۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۳۰۸۰۳۶
معاون فرهنگی وزیر ارشاد:

اعتبارات فرهنگی به استان‌ها در سال جاری ۱۳ درصد افزایش می یابد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شاخص‌های تعامل معاونت فرهنگی این وزارتخانه با استان‌ها را مثبت ارزیابی کرد و از افزایش ۱۳ درصدی تخصیص اعتبارات فرهنگی استان‌ها در سال جاری خبر داد.
سيدعباس صالحي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز چهارشنبه در دومین نشست تخصصی مدیران‌کل فرهنگ و ارشاد سراسر کشور با بیان اینکه اجلاس فرهنگی هرمزگان مقدمات تشکیل یک تیم هماهنگ فرهنگی در کشور را به‌وجود آورده است، گفت: یکی اولویت‌های دولت تدبیر و امید تعامل فعال و سازنده با استان‌ها در حوزه فرهنگ است.

 

 

 


وی افزود: طبق دستور وزیر، استان‌ها باید 20 درصد اعتبارات فرهنگی دریافت می‌کردند اما با تعاملات مناسب معاونت فرهنگی با استان‌ها تا کنون 13درصد بیشتر از تعهد به حساب ادارات کل در کشور واریز شده است.

 

 

 


معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: ما معتقدیم بهترین راهکار و روش در حوزه فرهنگ کشور از طریق تعامل با استان ها میسر می‌شود.
 
 
 

صالحی دلیل این اقدامات را رسیدن به یک تیم فرهنگی هماهنگ و هم‌افزا در کشور دانست و تصریح کرد: ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی کشور و استان‌ها سبب تعامل در برنامه ریزی و تصمیم گیری می‌شود.
 
 
 

وی در ادامه با اشاره به حمایت این معاونت از 111 برنامه در سال 93 افزود: در سال جاری نیز با حمایت از 190 برنامه شاهد رشد دو برابری در این زمینه هستیم.
 
 
 

صالحی با بیان اینکه توزیع کتاب و تجهیز کتابخانه‌ها در مناطق روستایی و محروم یکی از اولویت‌های وزارت ارشاد است، تصریح کرد: امسال بالغ بر 17 میلیارد ریال جهت تجهیز کتابخانه‌های روستایی هزینه شده است.
 
 
 

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تفویض اختیارات بخشی و مجوز‌ها به استان‌ها و تمرکز زدایی را یکی دیگر از اولویت‌های این معاونت اعلام کرد و اظهار داشت: تاکنون بیش از 10 استان در حوزه نظارت و صدور مجوز چاپ و نشر کتاب با هدف تسهیل و کوتاه‌کردن روند کار، تفویض اختیار شده و همچنان ادامه دارد./851/202/ب1
ارسال نظرات