۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۳۰۴۵۷۸
مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

گسترش جریان تکفیری بارزترین مشکل جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز روشن‌ترین و بارزترین مشکلی که فراروی جهان اسلام است، گسترش جریان فکری افراط‌ گرای تکفیری است.
حجت الاسلام احمد حاتميان، مدير کل اديان و مذاهب سازمان تبليغات اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام احمد حاتمیان، مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی امروز در جمع دانشجویان علوم قرآنی بندرعباس با بیان اینکه نگاه ما به اهل سنت همیشه وحدت گرایانه بوده است، گفت: جریان‌های تکفیری در بین شیعیان هیچ پایگاهی ندارند و وظیفه شیعه و سنی این است که با شناخت کامل از این جریان افراط‌ گرای تکفیری به مقابله با آن بپردازند و اجازه ندهند که آن‌ها با این نگرش تند و خشن خود امت اسلامی را دچار تفرقه و اختلاف کنند.

 

وی افزود: جریان افراط‌ گرای تکفیری به ظاهر با تکیه بر آموزه‌های دین اسلام و توحید حوادث و جنایت‌های خشنی را مرتکب شده و در رسانه‌های مختلف جهان کشتار زنان، کودکان و مردم بی‌گناه به نام اسلام ثبت و چهره خشن و بی‌رحمی از آن به نمایش گذاشته می‌شود.

 

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه گسترش فن‌آوری، اطلاعات و ابزارهای اجرایی جامعه هدف ما تنها اهل سنت نیست، بلکه در کل جامعه فراگیر شده است تصریح کرد: امروزه در جنبش نو پدید معناگرا شاهد فروکشی زیادی هستیم و ترویج اندیشه افراط گرایی تکفیری در دستور کار دشمنان است.

 

حجت الاسلام حاتمیان ادامه داد: مهم‌ترین اندیشه افراط گرایی تکفیری نقطه عطف آن افراط گری شیعی و شیعه انگلیسی است که هر دو، مورد حمایت دشمنان ما است.

 

وی تصریح کرد: شیعه انگلیسی تحت عنوان دفاع از ولایت و پاسخگویی به عواطف و احساسات سعی می کند، سنی ستیزی را رایج کند و به همان اندازه که وهابیت تکفیری دشمن اهل بیت(ع) است، شیعه انگلیسی نیز دشمن اهل بیت(ع) است، چرا که اینان یاور و مساعد دشمنان اهل بیت(ع) در براندازی اسلام هستند.

 

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی عنوان کرد: سازمان تبلیغات بر اساس فرامین رهبر انقلاب راهبردها و سیاست‌های کلانی در بحث فرقه‌ها و مذاهب و تقویت هم گرایی و وحدت مذاهب با همدیگر در دستور کار خود قرار داده است./851/202/ب2

ارسال نظرات