۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۳۰۵۴۰۵
پزوهشگر عرصه خانواده تشریح کرد؛

حذف مؤلفه‌های دینی استراتژی جنگ نرم علیه خانواده

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی تأثیر آموزه های دینی در ارتقا کیفیت زندگی از سوی واحد پژوهش مدرسه علمیه جعفریه مشهد برگزار شد.
نشست

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، نشست علمی تأثیر آموزه های دینی در ارتقا کیفیت زندگی با حضور حجت الاسلام عبدالحمید صادقی پژوهشگر عرصه خانواده و مباحث اجتماعی در مدرسه علمیه جعفریه مشهد، برگزار شد.


حجت الاسلام صادقی در این نشست علمی به ضرورت ورود طلاب به پژوهش های تخصصی در حوزه تهاجم دشمن به تمدن اسلامی و خانواده پرداخت.


وی با اشاره به اینکه بیش از 230 هزار شبکه ماهواره ای در جهان وجود دارد که بیش از 110 هزار شبکه در ایران قابل دریافت است، اظهار کرد: بخش مهمی از برنامه های این شبکه ها کانون خانواده ایرانی را هدف گرفته است.

 

حجت الاسلام صادقی به خانواده دینی اشاره کرد و گفت: مودت و رحمت، اقتدار مرد، تربیت فرزند صالح، ایثار و گذشت، آرامش بخشی زن و بستر پاسخگویی به نیاز های عاطفی، برخی از مؤلفه های خانواده دینی بشمار می رود.

 

پژوهشگر عرصه خانواده و مباحث اجتماعی، در ادامه مسأله شناسی موضوع حجاب را بیان و اظهار کرد: برای موفقیت در بحث گسترش فرهنگ عفاف وحجاب باید مسأله شناسی این موضوع را در چهار حیطه مخاطب، محتوا، عرصه و قالب، مورد توجه قرار داد.

 

وی افزود: باید این مسأله را برای مخاطب که کودک و نوجوان هستند، در قالب کارگاه چهره به چهره در عرصه مدارس بطور کامل تبیین نمود.

 

حجت الاسلام صادقی، با اشاره به اینکه در بحث محتوا باید تمام مصادیق عفاف مورد دقت جدی قرارگیرد، خاطرنشان کرد: در این بحث باید بسته کاملی شامل تبیین ضررهای بی عفتی و منافع عفاف ورزی، مصادیق عفافگرایی، راهکارهای عفیف نمودن فرزندان و راهکارهای رسیدن به زندگی لذت بخش و عفیفانه (مباحث خصوصی همسران)، را برای مخاطب فراهم نمود.

 

این پژوهشگر عرصه خانواده و مباحث اجتماعی، با اشاره به مصادیق گوناگون عفاف و غیرت ورزی، تاکید کرد: باید به همان میزان که به عفت زنان پرداخته می شود، در مورد مردان نیز فعالیت صورت گیرد.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به تهاجم فرهنگی، تشریح کرد: تهاجم فرهنگی در حوزه آرامش بخشی زنان به حذف این آرامش و در ادامه به جستجوی آرامش به بیرون از خانواده و در نهایت به ترویج روابط غیر اخلاقی و خیانت به همسران می رسد.

 

وی در ادامه افزود: راهبرد جنگ نرم در حوزه اقتدار مرد در خانواده به شکست این اقتدار و در ادامه به حذف مرجعیت در خانواده و در نهایت به حذف مرجعیت در اجتماع منتهی می شود.

 

حجت الاسلام صادقی، در ادامه، عامل ناآگاهی نسبت به فلسفه حجاب را موضوعاتی مثل روابط دختر و پسر، عدم مدیریت اشتغال و تحصیل و ازدواج، شبکه های اجتماعی و ماهواره، ندانستن مفهوم و معنای زندگی معرفی و تصریح کرد: استراتژی جنگ نرم علیه خانواده به حذف مولفه های دینی خانواده و در نهایت به حذف تمدن اسلامی ختم می شود.

 

وی افزود: طراحان جنگ نرم معتقدند که اگر خانواده از بین برود دیگر نگران مسئله مهمی نخواهیم بود.

 

پژوهشگر عرصه خانواده و مباحث اجتماعی، نحوه نفوذ دشمن از راه خانواده را از برنامه های اصلی دشمن دانست و یاداور شد: اگر نظام خانواده گسسته شود منجر به شکست نظام دینی و به شکست تمدن اسلامی خواهد شد.

 

وی در پایان با اشاره به بیان رهبری خاطر نشان کرد: اگر شما ملت بیدار نباشید صدای فروریختن ایمان و اعتقاد ناشی از تهاجم پنهانی دشمن، وقتی در می آید که دیگر قابل علاج نیست./859/102/ب2


منبع: مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان

ارسال نظرات