۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۱۰۲۳
استاد حوزه علمیه:

هدف دشمن از ایجاد فرقه های نوظهور تحریف چهره اسلام ناب و حقیقی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دین‌سازی و جعل دین قدمتی به اندازه تاریخ بشریت دارد، گفت: هدف دشمن از دین‌سازی و ایجاد فرقه های نوظهور تحریف چهره اسلام ناب و حقیقی است.
فرقه هاي انحرافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم حقانی، استاد حوزه علمیه شامگاه پنجشنبه در حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه دین‌سازی و جعل دین قدمتی به اندازه تاریخ بشریت دارد، گفت: یکی از راه‌هایی که شیطان برای غلبه بر انسان‌ها در پیش گرفته دین سازی و فرقه گرایی در میان ادیان مختلف به ویژه اسلام است.

 

وی افزود: در صدر اسلام زمانی که یهودیان صهیونیست دیدند که پیامبر آخر الزمان از قبیله آن‌ها نبوده و با خواسته‌های آن‌ها مخالف است، اقدام به دشمنی با اسلام و ترور پیامبر(ص) کردند که به لطف خداوند در این زمینه موفق نشدند اما دست از دشمنی بر نداشتند و با دین سازی و حضور پر شور در حکومت های مختلف سعی کردند چهره اسلام حقیقی را تحریف کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: اولین دشمنی یهود پس از پیامبر(ص) ایجاد انحراف در جانشینی حضرت علی(ع) بود که در این زمینه موفق شدند آرای خود را به کرسی نشانده و پس از آن در زمانی خلفا و به‌ ویژه در حکومت بنی امیه و بنی عباس سعی کردند با جعل حدیث چهره اسلام را مشوش کردند و موفق شدند که در اسلام فرقه های مختلفی را ایجاد کنند.

 

خانم حقانی اظهار کرد: دو دسته کردن مسلمانان اولین خیانت یهودیان و حزب شیطان به جهان اسلام بود و پس از آن در دوران بنی امیه و بنی عباس سعی کردند در میان شیعیان و اهل سنت همچنان به کار خود ادامه دهند و فرقه های دیگری در میان شیعه و سنی ایجاد کنند.

 

وی افزود: جعل دین و دین‌سازی در زمان حاضر شکل گسترده‌تری به خود گرفته و فرهنگ غربی در میان ملت‌های با عنوان فرقه‌های نوظهور رشد و گسترش زیادی پیدا کرده است.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: شاخصه اصلی فرقه های نوظهور این است که به دست یا با مشورت یک جاسوس یا فرد انگلیسی ایجاد شده و سعی دارد چهره جدیدی از دین ارائه دهد چهره ای که مطیع و بی خطر بوده و با مادی‌گرایی صرف همراه است.

 

خانم حقانی یادآور شد: از جمله فرقه های نوظهور امروزی در میان مسلمانان می‌توان به بابیت، بهاییت، وهایت و شیعه‌های لندنی و داعش اشاره کرد که تفسیر آن‌ها از دین با فرهنگ غربی سازگاری بیشتری دارد تا با آیات قرآن و از همه مهم‌تر این که غرب سعی کرده با مرجع سازی جعلی در میان شیعیان و تقویت مفتیان وابسته به غرب و حزب شیطان در میان اهل سنت تعریف اسلام را دگرگون کرده و با ایجاد اختلاف در میان مسلمانان به منافع خود دست یابد./968/202/ب2

ارسال نظرات