۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۳۱۰۰۵۲
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه مطرح کرد؛

بصیرت و موقع شناسی مردم قم رمز ماندگاری حماسه 19 دی

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام حسین‌خانی، بصیرت، آگاهی مردم قم از مسائل روز و موقع شناسی را سبب ماندگاری حماسه 19 دی ماه خواند و گفت: در حال حاضر نیز بصیرت و آشنایی مردم با مسائل مهم جهان اسلام و کشور و اقدامات به موقع آنان در تحولات داخلی و منطقه‌ای کشور مهم و سرنوشت‌ساز خواهد بود.
حجت الاسلام هادي حسين خاني

حجت‌الاسلام هادی حسین‌خانی، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سالروز قیام 19 دی مردم قم اظهار داشت: چهارده سال پس از قیام خونین 15 خرداد ماه سال 42 و تبعید امام خمینی(ره) قیام 19 دی ماه 56 مردم قم، جرقه انقلاب اسلامی شد.

 

وی اهانت به مقام امام راحل و شخصیت ایشان را جرقه انقلاب اسلامی خواند و ابراز داشت: در آن زمان توهین یک روزنامه‌‌ به مقام شامخ مرجعیت و امام خمینی(ره) که در تبعید به سر می‌بردند؛ خشم و انزجار مردم از نظام شاهنشاهی را برانگیخت.

 

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه نقش حوزه علمیه در آگاهی بخشی به مردم را مهم دانست و افزود: مردم قم نتوانستند این توهین را تحمل کنند و با محوریت حوزه علمیه به پا خواستند و شعله انقلاب اسلامی را در 19 دی ماه 56 روشن کردند.

 

وی بصیرت و آگاهی مردم قم از مسائل روز را رمز ماندگاری حماسه 19 دی ماه خواند و تأکید کرد: بصیرت مردم قم؛ شناخت زمان خاصی که باید حرکت و قیام صورت می‌گرفت؛ پی بردن به ارزش مرجعیت و روحانیت در آن زمان و اقدام به موقع منجر به شکل گیری قیام 19 دی شد.

 

حجت‌الاسلام حسین‌خانی با اشاره به اهمیت شهر مقدس قم در تاریخ انقلاب اسلامی گفت: به دنبال قیام مردم قم، با فواصل چهل روز مردم شهرهای دیگر به پا می‌خواستند و زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کردند.

 

 وی آگاه کردن مردم از وقایع و رخدادهای داخلی و بین المللی را در هر عصر و زمانی برای کشور ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز بصیرت و آشنایی مردم با مسائل مهم جهان اسلام و کشور و اقدامات به موقع آنان در تحولات داخلی و منطقه‌ای کشور مهم و سرنوشت‌ساز خواهد بود.

 

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه افزود: تداوم حرکت ارزشمند امام خمینی(ره) نیازمند حفظ بصیرت و اقدام به موقع مردم است؛ همان‌گونه که مردم با قیام خود در 19 دی ماه سال 56 مقدمات پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کردند./908/ت302/س

ارسال نظرات