۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۳۰۴۱۹۱
کارشناس مذهبی:

بالاترین ذکر و یاد خدا نماز است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مرکز تخصصی نماز حوزه علمیه قم با بیان این که بالاترین ذکر و یاد خدا نماز است، گفت: قلبی مطمئن است که با یاد خداوند آرامش پیدا کند.
حجت‌الاسلام حسين صفري کارشناس مرکز تخصصي نماز حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسین صفری کارشناس مرکز تخصصی نماز حوزه علمیه قم، عصر امروز یکشنبه اول آذر در همایش سلامت معنوی پرستاران و بهیاران که در بیمارستان امیر المؤمنین(ع) برگزارشد، بیان کرد: بالاترین ذکر و یاد خدا نماز است و هیچ چیز به اندازه یاد خدا آرامش بخش نیست.

 

بهترین مسکن روحی بیماران در بیمارستان نماز است

کارشناس مرکز تخصصی نماز حوزه علمیه قم بیان کرد: نماز بهترین مسکن روحی بیماران در بیمارستان نماز است و نماز تنها عبادتی است که نباید هیچ گاه تعطیل شود و حتی در برخی شرایط برای بندگان تخفیفی نیز در اعمال نماز قائل شده ‌است اما اکثر بیماران بیمارستان نماز نمی‌خوانند و گاهی نجس بودن لباس را بهانه می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام صفری نماز را نماد بندگی انسان در برابر خداوند متعال دانست و خاطر نشان کرد: نمازگزار با برپایی نماز، عقاید و خواسته های خود را مطرح می کند.

 

شغل پرستاری نمونه‌ای از بندگی را نشان می‌دهد

کارشناس مرکز تخصصی نماز حوزه علمیه قم اظهار داشت: شغل پرستاری موجب می شود حیات آدمی باز گردد و این نمونه‌ای از بندگی را نشان می‌دهد و در این راه هیچ عملی را نباید کوچک شمرد و اگر تنها رضایت خداوند در آن باشد کافی است.

 

حجت‌الاسلام صفری با بیان این که هرکسی که بنده خدا می‌شود از چنان رشدی برخوردار است که نفس اماره او مغلوب و به نفس مطمئنه تبدیل می‌گردد، گفت: ما آمده‌ایم تا بنده مخلص خدا باشیم و بندگی به معنای نظارت و کنترل بر جهت‌ها و محرک‌هاست، هرکاری که برای خدا انجام شود نهایت بندگی است.

 

کارشناس مرکز تخصصی نماز حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: قلبی مطمئن است که با یاد خداوند آرامش پیدا کند و البته از مصادیق یاد خدا مراجعه به قرآن است اما اگر کسی بخواهد با خدا صحبت کند باید نماز بخواند، برپا داشتن نماز اتصال با هستی بی‌کران است.

 

حجت‌الاسلام صفری بیان کرد: انسان به عنوان اشرف مخلوقات در این جهان زندگی می‌کند، ما در بین انسان‌های خداپرست مسلمان شده‌ایم و این تنها موهبتی است که از والدین بدون هیچ مشقتی به ما هدیه داده‌ شده است.

 

کارشناس مرکز تخصصی نماز حوزه علمیه قم افزود: در بحث اقامه نماز شرایط انسان از دو حالت خارج نیست، یا توان اجرای فرامین را دارا هستیم یا نه که در حالیت دوم نیز تسهیلات خاصی از جانب خداوند برای اجرای فرامین به ویژه نماز درنظر گرفته شده است.

 

حجت‌الاسلام صفری در ادامه بیان کرد: بنا به آیات قرآن انسان از گل آفریده و از دو بعد جسمی و روحی تشکیل شده است، منِ روحی آدمی تا بی‌نهایت با خداست و وسعت آن قابل توصیف نیست و منِ جسمی نیاز به تغذیه دارد و از عمر محدودی برخوردار است./842/202/ب1

ارسال نظرات