۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۳۱۴۷۶۳
استاد فرق و ادیان:

مبلغان شیعی به تبیین عقاید حقه بپردازند

خبرگزاری رسا ـ پژوشگر حوزه علمیه قم در عرصه مسیحیت تبشیری گفت: عده بسیاری از شیعیان که به مسیحیت گروییدند و برای آمرزش گناهان خود به کلیساها می‌روند، اسامی اهل‌بیت(ع) را در شناسنامه خود دارند؛ این مسأله از کم‌کاری مبلغان شیعه در شناساندن عقاید حقه به شیعیان نشأت گرفته است.
حجت‌الاسلام صحاف کاشاني در گردهمايي دانش آموختگان نقد فرق و اديان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد صحاف کاشانی در گردهمایی دانش آموختگان نقد فرق و ادیان  که پیش از ظهر امروز در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه(س) برگزار شد، به تشریح فعالیت‌ها و هجمه‌های مسیحیت تبشیری در سال‌های اخیر پرداخت.

 

پژوشگر حوزه علمیه قم در عرصه مسیحیت تبشیری اظهار داشت: امروز در حالی 800 کتاب فارسی در ترویج مسیحیت منتشر شده است که هنوز 20 کتاب علمی هم در نقد مسیحیت تبشیری وجود ندارد.

 

این استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: کسی جز مبلغان حوزه‌های علمیه وظیفه تألیف کتاب‌های نقد فرق و ادیان را بر عهده ندارد؛ در حالی که ما یک هفتادم فعالیت‌های فرق و ادیان هم به تبلیغ عقاید خود نپرداخته‌ایم.

 

وی ادامه داد: قلم نگارشی بسیاری از نویسندگان به قدری سنگین است که کمتر کسی میل به مطالعه آن پیدا می‌کند؛ اما چنانچه قلم روان و سلیس باشد، هر متن علمی و تخصصی را می‌توان در معرض مطالعه عام قرار داد.

 

حجت‌الاسلام کاشانی ابراز کرد: مسیحیت تبشیری و سایر فرق و ادیان به صورت تگرافی به ایجاد شبهه در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازند تا عقاید خود را تبلیغ کنند.

 

وی افزود: امروز 35 مجله در حال تبلیغ مسیحیت تبشیری هستند؛ همچنین کلیساهای بسیاری در اقصا نقاط کشور راه اندازی شده‌اند و مبلغان مسیحی مردم ایران را برای تبلیغ دین خود به این کلیساها می‌برند.

 

پژوشگر حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ عده بسیاری از شیعیان که به مسیحیت گروییدند و برای آمرزش گناهان خود به کلیساها می‌روند، اسامی اهل‌بیت(ع) را در شناسنامه خود دارند؛ این مسأله از کم‌کاری مبلغان شیعه در شناساندن عقاید حقه به شیعیان نشأت گرفته است.

 

وی یادآور شد: امروز که خواهران و برادران ما به سبب کم اطلاعی از مبانی و عقاید شیعی خود، به فرق و ادیان گوناگون از جمله مسیحیت تبشیری می‌گرویند؛ در این میان وظیفه ما مبلغان حوزه‌های علمیه چندین برابر سنگین می‌شود.

 

حجت‌الاسلام کاشانی تأکید کرد: ایرانیان شاید 10 مسجد هم در اروپا تأسیس نکرده باشند درحالی که 150 کلیسای فارسی زبان در اقصی نقاط اروپا مشغول به فعالیت هستند./997/202/ب2

ارسال نظرات