۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۳۱۴۶۴۰
مدیر حوزه علمیه مشکات تهران:

عدم ارزیابی درست مسؤولان از آرمان‌های انقلاب مسبب بی‌عدالتی اجتماعی شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مشکات تهران گفت: امروز بی‌عدالتی اجتماعی تقصیر استکبار نیست بلکه علت آن عدم ارزیابی درست مسؤولان نظام از انقلاب و آرمان‌های آن است.
حجت الاسلام قاسميان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان مدیر حوزه علمیه مشکات تهران، شامگاه چهارشنبه در برنامه زنده تلوزیونی ثریا که از شبکه یک پخش شد، گفت: انقلاب ادامه دارد و ما به عنوان انقلابی باید آرمان‌های بنیانگذار آن یعنی امام راحل را به شکل شایسته بررسی و اجرایی کنیم.

 

وی افزود: امروز مساله اختلاس، تورم و کودکان کار تقصیر استکبار نیست بلکه علت آن عدم ارزیابی درست مسؤولان نظام از انقلاب و آرمان‌های انقلاب است.

 

مدیر حوزه علمیه مشکات تهران با اشاره به اینکه مسلما وضعیت امروز کشور ما به لحاظ پیشرفت قابل مقایسه با دوران رژیم منحوس پهلوی یکی نیست، عنوان کرد: ما انقلاب کردیم و این همه شهید دادیم تا در کشور عدالت برقرار شود اما امروز شاهدیم که متاسفانه درد تبعیض و بی‌عدالتی طبقاتی روز به روز عمیق‌تر شده و اشرافیت و فاصله طبقاتی در مسؤولان وارد می‌شود.

 

حجت‌الاسلام قاسمیان با اشاره به چند جمله از بیانات حضرت امام راحل و رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: امام راحل فرمودند: محرومت‌زدایی عقیده و راه و رسم زندگی ما است، فقر و مستمندان ولی‌نعمتان ما هستند، آن روز ما عید داریم که مستمندان و مستعضفان به زندگی انسانی که حق آنها است برسند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز در تهران 200 هزار خانواده مطلقا فقیر و 15 هزار کارتون خواب در تهران داریم، بیان داشت: امام راحل همواره خطاب به مسؤولان می‌فرمودند: خدا نیاورد روزی را که مسؤولان کشور به محرومان پشت کرده و از سرمایه‌داران حمایت کنند، به همه در کوشش برای طبقات محروم توصیه می‌کنم زیرا خیر دنیا و آخرت شما در رسیدگی به محرومان است.

 

مدیر حوزه علمیه مشکات تهران گفت: عدالت اجتماعی به این معنی است که فاصله ژرف میان طبقات محروم و غنی از بین برود و سیاست اداره کشور در جهت سود طبقات محروم و رفع محرومیت از آنها باشد اما متاسفانه بعد از جنگ این سیاست عوض شده و به انحراف رفت.

 

حجت الاسلام قاسمیان، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان اردوی جهادی، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: شما گروه‌های جهادی به مناطقی می‌روید که غالبا مسؤولان از آن خبر ندارند، مسؤولان باید بروند با فقرا همنشین شوند تا درد آنها را بفهمند.

 

وی با اشاره به تفاوت نگاه انقلاب اسلامی با نگاه سرمایه‌داری، عنوان کرد: امیرمومنان علی(ع) می‌فرمایند: اگر فقیر، فقیر است به خاطر این است که غنی، غنی است خداوند قوت فقرا را در فقر قرار داده است، برای برقراری عدالت اجتماعی باید قوانین کشور درست شود و مسؤولان و نمایندگان ما با فقرا و محرومان کشور همنشینی داشته باشند تا درد آنها را بفهمند.

 

مدیر حوزه علمیه مشکات تهران افزود: امروز خرید هواپیمای قاره‌پیما درد عمده مردم کشور ما نیست بلکه نیاز ثانویه تنها 2 درصد مردم کشور را پوشش می‌دهد، انصاف نیست مردمی که برای حفظ این کشور خون دادند در فقر و محرومیت زندگی کنند./807/203/ب3

ارسال نظرات