۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۳۰۷۲۹۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

سومین همایش وقف و رسانه در اراک برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری سومین همایش وقف و رسانه با حضور رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، در اراک خبر داد.
حجت الاسلام عباسيان مدير کل اوقاف و امور خيريه استان مرکزي

حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، با بیان این که سومین همایش وقف و رسانه در اراک برگزار می شود، گفت: همایش وقف و رسانه دوشنبه 23 آذر، با حضور حجت الاسلام تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور، در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی اراک برگزار می شود.

 

نقش رسانه ها در ترویج سنت حسنه وقف و تبیین آن در جامعه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان این که رسانه نقش موثری در ترویج سنت حسنه وقف و تبیین آن در جامعه بر عهده دارند، گفت: اصحاب رسانه با تبیین و نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه اسلامی می تواند به عنوان یاری گر وقف محسوب شود و کمک شایانی به این موضوع مهم کند.

 

حجت‌الاسلام عباسیان با اشاره به این که خبرنگاران و اصحاب قلم در طول سال همراه و همگام با اداره اوقاف و امور خیریه به گسترش فرهنگ غنی وقف می پردازند، خاطر نشان کرد: رسانه ها می توانند به خوبی افکار عمومی را به سمت کارکردهای مختلف وقف در جامعه هدایت کنند.

 

به نمایش گذاشتن جلوه های زیبای وقف از سوی رسانه ها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان این که  اگر رسانه‌ها جلوه‌های زیبای وقف را به نمایش بگذارند، سنت حسنه وقف هم افزایش خواهد یافت، گفت: بهره مند شدن از ظرفیت رسانه‌ها در راستای سنت پسندیده وقف می تواند نیازها و مشکلات موجو در جامعه را به آسانی رفع کند.

 

حجت‌الاسلام عباسیان اظهار کرد: رسانه ها با اطلاع رسانی دقیق و صحیح خود می توانند به عنوان یک واقف از این ثواب بزرگ بهره مند شوند و رسانه ها به خوبی می توانند در ترویج فرهنگ وقف در جامعه اسلامی نقش آفرینی کنند.

 

برنامه های همایش وقف و رسانه در اراک

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در رابطه با برنامه های همایش وقف و رسانه در اراک، خاطر نشان کرد: در این همایش ارتقای تعامل با اصحاب رسانه و تقویت همکاری ها و دریافت انتظارات، بررسی موانع و آسیب ها و فرآیندها همکاری های متقابل و ارائه راهکارها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام عباسیان با اشاره به این که  وقف سنت حسنه و صدقه جاریه است که اسلام به آن بسیار تاکید کرده است بیان کرد: امروز مسؤولان ایران اسلامی باید در مسیر تحقق سنت حسنه وقف در جامعه اسلامی تلاش کنند تا موقوفات احیا و نیت‌های واقفان تامین شود.

 

فرهنگ سازی وقف در جامعه اسلامی سبب مقابله با مشکلات می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی فرهنگ سازی وقف در جامعه اسلامی را مقابله گر مشکلات دانست و بیان کرد: وقف در دین مبین اسلام سنت حسنه، ارزشمند و پسندیده ای است که سبب می شود از سرمایه های خیرین به بهترین نحو در مسیر امورات خداپسندانه جامعه اسلامی استفاده شود.

 

شایان ذکر است،هزار و 102 موقوفه در شهرهای مختلف استان مرکزی وجود دارد که تا کنون 70 موقوفه جدید در استان مرکزی به ثبت رسیده و ارزش این موقوفات 50 میلیارد ریال است که در سراسر استان مرکزی بوده اند./842/302/ب1

ارسال نظرات