۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۳۱۲۰۳۹
حجت الاسلام پرورش:

آیات قرآن بر دل گناهکاران بی اثر است

خبرگزاری رسا ـ رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافندهوایی مرکزی با اشاره به عظمت آیات قرآن کریم، گفت: تلاوت قرآن و محبت اهل بیت می‌تواند تحولی عظیم در انسان ایجاد کند، برخی به واسطه تبعیت از شیطان و گناهانشان دلی سخت‌تر از کوه دارند که قرآن در آن اثر ندارد.
حجت الاسلام پرورش رييس عقيدتي سياسي منقه پدافند هوايي شهيد نصر اصفهاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن پرورش، ظهر امروز در محفل انس با قرآن کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصراصفهانی، پرورش با اشاره به روایتی از امام حسن مجتبی(ع)، آیات انتهایی سوره مبارکه حشر را در بیان اسما و صفات الهی بسیار با اهمیت خواند و گفت: بنابراین روایت اگر انسان سه آیه پایانی سوره مبارکه حشر را هر روز صبح یا هر شب تلاوت کند شهید از دنیا رفته است.

 

حجت الاسلام پرورش در ادامه اظهار کرد: مرحوم آیت الله شاه آبادی که از علمای بزرگ زمان خود بود، مردم را به حفظ و تلاوت زیاد این آیات سفارش  می‌کرد و می‌گفت: شب اول قبر در پاسخ به سؤال «من ربک؟» که از سوی نکیر و منکر پرسیده خواهد شد این آیات را بخوانید چون پاسخ سوال آنها با استفاده از سخن حضرت حق قطعا آنها را بهت زده خواهد کرد.

 

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافندهوایی مرکزی، با اشاره به قسمتی از وصیت حضرت امام خمینی(ره) به فرزندش مبنی بر سفارش به تلاوت آیات انتهایی سوره حشر، خاطرنشان کرد: اهمیت تلاوت این آیات به قدری زیاد است که احتمال رسیدن به اسم اعظم الهی در تلاوت این آیات بسیار است.

 

حجت الاسلام پرورش در ادامه به آیه 21 سوره مبارکه حشر اشاره کرد و افزود: اگر با جان و دل در این آیه تفکر کنیم به اهمیت و سنگینی آیات قرآن کریم پی خواهیم برد، در این آیه پروردگار عالم می فرماید: اگر این قرآن را بر کوه نازل می کردیم قطعا متلاشی می شد و این مسأله بیانگر عظمت و بزرگی آیت قرآن کریم به ویژه همین آیه شریفه است.

 

وی با بیان اینکه کلمه «صداع» در این آیه به معنای تفرق و از هم پاشیده شدن است، تصریح کرد: این در حالی است که قرآن کریم در بعضی از دل های انسان ها اثر نمی گذارد، دل برخی از انسان‌ها از کوه نیز سخت‌تر شده است و آیات الهی و کلام وحی در آن نفوذ نمی‌کند.

 

رییس عقیدتی سیاسی منطقه پدافندهوایی مرکزی، خاطرنشان کرد: این خود انسان است که با پیروی از شیطان اعمالی انجام می‌دهد که دیگر روح و جان او از قرآن تأثیر نمی‌پذیرد و این همان خسران المبین است.

 

حجت الاسلام پرورش در ادامه با اشاره به روایتی از حضرت رسول اکرم(ص) گفت: مگر می شود انسان قرآن را بخواند و پیر نشود؟ و علت آن هم مفاهیم بسیار سنگینی است که از سوی وجود عظیم پروردگار عالم نازل شده است.

 

وی در ادامه به حدیثی از حضرت علی(ع) «اگر محبت من بر کوه نازل شود از یکدیگر می پاشد» اشاره کرد و گفت: با در کنار هم گذاشتن این آیه و این روایت می توانیم بفهمیم که محبت به اهل بیت(ع) و تلاوت قرآن که هر دو مورد تأکید حضرت رسول اکرم(ص) هستند، می تواند تحولی عظیم در انسان ایجاد کرده و راه درست زندگی و صراط مستقیم را به انسان نشان دهد./1304/202/ب1

ارسال نظرات