۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۳۱۴۴۸۱
استاد حوزه علمیه:

نفوذ دشمن با سست شدن هندسه انقلاب اسلامی صورت می گیرد

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: نفوذ دشمن با سست شدن هندسه انقلاب اسلامی صورت می گیرد از این رو پشتیبانی هدفمند از نظام اسلامی و ولایت فقیه، مسیر واقعی و حقیقی مردم را روشن می‌کند.
حجت الاسلام ضيايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسن ضیایی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان صبح امروز در ادامه مباحث تهذیب نفس یا مدیریت بر خویشتن از کتاب وسایل الشیعه جلد یازدهم، در جمع طلاب مدرسه علمیه مرحوم آیت الله خویی، در بیان احکام ثانویه، اظهار کرد: احکام به دو گونه اولیه و ثانویه بوده؛ احکام اولیه واجب، حرام، مباح، مستحب و مکروه است و تقیه یکی از احکام ثانویه می باشد.

 

وی در ادامه افزود: تقیه به معنای ترک وظیفه نیست بلکه تبدیل به وظیفه احسن است یعنی زمان، مکان، شرایط، ملت، مصلحت دین خدا و جامعه اسلامی را باید در نظر گرفت.

 

حجت الاسلام ضیایی با بیان این که حکومت اگر در دست ظالم، خبیث و فاسق باشد حکم اولیه اسلام، حرمت است، تصریح کرد: طبق احکام ثانویه، وجود حاکم ظالم بهتر از هرج و مرج و اغتشاش است به طور مثال وجود قذافی در لیبی از آشوبی که الان وجود دارد بهتر بود. اگر شرایط فراهم نیست نباید زمینه برای غلبه بیگانگان فراهم شود.

 

وی با تأکید بر این که ما ظالم را قبول نداشته و ظلم پذیر هم نیستیم خاطرنشان کرد: اگر شرایط فراهم نبود تقیه عملی (حکم ثانویه) باید صورت گیرد چون تقیه یک تاکتیک اسلامی است باید به وظیفه برتر یعنی فراهم کردن زمینه فرهنگی جامعه عمل کرد تا زمینه ظهور امام زمان (عج) فراهم شود.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه وقوع انقلاب اسلامی را به خاطر فراهم شدن شرایط، امکانات و افزایش ظرفیت مردم عنوان و اظهار کرد: امکانات و ظرفیت وجود داشت و انقلاب اسلامی به وجود آمد، آیا وجود شاه لازم بود؟ عقل، علم و دین می گوید که انسان عادل بهتر از ظالم است.

 

وی با بیان این که وقتی ظرفیت مردم و امکانات بیشتر شد مؤمن عادل بهتر از انسان عادل است، افزود: مجتهد عادل از مؤمن عادل بهتر، مرجع عادل و بعد فقیه عادل می باشد؛ اگر شرایط برای حضور معصوم (ع) فراهم شود بهترین است، فقها همه در خدمت معصوم (ع) می باشند وقتی فقیه حکم صادر می کند انجام آن حتی بر مجتهد واجب است.

 

سبک زندگی غیر دینی، خطرناک ترین نوع نفوذ فرهنگی است

حجت الاسلام ضیایی سبک زندگی غیر دینی (مثل سبک زندگی غربی)، را خطرناک ترین نوع نفوذ فرهنگی خواند و گفت: باید دانست انتخابات خبرگان رهبری، عرصه مطامع سیاسی نیست یعنی حب دنیا و از راه دین به دنیا رسیدن نیست.

 

وی در ادامه به کسانی که از راه دین می خواهند به دنیا برسند اشاره و تأکید کرد: کسانی که از راه دین، دنیا را لیس بزنند، هم در فتنه سخت سرگردان و حیران می مانند و هم زیر گام های سخت دشمنان فتنه گر (مانند انگلستان، آمریکا و اسرائیل) له می شوند به گونه ای که افراد حلیم بسیار صابر نیز حیران و سرگردان می شوند.

 

استاد سطح عالی حوزه مسیر واقعی را پشتیبانی از ولایت فقیه دانست و اظهار کرد: نفوذ دشمن با سست شدن هندسه انقلاب اسلامی صورت می گیرد از این رو پشتیبانی هدفمند از نظام اسلامی و ولایت فقیه، مسیر واقعی و حقیقی مردم، را روشن می‌کند.

 

وی به حاشیه شهرها اشاره و تشریح کرد: باید دانست مناطق حادثه خیز و فتنه انگیز از سوی دشمنان، شهرهای پنهان و نامرئی است(یعنی حاشیه شهرها) که هم اکنون در دنیا یک میلیارد نفر حاشیه نشین داریم، در ایران دوازده میلیون نفر حاشیه نشین در اطراف شهرها زندگی می کنند، در مشهد مقدس یک میلیون و دویست هزار نفر حاشیه نشین داریم؛ همچنین از مراکز شهرها و کنسولگری ها نبایستی غافل بود به ویژه کنسولگری انگلیس و عربستان.

 

حجت الاسلام ضیایی در پایان خاطرنشان کرد: اگر حاشیه نشینی شهرها خوب اداره شوند نه تنها آلت دست دشمنان برای براندازی حکومت دینی نمی شوند بلکه بازوی قدرتمند برای ولایت حقه خواهند شد./861/202/ب1

ارسال نظرات