۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۳۱۰۲۳۴
رادیو معارف صدای فطرت؛

تبیین راه دستیابی به جامعه پاک

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه احساس حضور در محضر خدا رمز دست یابی به جامعه پاک است، گفت: تنها به وسیله یادآوری حضور خدا به مردم است که می‌توانیم چهره جامعه را از زنگار گناه پاک کنیم.
به رنگ خدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد کاظمی در برنامه به رنگ خدا از رادیو معارف با بیان اینکه رمز دست یابی به یک جامعه پاک و جامعه‌ ایده‌آل اسلامی یادآوری حضور در محضر حضرت حق است، افزود: متأسفانه آنچه در جامعه امروز ما موجب شده است که گناه زیاد شود غفلت از یاد خداست.


وی تصریح کرد: متأسفانه خانواده در تربیت اسلامی فرزندان خود غفلت کرده‌اند و نسل جوان فکر می‌کنند تنها در هنگام نماز خواندن و یا در ماه های خاصی مانند ماه رمضان باید احساس حضور در نزد خدا را داشته و ادب بندگی را به جای آورند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: ما باید از همان ابتدا ادب بندگی در محضر حضرت حق را به فرزندان خود یادآوری کرده و به آن‌ها بگوییم که انسان در تمامی لحظات در محضر خداست و اگر می‌خواهد در نماز های یومیه حضور قلب داشته باشد باید در طول روز یاد خدا را در دل خود داشته باشد تا در لحظه نماز به حضور قلب برسد.

 

حجت الاسلام کاظمی اظهار کرد: اگر ما بتوانیم این حس غفلت از خدا را در جامعه با ادب حضور از بین ببریم خواهیم توانست بدون کمترین هزینه فرهنگی تمدن اسلامی و سبک زندگی اسلامی را در جامعه محقق کنیم.

 

وی با بیان اینکه ما باید نگرش خود را نسبت به عالم الهی کرده و بدانیم که عالم محضر خداست، گفت: اگر هر کسی در درون خود به این حس برسد دیگر به خود اجازه نخواهد داد که حتی به گناه فکر کند چه رسد به اینکه به سراغ گناه برود.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: والدین بهترین الگو برای فرزندان خود هستند و باید در خانه به گونه‌ای رفتار کنند که فرزندانشان از همان دور کودکی متوجه خدامحور بودن آنها شوندو اگر فرزند چنین رفتاری از والدینش ببیند قطعاً از همان دوران کودکی با یاد خدا مأنوس شده و از گناه دور خواهد شد.

 

حجت الاسلام کاظمی یادآور شد: بزرگترین کار فرهنگی که می‌توان به وسیله آن با فرهنگ غربی مقابله کرد زنده کردن یاد و نام خدا در جامعه به وسیله تربیت دینی نسل جوان از همان دوران نونهالی تا نوجوانی و زمانی است که شخصیت انسان شکل می گیرد./968/پ202/س

ارسال نظرات