۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۳۰۵۸۹۴
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

عاشقان سیدالشهدا باید سبک زندگی‌شان هم حسینی باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده طلاب و فضلای تهران با اشاره به روایتی از امام علی(ع) که فرمود هر که ما را دوست بدارد، باید مثل ما عمل کند و پرهیزکار باشد، گفت: بنابراین کسانی که به زیارت اربعین می روند و کسانی که عاشق امام حسین(ع) هستند باید رفتار و گفتارشان حسینی شود و در زندگی به امام حسین(ع) اقتدا کنند.
اربعين

حجت الاسلام عباس مداحی، نماینده طلاب و فضلای تهران در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره تقدس اربعین، اظهار داشت: بیشتر پیامبران الهی در چهل سالگی به پیامبری رسیدند و حضرت موسی(ع) چهل شب با خدای متعال راز و نیاز کرد و الواح را گرفت « واعَدْنا مُوسى ثَلاثینَ لَیْلَةً، وَ أَتْمَمْناها بَعَشْر، فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ » و انسان وقتی که به سن چهل سالگی می‏رسد عقلش کامل می‏شود و رشد می‏کند.

 

وی افزود: اربعین امام حسین‏(ع) از ویژگی های خاص آن حضرت است همانطور که تربت امام حسین(ع) شفا می‏دهد و خوردنش جایز است چهلم امام حسین(ع) هم ویژگی خاصی پیدا کرده که از مختصات آن حضرت است در حالی که برای هیچکدام از اهل بیت(ع) اربعین نداریم.

 

نماینده طلاب و فضلای تهران بیان کرد: نکته اولی که از امام حسین(ع) و اربعین باید درس گرفته شود این است که به تعبیر علی(ع) که فرمود « من احبنا فلیعمل بعملنا ولیتجلبب الورع» هر که ما را دوست بدارد، باید مثل ما عمل کند و پرهیزکاری را همچون جامه و پوشش خود قرار دهد؛ بنابراین رفتار، اعمال و کردار ما باید حسینی باشد.

 

حجت الاسلام مداحی در ادامه به نقل قولی از امام حسین(ع) و امام رضا(ع) پرداخت و گفت: امام حسین(ع) می فرماید«هی اسوه » در وجود من برای شما الگو و اسوه هست، و ثامن ائمه(ع)فرمود« مَنْ زَارَ قَبْرَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ بِشَطِّ الْفُرَاتِ کَانَ کَمَنْ زَارَ اللَّهَ فَوْقَ [فِی‏] عَرْشِهِ » کسى که قبر حضرت ابى عبد اللَّه الحسین(ع) را در کنار فرات زیارت کند مثل کسى است که خدا را بالاى عرش زیارت کرده است؛ بنابراین کسانی که به زیارت اربعین می روند و کسانی که عاشق امام حسین(ع) هستند باید رفتار و گفتارشان حسینی شود و در زندگی به امام حسین(ع) اقتدا کنند.

 

نماینده طلاب و فضلای تهران با بیان اینکه راهپیمایی اربعین نمادی شد در مقابل دشمنان و شجاعت و ایثار امام حسین(ع) در آن جلوه می‏کند، ابراز کرد: دشمنان متوجه شدند که شور حسینی غوغا به پا می‏کند و جمعیت عظیمی را وادار به پیاده روی از کشورهای مختلف به سوی کربلا می‏کند.

 

وی ادامه داد: به تبع امام حسین(ع) این عشق در دل انسان ها قرار گرفت، پیامبر اکرم فرمودند «ان لقتل الحسین (ع) حراره فی قلوب المؤمنین لن تبرد ابداً » همانا شهادت حسین حرارت و شعله‌ای در قلب‌‌های مؤمنین ایجاد کرد که هرگز سرد نخواهد شد و این محبت و ارادت را خداوند متعال در قلوب مردم گذاشته است که تا نام حسین برده می‌شود دل ها می‌شکند و هوای کربلا می کند.

 

حجت الاسلام مداحی تصریح کرد: پیاده روی اربعین اولین پیامی که برای دشمنان دارد شعار امام حسین(ع) است، اباعبدالله(ع) فرمودند «هیهات من الذله »، کسانی که در این راهپیمایی اربعین شرکت می‏کنند این شعار را برای کل دنیا سر می‏دهند که ما در مقابل ظلم و ستم و استکبار می‏ایستیم و ‏آنها را در جای خودشان می نشانیم.

 

نماینده طلاب و فضلای تهران اظهار داشت: در زمان امام حسین(ع) یزید بزرگترین قدرت را داشت، اما با شهادت امام حسین(ع) به تعبیر امام خمینی(ره) خون بر شمشیر پیروز شد و نهضت اباعبدالله(ع) رونق گرفت و بعد از 1400 سال این جمعیت عظیم به سوی کربلا روانه می‏شوند که دشمنان از این باید درس بگیرند.

 

وی در پایان خطاب به مستکبرین گفت: در ابتدای تبلیغ پیامبر(ص) سه نفر به ایشان ایمان آورد اما در حال حاضر یک میلیاد‏ و نیم مسلمان داریم بدانند که هر چه می گذرد این اسلام پر فروغ‏تر می‏شود و در آینده نه چندان دور رشد جهانی می‏کند و باید بدانید «أن للحق دولة و للباطل جولة» حق همیشه دولت دارد و و پایدار است ولی باطل از بین می رود./875/ت302/ف

ارسال نظرات