۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۳۰۳۰۰۸
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

دروغ در بازار سبب قطع روابط و ویران کننده تجارت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه یکی از مباحثی که بازاریان باید به آن توجه کنند خیرخواه بودن در بازار، چه در امر خرید و چه در امر فروش است، گفت: دروغ در بازار سبب قطع روابط و ویران کننده تجارت است.
 آيت الله نعيم آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه، بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان امروز در چهارمین جلسه طرح منهاج به فقه در بازار پرداخت و گفت: یکی از مباحثی که بازاریان باید به آن توجه کنند خیر خواه بودن در بازار است، چه در امر خرید و چه در امر فروش.

 

وی در ادامه دروغ در بازار را سبب قطع روابط و ویران کننده تجارت دانست و افزود: چیزی که متاسفانه در حال حاضر در بازار رواج پیدا کرده دروغ در امر کاسبی است. 

 

امام جمعه بندرعباس گفت: دین اسلام دین خیرخواه است و بازاریان باید در تشخیص دقت کنند و در رفتار کاسب با مشتری خیرخواه و عامل خیرخواهی برای خود و مشتری باشند.

 

وی در ادامه با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که فرموده است: غش در بازار حرام است و هر مسلمانی که در بازار غش انجام دهد از ما نیست، گفت: کاسبی که در امر تجارت خود غش انجام دهد، نمی تواند خیرخواه باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: کاسب نباید در امر فروش مخفی و پنهان کاری داشته و بازاری باید خرید و فروش آشکارا داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: تجارت در اسلام تجارت آزاد نیست که بتوان هر چیزی را خرید و فروش کرد.

 


آیت الله نعیم آبادی اضافه کرد: در اسلام هم کسب حرام وجود دارد هم حلال؛ اگر تاجر و کاسب این احکام را نداند کسب حرام کرده است.

 


وی در پایان بیان داشت: حکم عقل این است که هر کس کسبی را انتخاب می کند باید احکام شرعی و مسائل مربوط به آنرا بداند وگرنه معامله باطل خواهد کرد./851/202/ب1

ارسال نظرات