۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۴
کد خبر: ۳۰۹۶۱۸
خبرگان بصیر(35)

اهل فتنه نمی تواند وارد مجلس خبرگان شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله عالمی با اشاره به خیز افراد زاویه دار با ولایت برای ورود به مجلس خبرگان گفت: کسی که اهل فتنه باشد در حقیقت شرایط را ندارد و نمی تواند وارد مجلس خبرگان شود.
آيت الله عالمي

آیت الله حسن عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی گفت: به اندازه ای که جایگاه رهبری از ایمیت برخوردار است مجلس خبرگان رهبری با توجه به این که حوزه کارش مربوط به ولایت و امامت جامعه است جایگاه بسیار رفیعی دارد.


وی افزود: مجلس خبرگان رهبری از تمام تشکل های قانون گذاری، اجرایی و دیگر بخش ها از اهمیت بیشتری برخوردار است، رفیع ترین مرتبه مربوط به ولی امر است که پس از آن مربوط به بخشی می شود که در رابطه با ولی امر وظیفه دارد.


نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی با بیان این که تعیین و تشخیص دوام شریط رهبری برای ولی فقیه برعهده مجلس خبرگان رهبری است، اظهار داشت: زمانی که مجلس خبرگان وظیفه تعیین رهبری را عهده دار است وظیفه حمایت از رهبری را نیز بر عهده دارد.


وی ادامه داد: رهبری برخاسته از مجلس خبرگان است، از این رو معنا ندارد که گفته شود مجموعه ای شخصیتی را برای رهبری انتخاب کند و پس از آن بگویند که ما دیگر کاری نداریم، زمانی که دستگاهی مسؤولی را انتخاب می کند باید حمایت از مسؤول را عهده دار باشد تا مسؤول بتواند تمام وظایف خود را به خوبی انجام دهد.


آیت الله عالمی با اشاره به خیز افراد زاویه دار با ولایت برای ورود به مجلس خبرگان ابراز داشت: این خطر خیلی جدی نیست چون با شرایطی که مجلس خبرگان دارد که اجتهاد و اشتهار به عنوان شخصیت علمی و عدالت است با فتنه گری سازگار نیست و بین آن ها تناقض وجود دارد؛ از این رو کسی که اهل فتنه باشد در حقیقت شرایط را ندارد و نمی تواند وارد مجلس خبرگان شود.


وی با اشاره به مطرح کردن مسأله شورای رهبری همزمان با شروع روند انتخابات عنوان کرد: در قانون مطلبی درباره شورای رهبری وجود دارد اما این مطلب برای زمانی است که امکان انتخاب رهبر به صورت قائم به شخص ممکن نباشد.


نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حقیقت قضیه این است که ما در جمهوری اسلامی در طی سالیان متمادی در چندین جا تجربه کردیم که شورایی بودن در جایگاه های رفیع و بالا کارامدی ندارد، سابقا در قانون اساسی شورای عالی قضایی داشتیم اما وقتی آقایان دیدند که شورایی بودن کارایی ندارد در متمم قانون اساسی شورایی بودن را برداشتند و به جای آن رییس قوه قضاییه قرار دادند.


وی اضافه کرد: این مسأله در رهبری بسیار روشن تر از موضوع قوه قضاییه است، رهبری که می خواهد حل و فصل کننده امهات و اصول مربوط به حاکمیت باشد و تصمیم گیری کند قطعا شورایی بودن در رهبری کارامد نخواهد بود؛ قطعا مجلس خبرگان چنین اقدامی نخواهد کرد.


آیت الله عالمی با بیان این که مطرح کردن مسأله شورای رهبری به مصلحت جمهوری اسلامی ایران نیست، گفت: مطرح کردن این مسأله و اصرار بر آن حتی به مصلحت گویندگان این موضوع هم نیست./1323/ت302/ج

ارسال نظرات