۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۳۱۰۲۷۶
مدیر حوزه علمیه سرپل ذهاب:

طلاب باید راهنما و الگو برای مردم باشند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سرپل ذهاب تربیت نفس در طلاب را بسیار مهم خواند و گفت: طلاب نباید فقط به آموخته های درسی خود اکتفا کنند بلکه با تهذیب نفس و پرورش اخلاق حسنه الگویی کامل و راهنمایی مناسب برای مردم باشند.
حوزه علميه

حجت الاسلام مختار سلیمانی مدیر حوزه علمیه شهرستان سرپل ذهاب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، از شروع امتحانات حوزه علمیه خبر داد و بیان داشت: امتحانات طلاب حوزه علمیه از روز شنبه 19 دی ماه آغاز شده و تا 29 دی ادامه دارد.


حجت الاسلام سلیمانی تصریح کرد: امتحانات در دو نوبت صبح و ظهر برگزار می شود، پایه چهارم و اول امتحانات صبح برگزار شده و امتحانات طلاب پایه دوم ظهر برگزار می شود.


مدیر حوزه علمیه شهرستان سرپل ذهاب تاکید کرد: در طول ترم طلاب پایه اول شش کتاب، پایه دوم، سوم و چهارم هر یک پنج کتاب را مطالعه می کنند و در پایان ترم از آموخته های طلاب آزمون به عمل می آید.


وی بیان داشت: 42 طلبه در مدرسه علمیه سرپل ذهاب مشغول تحصیل و کسب علم دین هستند، تحصیل در حوزه علمیه با سخت گیری های لازم صورت می گیرد زیرا طلاب پس از کسب علم و پوشیدن لباس مبارک روحانیت، باید الگویی کامل و راهنمایی مناسب برای مردم در امور دینی باشند.


حجت الاسلام سلیمانی یادآور شد: پوشیدن لباس مقدس ائمه اطهار علیهم السلام، مسؤولیتی سنگین بر دوش روحانیان قرار می دهد لذا در راه کسب علم دین نباید فقط بر آموخته های درسی اکتفا کنند بلکه باید با تهذیب و پرورش اخلاق حسنه همچنین بالا بردن معلومات دینی خود وظیفه خطیر محوله را به خوبی به انجام رسانند.


وی در خصوص نوع طراحی سوالات آزمون مدارس علمیه گفت: هر مدرسه با همکاری اساتید و مسؤولان سوالاتی را طرح کرده و به مرکز مدیریت حوزه علمیه کرمانشاه ارسال می کند، این سوالات پس از بازبینی و اصلاحات لازم در ایام امتحانات در اختیار طلاب قرار می گیرد.


مدیر حوزه علمیه شهرستان سرپل ذهاب در پایان خاطرنشان کرد: طلاب باید تمام توان خود را در فراگیری علوم دینی بکار بندند و در راه تربیت نفس خود نیز از هیچ تلاشی فروگذار نکنند زیرا هرگونه اهمال در این زمینه در آینده موجب سلب اعتماد مردم نسبت به جامعه روحانیت و تضعیف رابطه مقدس و قوی مردم با روحانیان خواهد شد.


لازم به ذکر است در ایام امتحانات بیش از 1000 طلبه در آزمون پایان ترم حوزه های علمیه استان کرمانشاه شرکت می کنند./857/303/ب1

ارسال نظرات