۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۳۱۲۱۹۱
آیت الله علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد:

هجمه و اتهام زنی به شورای نگهبان جفا و ظلم به نظام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس گفت: آیا درست است که برخی در کمال بی باکی به شش مجتهد عادل شورای نگهبان اهانت کنند؟ بدترین اهانت ها به شورای نگهبان این است که بگویند این شورا جناحی است؛ یعنی شش مجتهد عادلی که عدالت شان به تأیید ولی امر مسلمین جهان و حجتِ امام زمان رسیده است، جناحی هستند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، نسبت به هجمه های ناروای برخی افراد و جریان ها به شورای نگهبان، طی هفته اخیر واکنش نشان داد و گفت: مقدس ترین نهادی که طبق قانون احراز تقوا و ایمان را در حد نامزدی در انتخابات را بررسی می کند، شورای نگهبان است.

 

وی با اشاره به این که در همه کشورها، نهادهایی برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات موظف می شوند، تصریح کرد: اگر این نهادها را در کنار شورای نگهبان بگذارید که شش مجتهد قطعی عادل در آن حضور دارند، می بینید قداست هیچ کدام از آنها به شورای نگهبان نمی رسد.

 

در همه کشورها نهادها بررسی صلاحیت می کنند، نه احزاب

امام جمعه مشهد مقدس با انتقاد از سخن برخی سیاسیون که معتقدند «در ایران نیز باید مانند برخی کشورها، بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات به احزاب سپرده شود»، اظهار کرد: این که برخی می گویند «در برخی کشورها خودِ احزاب فیلتر دارند«، بهتر است بیش تر مطالعه کنند؛ اینطور نیست. در همه کشورها نهادها هستند که صلاحیت اجرای این مهم را دارند.

 

آیت الله علم الهدی افزود: آیا درست است که برخی در کمال بی باکی به شش مجتهد عادل شورای نگهبان اهانت کنند؟ بدترین اهانت ها به شورای نگهبان این است که بگویند این شورا جناحی است؛ یعنی شش مجتهد عادلی که عدالت شان به تأیید ولی امر مسلمین جهان و حجتِ امام زمان رسیده است، جناحی هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: امام بزرگوار فرمودند «من به این آقایان هشدار می دهم؛ توهین به فقهای شورای نگهبان هم برای نظام و هم برای اسلام خطرناک است»؛ امام این فرمایش را در سال 63 گفتند؛ 20 سال بعد در سال 88، بزرگ ترین مغز متفکر مشاور کاخ سفید، فوکویاما، طرح براندازی شورای نگهبان را اعلام کرد و گفت «تا وقتی که دو نهاد رهبری و شورای نگهبان در ایران وجود داشته باشند، نظام ایران به نظام سکولار تبدیل نخواهد شد.»

 

امام جمعه مشهد مقدس در پایان این بخش از سخنان خود، ضمن تأکید بر لزوم توجه به جایگاه شورای نگهبان، اتهام زدن به این شورا را ظلم به نظام دانست و کسانی که مرتکب چنین حرکتی می شوند را ضد ولایت فقیه خواند.

 

«ایمان» و «عدم غربزدگی» شروط اصلی در انتخاب نمایندگان است

نماینده مردم خراسان رضوی مجلس خبرگان رهبری در واکنش به برخی سیاسیون که تخصص یک نماینده را مقدم بر تعهد وی می دانند، تصریح کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب، باید به فهرست جریان هایی اعتماد کرد که اولا مؤمن باشند، ثانیا دل شان با آمریکا نباشد؛ البته باید توان تلاش آن ها برای رفع بیکاری، رفع رکود، ایجاد عمران و آبادانی و توانایی طراحی تولید و صنعت را هم داشته باشند اما اگر فکر کنیم این توانایی ها مختص افراد بی دین و یا دلدادگان آمریکا است، این غلط است.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: فناوران صنعت هسته ای، فناوری نانو و دیگر صنایع کشور نیروهای متدین بوده و شاگرد اول های دانشگاه ها نیز اکثرا جوانان مؤمن هستند؛ در نتیجه «ایمان» و «غرب زده نبودن»، شروط اولیه و قطعی برای مسؤولان هستند و از بین واجدان این شروط باید به دنبال انسان متخصص گشت؛ این که بگویند باید ابتدا به تخصص توجه کرد، تبلیغ دشمن است که می گوید «متدینان متخصص نیستند.»

