۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
کد خبر: ۳۰۳۷۲۰
به همت ستاد ترویج احکام؛

نشست «هم اندیشی مدیران مراکز پاسخگویی به احکام دین» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست هم اندیشی مدیران مراکز بزرگ پاسخگویی به احکام دینی در راستای ارائه گزارش کارهای جاری و در دست اقدام مراکز پاسخگویی به احکام دین و به جهت ایجاد هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری برگزار شد.
پاسخگويي به سوالات شرعي ستاد ترويج احکام دين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست «هم اندیشی مدیران مراکز بزرگ پاسخگویی به احکام دینی» با حضور مدیر دفتر استفتائات و مطالعات فقهی دفتر مقام معظم رهبری و مدیر ستاد ترویج احکام در محل مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی قم برگزار شد.

 

برگزاری این نشست در راستای ارائه گزارش کارهای جاری و در دست اقدام مراکز پاسخگویی به احکام دین و به جهت ایجاد هم افزایی و جلوگیری از موازی کاری رقم خورد.

 

بر اساس این گزارش، حجج اسلام والمسلمین محمد رضایی، مدیر دفتر استفتائات و مطالعات فقهی دفتر مقام معظم رهبری، سید محمد تقی علوی مدیر ستاد ترویج احکام، علی مخدوم سرپرست مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی و عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در این نشست هم اندیشی به ایراد سخن و ارائه گزارش پرداختند.

 

همچنین حجج اسلام محمد حسین علی اکبری به نمایندگی از دفتر حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، شوبایی به نمایندگی از دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی، مجید داورزنی و سید محمد ضیایی از اداره پاسخگویی آستان قدس رضوی و علی رحیمی مدیر گروه اصناف و محمد جوادی مدیر گروه ابواب پژوهشکده باقرالعلوم در این نشست به ارائه گزارش فعالیت‌های اداره‌ها و گروه‌های خود پرداختند.

 

حجج اسلام محمود مهدی پور معاون پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر، سید احمد مشرف از اداره پاسخگویی حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و عباس ابراهیمی معاون فرهنگی و غلامرضا شاهینی مدیر مرکز پاسخگویی و مشاوره مسجد مقدس جمکران، نیز در این نشست هم اندیشی به ایراد سخن و ارائه گزارش پرداختند.

 

در این نشست هم اندیشی همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد تقی علوی، مدیر ستاد ترویج احکام و حجج اسلام حسین وحیدپور عضو ستاد ترویج احکام و محمد کیانی مدیر حوزه ریاست مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی به بیان نکاتی درباره اهمیت پاسخ دهی به مسائل شرعی و ضرورت هم افزایی میان مدیران مراکز پاسخگویی پرداختند.

 

گفتنی است؛ از جمله نکاتی که در این نشست بر آن‌ها تأکید شد می‌توان به لزوم ساماندهی مراکز پاسخگویی به مسائل شرعی، پرهیز از موازی کاری، استفاده از متون مورد تأیید دفاتر مراجع عظام تقلید در پاسخگویی به سؤالات، تقسیم کار تحقیقاتی مربوط به احکام دین میان مراکز و لزوم پاسخ دهی به سؤالات شرعی بر اساس مراجع تقلید مخاطبان اشاره کرد./997/پ202/ف2

ارسال نظرات