۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۳۰۳۷۴۸
امام جمعه موقت کاشان:

استکبار جهانی عامل بحران های امروز دنیا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان با تأکید بر اینکه عاملان بحران ساز و بحران زای دنیای امروز برای حل بحران خود تلاش می‌کنند، گفت: امروز که اروپا با بحران روبرو شده به دنبال حل بحران بر آمده اند درحالیکه آنها خودشان پایه و اساس و ریشه همه بحران های دنیا هستند.
حجت الاسلام والمسلمين محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار امام جمعه موقت کاشان در خطبه های این هفته نماز کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان با اشاره گردهمایی به اصطلاح حل بحران سوریه از سوی سران غرب و دعوت از ایران برای حضور در این گردهمایی گفت: آمریکا و استکبار جهانی خودشان بحران ساز و بحران زا هستند و بحران سوریه و کشورهای عراق و افغانستان و یمن از درون نجوشیده است بلکه از بیرون به این کشورها تحمیل شده است.

 

به گفته وی آمریکا و استکبارجهانی با بحران زایی و تحمیل بحران و ایجاد اختلاف گروه های مختلف در منطقه و کشورهای اسلامی و عدم نتیجه گیری از توطئه های خود از جمله بحران سوریه که صدها هزارآواره را راهی اروپا کرد، سبب شد تا بحرانی که خود آن را ایجاد کرده بودند امروز گریبان آنها را بگیرد.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار با تأکید بر اینکه عاملان بحران ساز و بحران زا دنیای امروز برای حل بحران خود تلاش می‌کنند گفت: امروز که اروپا با بحران روبرو شده به دنبال حل بحران بر آمده اند درحالیکه آنها خودشان پایه و اساس و ریشه همه بحران های دنیا هستند.

 

امام جمعه موقت کاشان افزود: آمریکا و استکبار جهانی که خود سبب بحران های دنیا هستند مدعی راه حل بحران ها شده و تأکید بر این دارند که آنچه را آنها می گویند تنها راه حل بحران است و انتظاردارند حرف خود را به کرسی بنشانند.

 

وی افزود: اگر قرار باشد تمامی راه حل های آمریکا، تنها راه حل بحران باشد نشست و گردهمایی با حضور کشورهای دیگر چه توجیهی می تواند داشته باشد.

 

امام جمعه موقت کاشان با تأکید براینکه آمریکا و استکبار جهانی هیچ ارزشی برای رای و آرای ملت ها قائل نیستند یاد آورشد: ملت سوریه با وجود شرکت در یک انتخابات آزاد، بشاراسد را به عنوان رییس جمهور انتخاب کردند اماآمریکا و استکبارجهانی تن به آرای مردم سوریه نداده و خواستار برکناری رییس جمهور سوریه هستند.

 

به گفته وی، حامیان دموکراسی در جهان از یک طرف خود را حامی دموکراسی معرفی می‌کنند اما زمانی که ملت ها از طریق دمکراسی رییس جمهور خود را انتخاب می کنند آنها به رای مردم بی احترام می کنند آن را نمی پذیرند.

 

نفاق یکی از ویژگی های استکباراست

حجت الاسلام  اسلامی تبار، نفاق را یکی از ویژگی استکبار جهانی دانست و افزود: مدعیان دروغین دمکراسی و حقوق بشر و مبارزه با تروریست امروز بزرگترین پشتیبان و حامی تروریست هستند و با ریال های نفتی آل سعود و دلارهای آمریکایی مردم بیگناه را قتل عام می کنند و خود را مدعی مبارزه با تروریست در جهان معرفی می کنند.

 

امام جمعه موقت کاشان یاد آور شد: مدعیان دورغین مبارزه با تروریست زمانی که صحبت از مبارزه با تروریست می شود، می گویند دو تروریست داریم، یک تروریست خوب و تروریست بد داریم و مدعی می شوند به تروریست خوب کمک می کنند و با تروریست بد مخالف و مبارزه می کنند و این بزرگترین نفاق است.