 

حق بودن انتخابات تابعی از تکلیف بودن آن است

وی با بیان این که «انتخابات یک تکلیف است و حق بودن آن پیرو تکلیف بودن است»، اظهار کرد: انتخابات از دو جهت تکلیف است؛ اول این که امروز تنها جریان مقاوم برابر کفر و الحاد، این نظام مقدسی است که تمام قدرت آن به پشتوانه مردمی اش است و دوم این که بر اساس آموزه های اسلام، مشارکت سیاسی یک تکلیف است.

 

امام جمعه مشهد مقدس در تبیین این مسأله، مشارکت حداکثری در انتخابات را حضور در خط مقدم مبارزه با استکبار دانست و گفت: در عین حال که جمهوری اسلامی از نظر تجهیزات قوی ترین قدرت منطقه است اما تمام قدرتی که به واسطه آن دشمن در طی این 37 سال توان براندازی نظام را نداشته، پشتوانه مردمی و وابستگی مردم به این نظام بوده است؛ از این رو مشارکت حداکثری در انتخابات، یک مانور قدرت برای این نظام است.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که می فرماید «هرکس اهتمامی به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست»، افزود: تمام راویان حدیث این روایت را به صورت متواتر نقل کرده اند؛ علما مستحضرند که این حدیث دلالت بر اهتمام نسبت به امور جمعی مسلمانان، یعنی امور سیاسی دارد؛ در نتیجه اهتمام به امور سیاسی یک تکلیف شرعی قطعی بوده و مصداق بارز آن شرکت در انتخابات است.

 

وی «شریک بودن در اشتباهات نمایندگان» را توجیهی غلط برای عدم شرکت در انتخابات خواند و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند «هیچ چیزی مانع شرکت در انتخابات نیست»؛ این که عده ای بگویند «با رأی دادن به افرادی که آن ها را نمی شناسیم، در اشتباهات آن ها شریک خواهیم بود، پس در انتخابات شرکت نمی کنیم»، توجیهی برای ترک تکلیف است؛ خب می توانید آن ها را بشناسید.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری به تأکیدات رهبر انقلاب بر امکان اعتماد به فهرست های انتخاباتی جریان های مؤمن، گفت: رهبری فرمودند «اگر نمی توانید خود نامزدها را بشناسید، به فهرست جریان های مؤمن اعتماد کنید»، اما این نکته را هم فرمودند که «به لیست جریان هایی که دل شان با آمریکا است، اعتماد نکنید.»

 

وحدت باید حول محور «ولایت» شکل گیرد

آیت الله علم الهدی در ابتدای سخنان خود به فرارسیدن سالروز بمباران گنبد بارگاه منور رضوی توسط مزدوران روس اشاره و اظهار کرد: 107 سال پیش، مثل چنین روزی ساحت مقدس امام هشتم(ع) مورد اهانت کفار روس قرار گرفت و آن ها گنبد مطهر را به توپ بستند.

 

وی سپس به تبیین علت وقوع این حادثه پرداخت و یادآور شد: پس از به توپ بستن مجلس توسط محمدعلی شاه، درگیری مسلحانه شدیدی بین طرفداران مشروطیت و استبداد به وجود آمد و روس ها که به دنبال نفوذ بودند و می خواستند از این بحران حداکثر استفاده را در رقابت با انگلیس ببرند، اقدامات خود را با این حرکت آغاز کردند.

 

امام جمعه مشهد مقدس تأکید کرد: این نمونه های عبرت و تجربه از تاریخ ثابت می کند روزی که جامعه دو قطبی شده و بین مردم اختلاف به وجود بیاید، دشمن از وسط آن نفوذ کرده و با نفوذش هستی ما را تصرف خواهد کرد.

 

آیت الله علم الهدی «حفظ وحدت» را تنها راهکار جلوگیری از دوقطبی شدن جامعه دانست و خاطرنشان کرد: وحدت محور می خواهد و بدون داشتن محور قابل تحقق نیست؛ تنها محوری که می تواند ملت را یکپارچه در برابر دشمن حفظ کند، مسأله «ولایت» است.

 

وی افزود: وحدت با شعار و اظهار و اعلام به وجود نمی آید، اگر همه دل ها به یک نقطه متوجه شد، وحدت حاصل می شود؛ از همین رو است که باید سعی کنیم در همه برنامه ها آن چه نظر رهبری بوده و قائم به جریان ولایت است، دنبال کنیم./820/پ201/ج

 

ارسال نظرات