۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۳۱۱۰۱۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

غفلت از حوزه خانواده، ناهنجاری‌های اجتماعی را افزایش داده است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: غفلت و کم توجهی نسبت به حوزه خانواده، ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی را در سطح جامعه افزایش داده است.
حجت الاسلام خادمي- انتخابات مجمع بانوان فرهيخته خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، عصر پنج شنبه در آیین نخستین انتخابات مجمع بانوان فرهیخته استان، از کم توجهی و غفلت نسبت به حوزه خانواده در کشور انتقاد کرد و افزود: با وجود اهمیت و جایگاه کانون خانواده در جامعه و نظام اسلامی، متأسفانه این حوزه در جامعه به شدت مورد غفلت واقع شده است.

 

وی با تأکید بر لزوم اهمیت بیشتر و پرداختن اصولی به این بخش در کشور، اظهار کرد: اگر چه در طول سال‌های گذشته همواره برنامه هایی در این زمینه برگزار می شود اما به دلیل عدم کار کارشناسی مناسب، این فعالیت‌ها خروجی مورد انتظار را نداشته اند.

 

حجت الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: غفلت و کم توجهی نسبت به حوزه خانواده، ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی را در سطح جامعه افزایش داده است.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی اضافه کرد: افزایش طلاق و سستی بنیان خانواده ها، مشکلات اجتماعی را افزایش داده که این موضوع خود نشان از کم توجهی و عدم اجرای برنامه های مناسب در این حوزه دارد.

 

وی ادامه داد: یکی از نمودهای سستی بنیان خانواده در جامعه اسلامی ما، کم شدن قناعت در بین خانواده‌‌ها است لذا باید آگاهی جامعه نسبت به این موضوع افزایش یابد.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به نقش مادران و بانوان در تحکیم بنیان خانواده، خاطرنشان کرد: درواقع مادران مهم ترین نقش را در تقویت بنیان خانواده و کاهش آسیب های اخلاقی و اجتماعی دارند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: در این زمینه اعضای مجمع بانوان فرهیخته استان که در بخش خانواده فعالیت های ویژه ای انجام می دهند باید به موضوع تحکیم بنیان خانواده توجه بیشتری داشته و با برگزاری دوره های آموزشی مختلف، زمینه های تحقق این هدف را فراهم کنند.

 

سکینه پیلتن، مسؤول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی نیز در این مراسم با تأکید بر استفاده بیشتر از ظرفیت های بانوان توانمند استان در عرصه های مختلف فرهنگی و دینی، اظهار کرد: افزایش نقش‌آفرینی بانوان یکی از اهداف مجمع بانوان فرهیخته استان بوده که در این راستا نیز برنامه های مناسبی اجرا شده است.

 

وی با اشاره به اینکه اعضای مجمع زنان فرهیخته خراسان شمالی فعالیت های خود را در قالب برنامه های فرهنگی و دینی و جذب بیشتر اعضا در این مجمع اجرا می کنند، افزود: باید برای تقویت جایگاه زنان در جامعه از ایده ها، توانمندی ها و ظرفیت های زنان فرهیخته استان استفاده بیشتری شود.

 

پیلتن با یادآوری نقش مهم و ویژه بانوان در استحکام بنیان خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی، افزود: در این راستا مجمع بانوان فرهیخته خراسان شمالی با برگزاری دوره های آموزشی مختلف در راستای تقویت و استحکام بنیان خانواده فعالیت می کند.

 

به گفته وی اکنون 30 زن فرهیخته استان از بین نخبگان، اساتید حوزه و دانشگاه، مبلغات مؤفق و سایر حوزه‌ها در قالب مجمع بانوان فرهیخته خراسان شمالیبا اداره کل تبلیغات اسلامی استان همکاری می کنند.

 

مسؤول امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در خاتمه گفت: انتخابات مجمع بانوان فرهیخته خراسان شمالی با هدف اجرای منشور نهاد تبلیغات اسلامی صورت می گیرد تا برنامه‌ها و طرح‌های این حوزه با کیفیت و کمیت بهتری اجرا شوند.

 

گفتنی است، در پایان این آیین با رأی‌گیری، زهره وضیع، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بجنورد به عنوان رییس مجمع بانوان فرهیخته استان خراسان شمالی انتخاب شد./9314/202/ب1

ارسال نظرات