 

کسانی که چهره آمریکا را بزک می‌کنند خیانت می کنند

وی افزود: کسانی که امروز اینگونه چهره آمریکا را برای ملت ایران  بزک و آرایش می کنند تا آن را زیبا جلوه می دهند خیانت می کنند.

 

به گفته وی، افرادی که به ظاهر و در نزد افکار عمومی از حق و حقیقت دفاع می کنند اما در عمل بر خلاف آن عمل کند منافق هستند و تنها دشمن خارجی منافق نیست بلکه هرکس حتی اگر مدعی پشتیبانی از ولایت و حقیقت باشد اما در عمل مخالفت کند منافق است.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار از آمریکا به عنوان یک از نمونه نفاق در جهان نام برد و افزود: آمریکا مدعی دمکراسی و حقوق بشر است اما بر خلاف دمکراسی و حقوق بشر عمل می کند.

 

حادثه تروریستی پاریس را به پادگان نظامی تبدیل کرده است

امام جمعه موقت کاشان در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی کشور فرانسه مهد تمدن و آزادی غرب از سوی ترویست های داعش و کشته شدن 140 نفر در این حادثه گفت: این همان هشداری بود که مسؤولان جمهوری اسلامی بارها به بنیان گذاران این فرقه جنایتکار داده بود که ماری را که در آستین خود می پروارنید یک روز گریبان خود شما خواهد گرفت.  

  

وی با اشاره به اینکه با این حادثه تروریستی امروز سراسر اروپا به وحشت افتاده است و پاریس تبدیل به یک پادگان نظامی شده است گفت: ناامنی امروز پاریس توسط تروریست هایی انجام می شود که فرانسه پرورش داده و آنها را حمایت و پشتیبانی کرده است تا در سوریه مردم بیگناه این کشور را قتل و عام کند.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار یاد آور شد: رییس جمهور سوریه  بعد از این حادثه تروریستی به رییس جمهور فرانسه پیام داد، حادثه تلخ  و وحشت آفرینی که امروز در فرانسه آن را تجربه کردید، پنج سال است ملت سوریه آن را تجربه می کند.

 

وی افزود: این سنت الهی است که هرکس دامی را برای دیگری ایجاد کند، نهایتا خودش درون دامی که ایجاد کرده است سقوط خواهد کرد و این حقیقتی بود که مردم فرانسه آن را تجربه کردند.  

 

 اراده خدا براین است تا امام حسین از طریق پیاده روی اربعین به جهانیان معرفی شود

امام جمعه موقت کاشان حماسه عظیم اربعین حسینی و حضور میلیون ها زائر امام حسین از همه گروه های سنی در کشورعراق که در معرض تهدید تروریست های داعش است را یک کنگره عظیم حسینی خواند و افزود: منشأ چنین حرکتی در اربعین حسینی تنها عشق به اباعبدالله الحسین است و هیچ چیزی دیگری نمی تواند پایه گذار این حماسه باشکوه مسلمانان باشد.

 

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: گویا اراده خدا براین است تا امام حسین از طریق پیاده روی اربعین به جهانیان معرفی شود، از این رو امام زمان هنگام ظهور وقتی می خواهد خودش را برای جهانیان معرفی کند به وسیله امام حسین خودش را معرفی می کند.

 

وی افزود: لازمه حضور در کنگره بزرگ اربعین حسینی شناخت امام حسین است، بنابراین راهپیمایی اربعین حسینی  مقدمه شناخت مردم جهان از امام حسین(ع) است و اراده خداوند بر این است و هیچ چیزی نمی تواند از آن جلوگیری کند.

 

امام جمعه موقت کاشان یاد آورشد: پایه گذاری نهضت عاشورا بر عشق بود و آنچه سبب شد امام حسین(ع) وارد صحرای کربلا شود عشق به خدا بود که توانست بار سنگین این حماسه بزرگ را بر دوش بکشد و آنچه حضرت زینب(س) را به دنبال امام حسین(ع) روانه کرد، عشق حضرت زینب به امام حسین(ع) بود که حتی یک روز را بدون امام حسین(ع) نمی توانست تحمل کند./1307/201/ب1

ارسال نظرات