۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۳۰۵۷۷۰
رییس کمیسیون تحقیقات علمی مجمع نمایندگان طلاب مطرح کرد؛

غرب با بایکوت خبری نمی‌تواند از نفوذ پیام اربعین در قلب ملت‌ها جلوگیری کند

خبرگزاری رسا ـ دبیر علمی کمیته‌های تخصصی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه جوامع غربی سعی در بی‌اهمیت نشان دادن مراسم اربعین دارند، گفت: آنها می‌دانند که اگر پیام شیعیان که حاوی همدلی و اتحاد است به جهانیان ابلاغ شود به ضرر‏شان خواهد بود؛ به همین دلیل این جریان با عظمت را بایکوت خبری می‌کنند.
اربعين حسيني

حجت الاسلام سید موسی موسوی، رییس کمیسیون تحقیقات علمی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اربعین را یک نماد سیاسی برای تشیع خواند و تصریح کرد: این حرکت سیاسی‏ترین حرکت برای تشیع است که در این پدیده، بیست میلیون جمعیت به سوی یک محل مشخص حرکت می‏کنند، که جامعه استکبار از این هراس دارد و سعی در کوچک شمردن این پیاده روی گسترده و جهانگیر دارد.

 

وی پیاده روی اربعین را به ترکیب اخلاق و سیاست تعبیر کرد و ابراز داشت: یکی از پیام های این جریان گسترده ترکیب اخلاق و سیاست است، اخلاقی همچون ایثار و مهمان نوازی و رسیدگی به زائرین که در طول مسیر قابل مشاهده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر چنین جمعیتی در کشورهای غربی برای موضوعی یک کیلومتر پیاده روی کنند آن چنان تبلیغ و رسانه ای می کنند که تمام دنیا متوجه این موضوع شوند، اما مراسم اربعین را پوشش نمی دهند و آن را بایکوت می کنند که حرکت های خودشان را تحت الشعاع قرار ندهد بنابراین این پیاده روی سیاسی‏ترین حرکت است.

 

دبیر علمی کمیته های تخصصی حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: سعی جوامع غربی در بی اهمیت نشان دادن این قضیه سیاسی بودن این موضوع را مشخص می کند و هوشیارند اگر پیام شیعیان که این همدلی و اتحادی که در یک مطلب بین آنها وجود دارد و از تمامی مذاهب دنیا به سوی یک مقصد در حال حرکت هستند به جهانیان ابلاغ شود به ضرر‏شان خواهد بود.

 

حجت الاسلام موسوی در پایان با بیان اینکه دین یعنی اعتقادات و احکام و اخلاقیات است، اظهار داشت: اربعین در ادبیات دینی اسلام بسیار سفارش شده و وظیفه شرعی و اخلاقی یک مبلغ دینی این است که هرچه می‏‏تواند موارد دین را رعایت و تبلیغ کند؛ بنابراین از لحاظ اخلاقی تمام روحانیون وظیفه دارند که این امر مهم را به عهده بگیرند./875/ت302/ف

ارسال نظرات