۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۳۰۷۹۶۵
26 آذر ماه؛

همایش سیره علوی در لرستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ هفتمین همایش سیره علوی با محوریت همدلی و همزبانی حاکمیت مردم در سیره علوی، ضرورت اهمیت و جایگاه همدلی و همزبانی در سیره علوی 26 آذرماه در لرستان برگزار می شود.
همايش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، هفتمین همایش سیره علوی با محوریت  همدلی و همزبانی حاکمیت مردم در سیره علوی، ضرورت اهمیت و جایگاه همدلی و همزبانی در سیره علوی فردا 26 آذرماه جاری در لرستان برگزار می شود.


آسیب ها و موانع همدلی و همزبانی از دیدگاه امام علی(ع)، نقش امام علی(ع) در همدلی و همزبانی، مسؤولیت های متقابل امت و امام در ایجاد همدلی  از دیگر محورهای همایش سیره علوی است.


حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، با ارسال پیامی به هفتمین همایش سیره علوی گفت: در دنیای امروز استکبار جهانی با تکیه بر شبکه جهانی رسانه ای تلاش می کند از گسترش معرفت نسبت به اسلام ناب محمدی و پرچمدار آن امام علی (ع) جلوگیری کند.


وی در این پیام با بیان این که در جامعه امروز کفر، شرک و نفاق برای مقابله با انقلاب اسلامی جبهه های وسیعی را گشوده است، عنوان کرده است: سیره علوی و تبیین زوایای مختلف حکومت داری اسلامی نسخه ای شفابخش برای جامعه امروزی است.


در پیام امام جمعه خرم آباد به همایش سیره علوی آمده است: با بهره گیری از اقیانوس بیکران سیره علوی می توان مسیر تعالی و سعادت بشر را رقم زد.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در پیام خویش مطرح کرده است: خدا محوری، عدالت طلبی، مردم داری، وفای به عهد و پیمان، مبارزه بی امان با مفاسد اخلاقی، اقتصادی و اجتماعی و نظارت مستقیم بر مصرف بیت المال برخی از ویژگی های دوره حکومت امام علی(ع) است.


ویژگی های حکومتی امام علی چراغ راه مسلمانان است
در ادامه این پیام افزوده شده است: این ویژگی های حکومتی امام علی(ع) با گذشت زمان در تاریخ اسلام و جهان ماندگار شده است و چراغ راه امروز و فردای جهانیان و به ویژه مسلمانان است.


نماینده ولی فقیه در لرستان در پیام خویش به همایش سیره علوی با تأکید بر بازخوانی و مرور سیره غنی حضرت علی(ع) بیان کرده است: کلام و سخن امام علی(ع) دریچه ای بی نظیر به روی همگان می گشاید.


در این پیام یادآور شده است: جای جای عمل و کلام امام علی(ع) به ویژه در نهج البلاغه متبلور است و نمود آن را در خطبه 216 امام علی (ع) می توان مشاهده کرد.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در پیام خویش با اشاره به این که امام علی(ع) در نهج البلاغه شناخت و اداء حق و تکلیف متقابل حکومت و مردم را موجب الفت و همدلی و به هم پیوستگی این دو (نظاما لالفتهم) می دانند، افزوده است: این نشان از تبیین اهمیت همدلی و هم زبانی از منظر امام علی (ع) است.


در ادامه این پیام آمده است: نیاز حیاتی جامعه تشنه امروزی، سیراب شدن از چشمه زلال و تبعیت از این الگوی تا ابد زنده و درخشان تاریخ، امام علی(ع) و سخنان ایشان در نهج البلاغه است.


امام جمعه خرم آباد در این پیام مطرح کرده است: در سال «دولت و ملت، همدلی و هم زبانی»، براساس نیاز جامعه هفتمین همایش ملی سیره علوی با رویکرد «همدلی و هم زبانی، ترویج فرهنگ علوی» برگزار می شود.


در ادامه این پیام آمده است: هدف از برگزاری همایش سیره علوی تبیین سیره غنی و نجات بخش مولی الموحدین امیرالمونین علی (ع) در جامعه با استفاده از ابزار تحقیق و پژوهش است.


حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که همایش ملی سیره علوی تنها یک رخداد علمی و پژوهشی در جهت بازخوانی ابعاد مختلف سیره علوی نیست، عنوان کرده است: در این همایش با تکیه بر دستارودهای آن، امید است بتوانیم در مسیر فرهنگ سازی و نهادینه کردن آموزه های مکتب علوی در جامعه قدم برداریم./9459/203/ب1

ارسال نظرات