در تربیت فرزندان و نسل آتی اثرگذار است.


ماموستا قادری در پایان تأکید کرد: ارزش و منزلت زنان بسیار فراتر از برهنگی و بی حجابی است، از این رو نگاه کشورهای غربی و اروپایی به شخصیت زن نباید در کشورهای اسلامی ترویج یابد، بانوان باید از عفت و گوهر وجودی خود آگاه بوده و آن را به حراج نگذارند./857/202/ب1

ارسال نظرات