۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۳۰۳۰۲۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

مطالعه کتاب و ادبیات داستانی ذهن را خلاق و سبب لطافت روح انسان‌ها می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: مطالعه کتاب و به ویژه ادبیات داستانی، ذهن را خلاق و آماده تغییر می کند و موجب لطافت روح و فکر انسان‌ها می شود.
کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، علیرضا درویش نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان امروز با حضور در کارگاه داستان‌نویسی ابوتراب خسروی که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در بندرعباس دایر شده است، گفت: مطالعه داستان های گوناگون نگاه به زندگی را تغییر می‌دهد و سبب لطافت روح و فکر انسان‌ها می شود.

 

وی افزود: داستان و ادبیات پایه و اساس بسیاری از هنرها محسوب می شود و هنرمندی که از قلم قوی و زیبایی برخوردار باشد در همه رشته های هنری موفق خواهد بود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خاطرنشان کرد: اساس فیلمسازی و تئاتر متن خوب است و در این حوزه، مشکلات زیادی وجود دارد، زیرا متن های خوب و مناسب بسیار معدود است و به همین دلیل توجه به ادبیات و داستان می تواند گره گشای این حوزه ها باشد.

 

درویش نژاد عنوان کرد: معجزه یک داستان خوب آن است که مخاطب را تا آخر نگاه می دارد و برای رسیدن به این درجه از تبحر، نویسنده نیازمند مطالعات فراوان و تلاش مستمر است.

 

وی برگزاری چنین برنامه هایی را حاصل تصمیم گیری صحیح و درست حوزه فرهنگ دانست و گفت: این نشان می دهد که انجمن ها در مسیر صحیح و علمی گام بر می‌دارند و در این راستا از هرگونه تخصص، تبحر و دانش بدون توجه به گرایش افراد، استفاده و بهره خواهیم برد.

 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به برگزاری کنگره سراسری شعر و داستان جوان هرمزگان اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات پیش رو، محقق شدن اعتبارات لازم است که همچنان در حال رایزنی با وزارتخانه هستیم که در صورت محقق شدن آن شرایط و امکانات برای برگزاری مطلوب مهیا است.

 
در ادامه، ابوتراب خسروی، نویسنده مطرح کشور با تأکید بر شناسایی استعدادهای نوظهور و پرورش آن ها گفت: یکی از وظایف اصلی انجمن های داستان نویسی کشف استعدادها و مهیا کردن زمینه لازم جهت آموزش آن‌ها است.


وی افزود: استان هرمزگان ، سرشار از سوژه های ناب و منحصر به فرد و از تنوع نژادی، جغرافیایی و اسطوره‌ای خوبی برخوردار است که می تواند دستمایه داستان نویسان این خطه باشد.

 
نویسنده مطرح کشور، آموزش مستمر را از ضروریات داستان نویسی دانست و عنوان کرد: باید سعی شود در آموزش داستان نویسان از مدرسان صاحب نام و دارای صلاحیت علمی مناسب استفاده گردد تا زحمات، نتیجه بخش باشد.

 


وی داشتن تشکل منسجم و هماهنگ را در رساندن خدمات صنفی مناسب به داستان نویسان را از اهم مسائل عنوان کرد و یادآور شد: این تشکل ها می تواند در سامان بخشی به وضعیت داستان یک منطقه و شناسایی استعدادها و برگزاری دوره های آموزشی ، نقد و بحث و تبادل نظر بسیار مثمر ثمر باشد./851/202/ب2

ارسال نظرات