۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۳۰۵۳۸۳
18 آذرماه؛

مراسم نکوداشت آیت الله معصومی در مشهد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ جانشین مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد مشهد از برگزاری مراسم نکوداشت آیت الله معصومی در مشهد خبر داد.
آيت الله معصومي

حجت الاسلام ابوالحسن سلطانی، جانشین مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد مشهد در حاشیه نشست خبری همایش نکوداشت آیت‌الله علی‌اصغر معصومی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: شخصیت آیت الله معصومی یک شخصیت چندبعدی و ممتاز است و دانشگاه آزاد خود را ملزم می داند تا جایگاه والا و زحمات ارزشمند این عالم ربانی را به جوانان بشناساند.

 

حجت الاسلام سلطانی، آیت الله معصومی را یکی از مفاخر فرهنگی استان خراسان رضوی خواند و اظهار داشت: آیت الله معصومی یک اسوه ارزشمند و یک الگوی متعالی برای دانشجویان و فعالین فرهنگی جامعه است. شخصیت و سیره آیت الله معصومی میتواند در مقیاس ملی تبیین و به همه نخبگان فرهنگی معرفی شود و بدین منظور دانشگاه آزاد اسلامی خود را ملزم می داند تا شخصیت ایشان و سایر بزرگان حوزوی را به جامعه دانشگاهی معرفی کند.

 

وی افزود: برنامه های متنوعی برای این منظور تدارک دیده شده است که همایشی که روز بیستم ماه صفر که به مناسبت نکوداشت مقام آیت‌الله معصومی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار خواهد شد، یکی از این برنامه ها است. به یاری پروردگار، در این همایش حجت الاسلام و المسلمین قرائتی برای دانشجویان به ایراد سخن خواهند پرداخت و دیگر شخصیت‌های برجسته حوزوی و کشوری نیز در این مراسم حضور خواهند یافت.

 

بزرگداشت علما، یک تکلیف شرعی است

جانشین مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌ آزاد، ضمن نقل روایتی از حضرت موسی(ع) خاطرنشان کرد: دستورات دینی مکرّراً به تکریم مقام علما سفارش می کنند، تا جایی که روزی خداوند متعال به حضرت موسی(ع) خطاب می کند: آیا تابحال برای رضای من عمل خیری انجام داده ای؟ آیا عالمی را تکریم کرده‌ای؟.

 

وی ادامه داد: در همین راستا، بزرگداشت و تکریم جایگاه یک عالم مذهبی، جایگاهی بسیار بلندمرتبه می یابد و به همین خاطرهم، دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مراسم بزرگداشت این عالم فرزانه را برگزار می کند؛ کسی که همه عمر خود را در خدمت به انقلاب و مجاهدت برای گسترش دین خدا صرف کرده است.

 

آیت الله معصومی سابقه درخشانی در مبارزات انقلابی دارند

حجت‌الاسلام سلطانی در رابطه با سوابق مبارزاتی و سیاسی آیت‌الله معصومی عنوان کرد: زمانی که امام خمینی(ره) در سال 1342 تبعید شدند، آیت‌الله معصومی در نجف اشرف حضور داشتند. ایشان به درب خانه مراجع نجف می‌رفتند و علما را ترغیب می‌کردند که در خصوص تبعید امام بیانیه صادر کنند و این عمل را محکوم کنند که در آن زمان کاری بسیار بزرگ محسوب می‌شد.

 

وی گفت: آیت‌الله معصومی پس از انقلاب در دفتر نماینده ولی فقیه در استان حضور داشتند و 23 سال بعنوان امام جمعه تربت حیدریه مورد احترام و عنایت مردم این شهرستان بوده اند.

 

آیت الله معصومی از نزدیکان آیت الله علم الهدی و حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی بود

جانشین مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌ آزاد ادامه داد: این عالم مجاهد همزمان با امامت جمعه تربت‌حیدریه، دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان را نیز تأسیس کردند. همچنین با امامت جماعت مسجد گوهرشاد و نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری و نیز بعدها خدمت در دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در مشهد خدمات شایان توجهی را به نظام اسلامی ارائه دادند.

 

وی تصریح کرد: ایشان از نزدیکان انقلاب و از چهره های نام‌ آشنای انقلاب اسلامی در استان هستند. آیت الله معصومی رابطه نزدیکی با آیت الله علم الهدی امام جمعه محترم مشهد داشته و از دوستان قدیمی حجت الاسلام و المسلمین هاشمی رفسنجانی نیز بوده اند، به همین خاطر هم در ابتدای مراسم بزرگداشت ایشان، پیام حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از دوستان قدیمی ایشان، قرائت خواهد ‌شد.

 

هزار نفر در مراسم نکوداشت حضور خواهند یافت

حجت الاسلام سلطانی با اشاره به اینکه حدود هزارنفر بعنوان میهمان مراسم بزرگداشت پیش بینی شده اند، گفت: این مراسم از ساعت 8 روز 18 آذرماه، در محل سالن همایش های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و با پیش‌بینی حضور هزار نفر میهمان استانی و ملی برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: در همین راستا، ستاد برگزاری همایش دیدارهایی با آیت الله واعظ طبسی و آیت الله علم‌الهدی خواهد داشت تا با استفاده از نظرات ارزشمند این بزرگان، کیفیت برگزاری مراسم نکوداشت را هرچه بیشتر بهبود ببخشد. امیدواریم بتوانیم همایشی درخور شأن این عالم ربانی برگزار کنیم./863/302/ب2

ارسال نظرات