۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۳۱۰۰۳۶

اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری ۴۰گفتمان دینی در اجلاس سراسری نماز در قزوین، اصناف و بازاریان یک ظرفیت فرهنگی و تبلیغاتی هستند، برگزاری همایش بررسی راه های نفوذ در تشکل های دینی و روحانیون مستقر کرمان از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی نعمت الهی  در نشست کمیته علمی بیست و چهارمین اجلاس نماز که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در این اجلاس 40 گفتمان برای دانش آموزان، دانشجویان، عموم مردم در فضای نمایشگاهی با جستار نماز پیش بینی شده که اجرایی می‌شود.

 

وی افزود: 9 جستار در محور نماز دربرگیرنده نشانه ها نماز در سلامت اجتماعی، نماز و جوانان، نشانه ها سبک شمردن نماز، نماز در نخست وقت، شرکت در نماز جماعت مسجد، نماز و سلامت روانی فرد و خانواده، حضور قلب در نماز، شیوه جذب جوانان به مسجد و نماز، جایگاه نماز در راه بندگی و عبودیت و سیره پیامبر اعظم در اقامه نماز در گفتمانهای دیدنی باره توجه است.

 

نعمت الهی تصریح کرد: 30 گفتمان در شهرستانها و 10 گفتمان در مرکز استان پیش بینی شده که برای گروههای گوناگون اجرا می‌شود.

 

وی اظهارداشت: چهارتن از اساتید برجسته دامنه نماز از قم و شماری هم از استان در این اجلاس به سرنویس سخنران خواهند بود و گفتمان را گردانیدن خواهند کرد.

 

در این نشست درباره حضور دانش آموزان در برنامه های اجلاس، تامین وسیله نقلیه برای انتقال بازدیدکنندگان به نمایشگاه نماز، ارائه دیدگاههای جدید و ابتکاری در اجلاس، تسهیل در حضور گروههای گوناگون جامعه در برنامه های اجلاس تبادل نظر شد.

 

 اصناف و بازاریان یک ظرفیت فرهنگی و تبلیغاتی هستند

 

حجت‌الاسلام مهدوی،مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با حضور در در مراسم یادواره شهدای اصناف و بازاریان خرم‌آباد که در سینما استقلال خرم‌آباد برگزار شد، گفت:اصناف و بازاریان خرم‌آباد یک ظرفیت خوب فرهنگی و تبلیغاتی در سطح استان هستند که آحاد مختلف مردم و دستگاه‌های اجرایی از وجود آن‌ها استفاده می‌کنند.

 

وی با بیان این‌که در ایام محرم جایگاه ولایت اصناف و بازاریان خرم‌آباد، انعکاس کشوری دارد، عنوان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی و نقش محوری مردم مهمترین عوامل اصلی شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران بود.مهدوی‌امین با اشاره به این‌که امروزاگر یک روحانی مجاهد به‌نام نمر باقرالنمر به شهادت رسیده است، تمام دنیا از انعکاس این خبر ناراحت هستند، ادامه داد: امروز باید بیش از هر زمانی فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نقل کنیم تا زمانی‌که نام شهدا باشد، ایثار و فداکاری خواهد بود کمااینکه تمام دین ما همین  خود را جلو انداختن و از جان خود در راه خدا گذشتن است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان افزود:ما امروز در کشورمان صحنه‌های مختلفی داریم که نیازمند ایثار هستند و عده‌ای هم باید خودشان را فدا کنند لذا ما امروز در تمامی عرصه‌ها نیاز به ایثار و بصیرت داریم.وی با بیان این‌که ما باید برای انتخابات آینده و ارزش‌های نظام اسلامی ارزش قائل شویم، گفت: زمانی مى‌توان از خون شهدا دفاع و پاسداری کرد که ارزش‌های آنها را پاس بداریم و باید بدانیم که اولین ارزش برای شهدای نا دفاع و تبعیت از ولایت فقیه است. 

 

برگزاری همایش بررسی راه های نفوذ در تشکل های دینی و روحانیون مستقر کرمان

 

حجت‌الاسلام علی دوست محمدی ضمن بیان این خبرافزود:دشمنان از راه های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در صدد نفوذ به کشور و تخریب پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

حجت‌الاسلام مهدی عرب پورمدیر کل تبلیغات اسلامی کرمان گفت: آن چیزی که امام (ره) بعنوان یک اصل دراین نظام برآن تاکید داشت براساس آیه" وَقُلْ جَاء الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا"و بگو حق آمد و باطل نابود شد آرى باطل همواره نابودشدنى است. سوره: الإسراء ایه ﴿81﴾ یعنی حق، اسلام ناب است و باطل، ظلم و ستم.

 

حجت‌الاسلام مهدی عرب پورضمن ارائه تحلیلی از تاریخ انقلاب اسلامی از زمان پیروزی  تا عصر حاضر و همچنین جایگاه مجلس خبرگان در خصوص بحث نفوذ نکاتی را بیان کرد.

 

وی دراین راستا افزود: دشمنان انقلاب اسلامی با توجه به اینکه نتوانستند تا به الان در صدد نابودی انقلاب اسلامی برآیند لذا بحث نفوذ را در پیکره نظام مقدس اسلامی مطرح کرده اند تا بتوانند از طریق عده ای با طرح شبهه جهت تضعیف شخصیت رهبری و جایگاه منیع ولایت، مجلس خبرگان را زیر سوال ببرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان در پایان ضمن تاکید به هوشیاری جامعه روحانیت، کانون مداحان، هیئات مذهبی و جامعه قرآنی خاطرنشان کرد: با هوشیاری کامل نماینده ای را انتخاب کنند که علاوه بر اجتهاد و مراتب علمی، نسبت به جایگاه ولایت و شخص رهبری حرف اول را بزند.

 

وی تصریح  کرد:همانگونه که مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) بارها تأکید فرموده اند دشمن در صدد نفوذ به فرهنگ متعالی کشور ما و آسیب رساندن به آن می باشد. در این راه نیز سرمایه گذاری های فراوانی کرده و بیشتر چشم امیدش برای رخنه به شئون مختلف کشور، همین راه فرهنگی است.

 

حجت‌الاسلام عرب پوردر پایان انتخابات پیشروی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی را آزمونی دیگر برای ملت و نظام دانست و گفت: در 37 سالی که از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می گذرد، ملت ما بارها از این چنین آزمون هایی سرافراز بیرون آمده و ان شاء الله در این انتخابات نیز با حضور حماسی در پای صندوق های رأی بار دیگر اقتدار و همدلی خود را نشان می دهد.

 

گفتنی است؛ این همایش با حضور روحانیون مستقر و ائمه جماعت،مسئولان کانون مداحان وشورای هیئات مذهبی، بانوان فرهیخته، فعالان قرآنی و کارشناسان فرهنگی اداره کل در محل سالن اجتماعات برگزار شد./1325/د102/س

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی

 

ارسال نظرات