۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۳۱۵۰۸۸
امام جمعه زرند:

خدمت به امامزادگان خدمت به اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زرند با بیان این که خدمت به امامزادگان خدمت به اهل بیت(ع) است، گفت: ما شیعه بودن خود را مدیون این امامزادگان هستیم و بقاع متبرکه یک امانت و یک افتخار برای مردم است.
امام جمعه زرند

حجت الاسلام علی ابراهیمی، امام جمعه زرند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: کار امام خمینی(ره) و آزادی دین از سوی ایشان در حالی که دین در دست طاغوت به اسارت بود جامعیت داشت تا جایی که خود غربی ها می گویند امام با انقلاب خود مسلمانان را مسلمان واقعی کرد.

 

وی بیان کرد: یکی از کارهای بزرگ امام نجات وقف بود، ایشان اوقاف را نجات دادند وقف و اوقاف جزء اموال سرهنگ ها و وزراء طاغوت بود درآمد موقوفات بین این ها تقسیم می شد، و امام همه اینها را برداشت و کاری کرد که وقف به نیت واقف بازگردد؛ امام مراکز فرهنگی را نجات داد.


امام جمعه زرند در ادامه تصریح کرد: حرمت امامزاده را باید متولی اش نگه دارد و بقاع متبرکه یک امانت و یک افتخار برای من و شماست و اگر خدایی ناکرده کسی بقعه را قبول ندارد حق ندارد که بیاید؛ وقتی کسی چیزی را قبول ندارد چگونه می تواند به عنوان خادم در آن خدمت کند.


حجت الاسلام ابراهیمی افزود: خدمت به امامزادگان خدمت به اهل بیت(ع) است و امامزادگان باید قطب دینی و فرهنگی یک شهر باشند.



وی خاطرنشان کرد: وقتی که یک ذهنیتی در شخصی رسوخ کرد خارج کردن آن بسیار سخت و مشکل است و کار یک سال و چند سال نیست و اگر آنها نبودند ما برهمان عقاید باطل بودیم و ما شیعه بودن خود را مدیون این امام زادگان هستیم.


امام جمعه زرند یادآور شد: ما در زمان طاغوت با این که کشور اسلامی بودیم جرات نداشتیم اسم امام را بیاوریم و و کسی جرآت نداشت رساله امام را داشته باشد.


حجت الاسلام ابراهیمی اضافه کرد: این امام زادگان در دوران بنی امیه و بنی عباس که ذریه حضرت رسول را به راحتی آب خوردن می کشتند و زنده میان دیوار دفن می کردند و با تلاش و خون دل خوردن دل ما را به ولایت امیر المومنین نزدیک کردند.


وی عنوان کرد: هر کاری که در این بقاع انجام میدهند با هماهنگی و حساب شده باشد، و با اشاره به ارادت مردم به امام زادگان از هیات امناء ی بقاع خواستند که نهایت سعی و تلاش خود را در جذب مردم به وسیله تبلیغات و غیره انجام دهند و در این مسیر دلسرد نشوند که این مسیر مبارک و میمون است چون خدمت به اهل بیت است و ان شاء الله مزه خدمت به اهل بیت را درون قلب خود حس می کنید.


امام جمعه زرند گفت: ملت ایران براساس شناخت و معرفت به امامزادگان از قدیم نسبت به این خاندان اظهار مودت و محبت داشته و در سراسر ایران اسلامی این مودت آشکار است، بر این اساس فرزندان و ذریه اهل بیت هم به مناطق مختلف ایران مهاجرت کردند وملت ایران دوشادوش آنها با دشمنان اهل بیت جنگیده اند.


حجت الاسلام ابراهیمی بیان کرد: از ظرفیت امامزدگان و بقاع متبرکه باید برای حفظ کیان خانواده ها و جامعه مقابله با تهاجم نرم دشمن استفاده کرد و همه ما به معرفت امامزادگان نیازمندیم و یکی از برنامه های مقام معظم رهبری و علما و مراجع تمسک به امامزادگان و زیارت بقاع متبرک ایشان است.


وی در پایان تأکید کرد: امامزادگان متعلق به همه ملت ایران است و همه باید دست به دست هم دهیم و بقاع متبرک ذراری و فرزندان اهل بیت را آباد کنیم تا همه به ویژه جوانان از فضای معنوی و روحانی آن بهره مند شوند./9709/302/ب2

ارسال نظرات