۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
کد خبر: ۳۰۷۴۶۳
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

بزرگ‌ترین هدیه خداوند به عالم بشریت، وجود پیامبر اکرم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به میلاد پیامبر اکرم(ص) و فضیلت این ماه و اهمیت برگزاری مجالس اهل بیت، گفت: پیامبر اکرم(ص) بزرگ‌ترین هدیه ای است که از سوی خداوند سبحان به دنیا عطا شده است.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، امشب در جمع نمازگزاران مسجد جامع نجف آباد، با تبریک حلول ماه ربیع الاول و اعیاد میلاد پیامبر اکرم(ص) گفت: وجود اعیاد و مناسبت های مختلف مذهبی در طول سال نشان از حکمت الهی و مقام والای ائمه اطهار است.

 

وی در ادامه بیان داشت: خداوند با قرار دادن ولادت یا شهادت اولیا در طول سال به فرموده یکی از علما، به زمان به واسطه وجود ائمه معصومان برکت داده و این برکت و نورانیت به تناسب به زمین نیز به واسطه حضور ائمه معصومان نیز عطا شده است.  

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به میلاد پیامبر اکرم(ص) و فضیلت این ماه افزود: پیامبر اکرم(ص) بزرگ ترین هدیه ای است که از سوی خداوند سبحان به دنیا عطا شده است، اشرف و اول مخلوق که وجودش رحمة للعالمین است که هر کس به این ریسمان الهی گره بخورد، به رحمت الهی متصل می شود.

 

وی با تأکید به برگزاری مراسمات اهل بیت در طول سال و نه تنها در ایام محرم و صفر گفت: برگزاری مراسم اهل بیت نباید تنها مختص به دو ماه در سال باشد، بزرگداشت مقام اهل بیت به مناسبت های مختلف باید مورد توجه جدی به ویژه در میان شیعیان باشد.  

 

نماینده ولی فقیه با اشاره به نقلی درباره شهادت امام حسن عسگری در اول ربیع الاول، بیان کرد: اگر امروز، روز شهادت باشد، تاج گذاری بقیه الله الاعظم شروع می شود و تکلیف ما در این دوران غیبت شناخت امام زمان، انجام وظایف مأموم بودن پشت سر امام است که بتوانیم یک منتظر واقعی باشیم.

 

وی در ادامه در شرح حدیثی از امام حسن عسگری(ع) گفت: «ما مِنْ بَلِیَّةٍ إِلَّا وَ لِلَّهِ‏ فِیهَا نِعْمَةٌ تُحِیطُ بِهَا»، هیچ بلایی چه کوچک و چه بزرگ به انسان نمی رسد، مگر در دل این بلا، نعمت و رحمت الهی است که همراه با این بلا نصیب انسان می شود.

 

حجت الاسلام حسناتی در بیان فلسفه بلایا و مصائب دنیا بیان کرد: متاسفانه دید انسان نسبت به ناملایمات زندگی دنیا، در اکثر موارد، عکس آن چیزی است که خداوند به عنوان فلسفه این مصائب برای انسان در دنیا قرار داده است و دنیا بر خلاف تفکر گروهی، نه بهشت ابدی بلکه محلی برای رسیدن به کمال بر اثر آبدیده شدن در مشکلات و سختی ها است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: مصائب دنیا یکی از سنت های قطعی خداوند است که طبق روایتی از پیامبراکرم(ص)، هر که ایمانش بالاتر، بلا و مصیبتش بیشتر است و در میان انسان ها، پیامبران از همه بیشتر دچار بلا و مصیبت می شوند و هر کس به انبیا و پیامبران شبیه تر باشد، بلا و سختی اش بیشتر است و این دنیا که به فرموده ائمه معصومان از پر مگس بی ارزش تر است، تنها برای کافران همانند بهشتی به دور از مصائب و مشکلات است.

 

امام جمعه نجف آباد با بیان این که اگر دنیا بهایی در نزد خداوند داشت، به اندازه پر مگسی به ظالم و فاسق نمی داد، افزود: خداوند این عالم را تفاله عوالم بالا قرار داده است و هیچ گاه این دنیا قیمت انسان نیست که بخواهد به ظواهر آن دلبسته شود و تنها مزرعه ای است که در پرتو مصائب و سختی ها انسان را به درجات والای آخریتی می رساند.

 

وی در ادامه بیان داشت: خداوند در آیه «وَنَبْلُوکُمْ بِالشَّرِّ وَالْخَیْرِ فِتْنَةً» نه تنها شرور و بدی ها سبب آزمایش انسان، بلکه خیرات و نیکی ها را نیز عامل آزمایش معرفی می کند و با این امتحانات انسان در زندگی دنیا درجه می گیرد که گاهی این آزمایشات فردی، گاهی خانوادگی و گاهی در یک شهر و کشور واقع می شود، که تمام افراد در آن آزمایش قرار می گیرند و حتی گاهی ابتلا حاکمان به وسیله ملت ها، و ابتلا ملت ها به حاکمان است و این سنت قطعی الهی در تمام طول تاریخ است./1306/202/ب1

ارسال نظرات