۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۱۱۵۰۱
آیت‌الله صفایی بوشهری:

جامعه ورزشی کم‌ترین آسیب های اجتماعی را دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: ورزش برای سالم سازی و سالم مانی فردی و اجتماعی نقش مهمی ایفا می کند و جامعه ای که ورزش در آن نهادینه شود، کم‌ترین آسیب اجتماعی را خواهد داشت.
 آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پیش از ظهر امروز در دیدار مسؤولان و ورزشکاران هیأت شنا، شیرجه و واترپلو استان بوشهر، گفت: ورزش یک مقوله استراتژیک است و هر جامعه ای که دارای ورزش همگانی و قهرمانی باشد، یک جامعه بالنده، پرنشاط و پرامید برای زندگی و سبب پیشرفت و توسعه یک نظام است.

 

نماینده ولی فقیه در استان  بوشهر افزود: ورزش برای سالم سازی و سالم مانی فردی و اجتماعی نقش مهمی ایفا می کند و جامعه ای که ورزش در آن نهادینه شود، کمترین آسیب اجتماعی را خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه شنا یک ورزش کاملاً علمی است، اظهار داشت: در این رابطه باید کارهای زیادی صورت گیرد و یکی از این کارها، توجه و تهیه زیرساخت های این رشته در استان بوشهر است که باید استاندارد بین المللی داشته باشد.

  

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه ورزش شنا ورزش سنگینی است و عمر ورزشی قهرمانان این رشته پایین است، تصریح کرد: این ورزش سنگین نیازمند نیروی جوانی است به همین خاطر آموزش، استعدادیابی و پرورش قهرمانان باید از دوران کودکی و نونهالی شروع شود.

 

وی ادامه داد: از دوران کودکی و نونهالی باید شنا به صورت علمی و استاندارد به دانش آموزان به شکل همگانی آموزش داده شود و این خود زمینه ای مناسب جهت استعدادیابی این رشته ورزشی است.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه مسابقات همگانی شنا سبب گسترش این رشته ورزشی می شود، تأکید کرد: مسابقات درون استانی شنا از دوره های پایه تا بزرگسالی به صورت حرفه ای و همگانی در استان برگزار شود.

 

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه باید از برنامه ریزی آینده نگرانی داشته باشیم، اظهار داشت: کوشش شود که در کنار مسابقات درون استانی، مسابقات ملی نونهالان و کودکان نیز در بوشهر برگزار شود.

 

وی در پایان بزرگ‌ترین مشکل ورزش در استان بوشهر را عدم مدیریت صحیح اقتصاد و ورزش دانست و گفت: وجود اسپانسر در رشته های مختلف شنا ضروری است و باید سیستم اسپانسرینگ برای این ورزش طراحی شود که این خود نیازمند مدیریت اقتصاد ورزش است./846/203/ب1

ارسال نظرات