۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۳۰۹۱۲۰
آیت الله علوی گرگانی:

سودهای بانکی امان مردم را بریده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که بانک ها باید به طبقات ضعیف و مستضعف تسهیلات دهند، گفت: ملاک بانک ها فقط نباید سودآوری و سرمایه گذاری باشد بلکه باید مسیری را انتخاب کنند که در کنار سرمایه گذاری به قرض الحسنه بدون سود نیز توجه شود.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم عصر امروز در دیدار مدیر عامل بانک قوامین گفت: متصدیان امور بانکی باید سعی کنند که هر کدام از بانک ها و مؤسسات برای خود امتیاز و ویژگی خاصی را در نظر بگیرند.


وی افزود: این امتیاز باید به گونه ای باشد که طبقه مستضعف جامعه خوشحال شوند، خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید من با کسی هستم که تقوا داشته و نسبت به مردم خدمتگزار و نیکوکار باشد، احسان به مردم یکی از مسائل مطلوب خداوند است.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که علت برتری رسول اکرم(ص) نسبت به دیگر پیامبران دلسوزی و محبت ایشان به مردم است، اظهار داشت: رضا و قرب الهی در صورتی حاصل می شود که افراد خیرخواه مردم بوده و خدمتگزار آنها باشند.


وی ادامه داد: ملاک بانک ها فقط نباید سودآوری و سرمایه گذاری باشد بلکه باید مسیری را انتخاب کنند که در کنار سرمایه گذاری به قرض الحسنه بدون سود نیز توجه شود، بانک ها باید به طبقات ضعیف و مستضعف تسهیلات دهند.


حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که اگر افراد مستضعف نتوانستند در موعد مقرر تسویه حساب کنند بانک ها باید مهلت دهند، ابراز داشت: البته این مهلت دادن نباید به همراه جریمه باشد که مردم را بیشتر به دردسر بندازد.


وی عنوان کرد: گاهی این درصدهای بانک ها مردم را بیچاره می کند، بانک ها باید راهکارهایی برای توانمند کردن مستضعفان پیدا کنند؛ همچنین بانک ها بر اساس عقود اسلامی و شرعی فعالیت های خود را پیگیری کنند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات